Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Hej wszystkim!
Jest to moj pierwszy post na forum wiec prosze o wyrozumialosc. Pewnego zimowego wieczoru Megane nie odpalilo. Wiec przyszla pora na wymiane akumulatora, bo malo co jezdzi, a akumulator byl seryjny. No i pomogo, ale do czasu. Po zmianie akumulatora dzialalo jak nalezy. Jednak Megane przestalo znowu odpalac, a podczas jazdy testowej pojawil sie abs/esp defekt. Sprawdzilem, ze wysiadl bezpiecznik na klemie dodatniej od akumulatora, ten taki maly 30A 32V. Wymienilem bezpiecznik i auto odpalalo bez problemu. Postanowilem wymienic klemy na nowe wraz z nowymi bezpiecznikami i auto przestalo calkowice reagowac czy to na nowych czy to na starych klemach.
Co sie dzieje aktualnie:
- Przy próbie odpalenia włącza się wentylator od chlodnicy
- Pika dwa razy po wlaczeniu zaplonu
- Pojawia sie "Lenkradsperre Defekt" oraz service, ale kierownica chodzi luzno
- Jest prad, ale nic sie nie dzieje
Co zostalo wymienione/sprawdzone do tej pory:
- Akumulator
- Klemy
- Bezpieczniki
- Kostka od poduszek powietrznych
Wie ktos co robic dalej? Mial ktos podobny problem? Czy czeste podpinanie klem moglo negatywnie wplynac na komputer silnika albo modul komfortu? Dodam tylko, ze jest to przedliftowe Megane 2 RS 2.0 w benzynce 😜
Pozdrawiam

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Gość zmienił(a) tytuł na Megane nie uruchamia sie

Czy rozrusznik kręci do odpalania?

Jak nie kręci to może to być klątwa pomarańczowego przewodu - pomiędzy pasem przednim a akumulatorem jest gruba zaizolowana wiązka, a w nim pomarańczowy przewód, który jest przegnity - dosłownie. Izolacja jest cała a wewnątrz miedź straciła ciągłość - miałem u siebie taki przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Nie uruchamia się - Megane
  • 7 miesięcy temu...

To może być ciekawe. Co prawda mam Megane III i u mnie w zeszłym tygodniu wszedłem do auta jakby nigdy nic, nacisnąłem start i jakby został on zignorowany, nic się nie działo. Wyszedłem z auta, zamknąłem i wszedłem - normalnie odpalił. Więc odebrałem to jako zwiechę handsfree.

Ale!

Dziś naciskam start i coś cyknęło i wszystko zgasło. Stwierdziłem, że zajrzę pod maskę i pomacam plus od akumulatora. Poszło jakby nigdy nic. Działa, jedzie i ok. Jedyne co zwróciło moją uwagę to ogromny smród spalonej gumy przy zjeździe z trasy, ale po 3 minutach minął więc odebrałem to jako smród otoczenia.

20 minut temu chce ruszyć - znowu było cyk i zgasło dopóki nie ruszyłem klemą. Co dziwne w trakcie jej ruszania już nic nie przerywa. Siedzę teraz normalnie, silnik odpalony, dojechałem do domu, ale zastanawia mnie o co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to znaczy "ruszanie klemą" to masz ją luźną ma akumulatorze? Klema ma być przykręcona a nie luźna. Jeżeli zapach gumy jest spod maski to trzeba zapuścić nosa i poszukać. Może pasek osprzętu się ślizga i np ładowania nie ma poprawnego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam. Mam problem z moją Megane 2. Auto posiada start stop jest to beznyna 1.6. problem jest z odpalaniem, po wciśnięciu start stop zapalają się wsyztskie kontrolki ale auto nie odpala? Ktoś miał podobny problem. Dodam że po naciśnięciu startu odpala tylko wentylator na dużych obrotach 

 

Połączyłem z podobnym tematem. aniewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!