Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Problem z odpalaniem


Gość

Rekomendowane odpowiedzi

Hej wszystkim!
Jest to moj pierwszy post na forum wiec prosze o wyrozumialosc. Pewnego zimowego wieczoru Megane nie odpalilo. Wiec przyszla pora na wymiane akumulatora, bo malo co jezdzi, a akumulator byl seryjny. No i pomogo, ale do czasu. Po zmianie akumulatora dzialalo jak nalezy. Jednak Megane przestalo znowu odpalac, a podczas jazdy testowej pojawil sie abs/esp defekt. Sprawdzilem, ze wysiadl bezpiecznik na klemie dodatniej od akumulatora, ten taki maly 30A 32V. Wymienilem bezpiecznik i auto odpalalo bez problemu. Postanowilem wymienic klemy na nowe wraz z nowymi bezpiecznikami i auto przestalo calkowice reagowac czy to na nowych czy to na starych klemach.
Co sie dzieje aktualnie:
- Przy próbie odpalenia włącza się wentylator od chlodnicy
- Pika dwa razy po wlaczeniu zaplonu
- Pojawia sie "Lenkradsperre Defekt" oraz service, ale kierownica chodzi luzno
- Jest prad, ale nic sie nie dzieje
Co zostalo wymienione/sprawdzone do tej pory:
- Akumulator
- Klemy
- Bezpieczniki
- Kostka od poduszek powietrznych
Wie ktos co robic dalej? Mial ktos podobny problem? Czy czeste podpinanie klem moglo negatywnie wplynac na komputer silnika albo modul komfortu? Dodam tylko, ze jest to przedliftowe Megane 2 RS 2.0 w benzynce 😜
Pozdrawiam

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6 :!: - Prezes 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Gość zmienił(a) tytuł na Megane nie uruchamia sie

Czy rozrusznik kręci do odpalania?

Jak nie kręci to może to być klątwa pomarańczowego przewodu - pomiędzy pasem przednim a akumulatorem jest gruba zaizolowana wiązka, a w nim pomarańczowy przewód, który jest przegnity - dosłownie. Izolacja jest cała a wewnątrz miedź straciła ciągłość - miałem u siebie taki przypadek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Nie uruchamia się - Megane
  • 7 miesięcy temu...

To może być ciekawe. Co prawda mam Megane III i u mnie w zeszłym tygodniu wszedłem do auta jakby nigdy nic, nacisnąłem start i jakby został on zignorowany, nic się nie działo. Wyszedłem z auta, zamknąłem i wszedłem - normalnie odpalił. Więc odebrałem to jako zwiechę handsfree.

Ale!

Dziś naciskam start i coś cyknęło i wszystko zgasło. Stwierdziłem, że zajrzę pod maskę i pomacam plus od akumulatora. Poszło jakby nigdy nic. Działa, jedzie i ok. Jedyne co zwróciło moją uwagę to ogromny smród spalonej gumy przy zjeździe z trasy, ale po 3 minutach minął więc odebrałem to jako smród otoczenia.

20 minut temu chce ruszyć - znowu było cyk i zgasło dopóki nie ruszyłem klemą. Co dziwne w trakcie jej ruszania już nic nie przerywa. Siedzę teraz normalnie, silnik odpalony, dojechałem do domu, ale zastanawia mnie o co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co to znaczy "ruszanie klemą" to masz ją luźną ma akumulatorze? Klema ma być przykręcona a nie luźna. Jeżeli zapach gumy jest spod maski to trzeba zapuścić nosa i poszukać. Może pasek osprzętu się ślizga i np ładowania nie ma poprawnego? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Witam. Mam problem z moją Megane 2. Auto posiada start stop jest to beznyna 1.6. problem jest z odpalaniem, po wciśnięciu start stop zapalają się wsyztskie kontrolki ale auto nie odpala? Ktoś miał podobny problem. Dodam że po naciśnięciu startu odpala tylko wentylator na dużych obrotach 

 

Połączyłem z podobnym tematem. aniewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!