Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

  • 1 miesiąc temu...

Sytuacja dziś się powtórzyła tzn. częściowo bo żona dzwoniła, iż po zgaszeniu auta zapalił się kluczyk i jakiś komunikat na desce. Nie pamięta jaki. Dioda od przycisku hamulca ponoć migała. Przy ponownym odpaleniu błąd zniknął. Byłem na kompie ale nie był to Clip tyko Texa (na Clipa mam jechać jak ogarną oprogramowanie w kompie bo się posypało) i miałem następujące błędy:

Komputer - C10C6

Przesunięcie pojazdu z maksymalnym napięciem - C1168

Ktoś wie jak je zinterpretować?

Mechanik sugerował, że może ten C1168 jest po tym jak ktoś gwałtownie ruszył na zaciągniętym ręcznym ale przecież ręczny sam się zwalnia i nie da się na nim jechać...

@wuj33k czy możesz podać nr referencyjny czujnika sprzęgła? Dla Twojego i dla mojego silnika będzie on taki sam?

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 4 miesiące temu...

Ja mam w SC III podobny problem .....

Wszystko było ok. przez miesiąc od zakupu - poszedł na rozrząd, olej,i klocki - i od tego czasu hamulec szwankuje ....

Otóż cały czas lewe koło - nie zaciąga się ręczny.....

Wystarczy zanurkować pod auto , poruszać wtyczką w gnieździe - i znów działa - różnie, 2 tygodnie, 3 dni i znowu pod auto poruszać wtyczką i znowu działa.

 

Wniosek jest prosty - brak styku.

Byłem wiec u mechaniora / elektryka - juz 3 razy:

- czyszczenie styków

- podginane styki

- psianie chemią

- a nawet spinanie "trytkami"

I cały czas to samo ..... już ręce opadają ..... :(

Co jest grane ? Ktoś pomoże ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Szanowni pytanko. Dziś żona zakomunikowała mi, że chwilę po wyruszeniu spod pracy zobaczyła na desce taki komunikat:

20190117_123632.thumb.jpg.2274ababd77331feb677b27633019d72.jpg

Hamulec nie chciał się zaciągać. Pod domem automatycznie nie zaciągnął się po wyłączeniu silnika, mrugał jego przycisk:

I ogólnie tak to wyglądało:

Wziąłem Clipa i mówię, przydasz się w końcu no i ... nie było żadnego błędu, a ręczny mi się ręcznie zaciągnął. Później się zwalniał przy ruszaniu, przy zwolnieniu przycisku też i zaciągał przy zgaszeniu. O co kaman?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, wuj33k napisał:

Po pierwsze clipem nie wykryjesz tego błędu musisz podpiąć pod kompa.

A Clip to co jak nie komp? Ponoć najlepszy do Renault. Inna sprawa, że jak mi się ręczny zaciągnął to problem nie wrócił, a jeżdżone było codziennie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu podłączenia błędów mi nie pokazywał. Dzień później już nie działał więc muszę go odesłać na reklamację. Nie zmienia to jednak faktu, że komunikat był w czwartek, dziś poniedziałek i wszystko chodzi jak w zegarku (odpukać).

Edytowane przez pbet
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak już wcześniej pisałem mam podobny problem w SC III 

Dzisiaj podczas jazdy i skręcaniu w prawo "sprawdź hamulec postojowy" 
Zaparkowałem - błąd jest.
Wróciłem za pare minut - przed odpaleniem - wyłączyłem hamulec -> błąd zgasł , wiec zaciągnąłem. I znów błąd ..... 
Tyle że tym razem nie chciał odpuścić  MASAKRAAAAA
Poczekałem 5 min , zamknąłem auto - i na szczęście odpuści hamulec i mogłem odjechać.
Po jakimś 1 km - znowu błąd 
Kur..... co jest grane ???
- wymieniona wtyczka na fabrycznie nową
- wymieniony silniczek - na używany , ale małe prawdopodobieństwo że to jest walnięty
-> Prawa strona działa bez zarzutu
-> na kompie "błąd komunikacji z zaciskiem"
-> podobno wiązka jest ok - tak mi powiedzieli że jest ok
Najdziwniejsze jest to - że błąd pojawia się podczas jazdy 
Na początku pojawiało się to przy zaciąganiu hamulca , a teraz podczas jazdy .
Ręce opadają ......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Udało mi się podłączyć Clip i mam następujące błędy dotyczące hamulca oraz ESP w pamięci. Przebieg by się zgadzał w chwili wystąpienia usterki (post z 17.01.2019 w tym temacie).

Moduł elektronicz.hamulec postojowy - DTC510112 - element wykonawczy lewego tylnego zacisku
VirtualBox_7_10_02_2019_19_36_05.thumb.png.06e84468517011a3b5aec89700aed537.pngVirtualBox_7_10_02_2019_19_36_16.thumb.png.a155c14a17c0e83f1e83cfa496a48b92.png
przebieg wystąpienia usterki 80543 km

Moduł elektronic. ESP - DTCC42200 - info multipleks nieprawidł. - moduł zesp. kab.

VirtualBox_7_10_02_2019_19_38_34.thumb.png.fac85d08f3515bf43a302cee0eed0a71.pngVirtualBox_7_10_02_2019_19_38_50.thumb.png.dd1a1b3996deab23e2fd557a9925c2ff.pngVirtualBox_7_10_02_2019_19_39_03.thumb.png.d464da9387b45262c411751cf2238379.png
przebieg pierwszego wystąpienia usterki 80543 km
przebieg ostatniego wystąpienia usterki 80544 km
licznik defektów 3
liczba cykli od zaników usterki 126
liczba wystąpień usterki 1

 

Ktoś pomoże i podpowie co sprawdzić? Aktualnie wszystko działa bez zarzutu.

 

Edytowane przez pbet
  • Like 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

dzisiaj podobne objawy i komunikat, samochód wczoraj umyty.  Po wciśnięciu pedału hamulca i zwolnieniu  problem ustąpił. pbet jak rozwiązałeś problem, bo pewnie u mnie powróci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@karek2 jeździć obserwować :)

Póki co mam spokój i nic nie robię bo nikt nie jest w stanie podpowiedzieć.

Za jakiś czas olej filtry to poproszę o sprawdzenie i czyszczenie układu. Teraz wszystko jest ok. To była "chwilowa słabość" mojej Reni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Panowie pomocy,  kilka dni temu zakupiłem renie fluence. Wszystkie te objawy i posty które przestudiowałem kilkukrotnie są bardzo zbliżone do mojego problemu,  z tym że u mnie po sprawdzaniu na jakimkolwiek kompie czy też na Clipie nicnie pokazuję.  Mam te same komunikaty wyświetlane wajcha od hamulca mruga jak zwariowana, lewa strona (ręcznie) słychać że zaciąga i odpuszcza a prawa juz nie, natomiast z automatu podczas ruszenia zero reakcji. Prawe koło trzyma jak by było zaspawane.  Pokonałem drogę z pod bloku do sklepu ok 7km i już nie ruszy. Tarcze nowe klocki nowe. Pomocy, auto mam tydzień A tu taki kibel  :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!