Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Czujnik poziomu oleju Megane IV


mareks 1234

Rekomendowane odpowiedzi

Czy wymieniał ktoś czujnik poziomu oleju w M IV? Przy zimnym silniku po uruchomieniu  auto startu (wyłączeniu z automatu silnika) pojawia się pomarańczowa kontrolka oraz info SKONTROLUJ SAMOCHÓD. Kontrolka gaśnie po ponownym zadziałaniu auto startu, ale już przy ciepłym silniku. Na Clipie wychodzi błąd czujnika poziomu oleju. Akumulator sprawny - zrobiony test. Poziom oleju poprawny - w połowie skali na mierniku. Jeśli ktoś wymieniał czujnik, czy to pomogło - przestały świecić się kontrolki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Wymiana czujnika oleju (Renault OE) nie pomogła. Z rana STOP&START działa poprawnie, wyłącza silnik dopiero po nagrzaniu. Kolejne odpalenie silnika w ciągu dnia STOP&START wyłącza silnik, mimo, że jest nienagrzany. Wtedy zapala się kontrolka skontroluj silnik, tak do momentu aż silnik się nie nagrzeje i wtedy po jego włączeniu i wyłączeniu kontrolka gaśnie. O co kamon?

Edycja:

Byłem w serwisie akumulatorów, wg elektryka akumulator jest w bdb stanie (tester, opornica). Co jeszcze proponujecie sprawdzić?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Ostatni post ponad pół roku temu ale postanowiłem napisać. Problem leży po stronie czujnika oleju, tego przy filtrze oleju. Jest on wkręcony w podstawę tego filtra która niestety nie jest metalowa. Inżynierowie postanowili że masę czujnika uzyskają za pomocą blaszki która przykręcona jest wkrętem do chłodniczki oleju. I tu jest problem, aluminium się utlenia i raz jest styk innym razem nie ma. Połączenie do przeczyszczenia albo zamiast do chłodniczki przedłużyć blaszkę przewodem do porządnej masy pojazdu. 

  • Zwycięzca 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat jest o czujniku poziomu oleju, ale faktycznie ten drugi czujnik, który jest wkręcony w podstawę filtra i mierzy ciśnienie oleju po jakimś czasie ma problem z masą. Dotyczy to najnowszych silników 1,5 dci oraz 1,6 dci. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 15.01.2025 o 21:31, mario197 napisał(a):

Ostatni post ponad pół roku temu ale postanowiłem napisać. Problem leży po stronie czujnika oleju, tego przy filtrze oleju. Jest on wkręcony w podstawę tego filtra która niestety nie jest metalowa. Inżynierowie postanowili że masę czujnika uzyskają za pomocą blaszki która przykręcona jest wkrętem do chłodniczki oleju. I tu jest problem, aluminium się utlenia i raz jest styk innym razem nie ma. Połączenie do przeczyszczenia albo zamiast do chłodniczki przedłużyć blaszkę przewodem do porządnej masy pojazdu. 

Dziękuję za info. To by się zgadzało z oficjalną notą Renault dla tych aut w tej sprawie. Opisane jako słabe działanie zapłonu skutek upływu prądu do masy czujnika ciśnienia oleju silnikowego. W dokumencie zalecana wymiana chłodnicy oleju ... Czy miałeś taką sytuację - czy naprawa tego w ten sposób, oczyszczenie / dodatkowy przewód -  pomogło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, mareks 1234 napisał(a):

W dokumencie zalecana wymiana chłodnicy oleju ... Czy miałeś taką sytuację - czy naprawa tego w ten sposób, oczyszczenie / dodatkowy przewód -  pomogło?

Zalecenie wymian chłodnicy oleju za minimum 800 zł z nową masą do czujnika ciśnienia oleju. Założenie dodatkowego kabelka do masy za 1 zł. Wybór należy do zlecającego naprawę. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
W dniu 15.01.2025 o 21:31, mario197 napisał(a):

Ostatni post ponad pół roku temu ale postanowiłem napisać. Problem leży po stronie czujnika oleju, tego przy filtrze oleju. Jest on wkręcony w podstawę tego filtra która niestety nie jest metalowa. Inżynierowie postanowili że masę czujnika uzyskają za pomocą blaszki która przykręcona jest wkrętem do chłodniczki oleju. I tu jest problem, aluminium się utlenia i raz jest styk innym razem nie ma. Połączenie do przeczyszczenia albo zamiast do chłodniczki przedłużyć blaszkę przewodem do porządnej masy pojazdu. 

Mario197 - dziękuję bardzo za podpowiedź! Wymieniono mi czujnik ciśnienia oleju (przepuszczał olej), wyczyszczono blaszki itd, pomogło dopiero dodatkowe połączenie z masą. Zatem nie pomogła na tę lampkę Skontroluj Samochód ani wymiana czujnika poziomu oleju (wskazywał taki błąd) oraz wymiana akumulatora + wiele połączeń z clipem.  Masa czujnika ciśnienia oleju była problemem, tak zresztą jak to jest opisane we wspomnianej dokumentacji technicznej. Ten post powinni wręczać użytkownikom Megane IV razem z instrukcją obsługi.

Edytowane przez mareks 1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!