Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ryzyko awarii silnika - Megane III, 220k km


Rekomendowane odpowiedzi

Pacjent:

Megane III, 1, 5 dci 110

Rocznik 2010

Historia choroby

Moja druga (starsza) Meganka z którą walczę od roku (już 3 mechanik).

auto pewnego dnia zaczęło tracić moc i zgasło w trakcie jazdy, po odpaleniu komunikat „ryzyko awarii silnika”

wizyta w warsztacie i podobno jakieś kable ogryzione, zaizolowano i problem znikał.

powróciło na jesieni 2023 z komunikatem „ryzyko awarii silnika, które po pewnym czasie przeszło w

skontroluj układ wydechowy.

- wypalono DPF

Pojawiały się błędy na wtryskiwaczach i komunikat „ryzyko awarii silnika”

- wymiana wtrysków. 

po 2000 km: ponownie komunikat „ryzyko awarii silnika”:

- wymiana rozrządu (czasowo/przebiegowo i tak by wypadało zrobić)

po kolejnym 1000 km:

- ryzyko awarii silnika,

skasowałem błędy i po 11 km pojawił się ponownie, ale teraz testowałem na chińczyku i było tak:

po 2 km: Błąd P1650,

po kolejnych 8 km:

sygnał dźwiękowy pikania oraz seria błędów:

P1525, P2002, P242F

wg. ChatGPT:

1. **P1650** - Ten kod często odnosi się do problemu z komunikacją w systemie sterowania silnika. Może to być związane z błędami w sieci CAN (Controller Area Network) lub problemami z modułem sterującym.

2. **P1525** - Zazwyczaj oznacza problem z systemem sterowania momentem obrotowym silnika. Może to sugerować, że sterownik silnika nie jest w stanie prawidłowo kontrolować momentu obrotowego, co może wynikać z różnych przyczyn, takich jak uszkodzenie czujników, problem z przepustnicą, czy problem z jednostką sterującą.

3. **P2002** - Ten kod błędu odnosi się do wydajności filtra cząstek stałych (DPF). Konkretnie oznacza zbyt niską wydajność filtra, co może wynikać z jego zanieczyszczenia, zablokowania lub problemów z układem wydechowym.

4. **P242F** - Ten kod również dotyczy filtra DPF i oznacza nadmierne nagromadzenie sadzy. Wskazuje to, że filtr cząstek stałych jest przepełniony sadzą, co może wymagać regeneracji lub wymiany filtra.

Miał ktoś coś podobnego? Jakiś magik od Renault w Małopolsce lub na Śląsku który jest w stanie to ogarnąć?

 

 

 

 

Edytowane przez Renii
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P1525 jest nieistotny, to pochodna wcześniejszych błędów. 

P1650 oznacza uszkodzenie świec nurkowych lub modułu zarządzającego sterowaniem tymi świecami. O tyle istotny, że podczas próby wypalania filtra najpierw sterownik silnika załączą te świece by sztucznie zwiększyć obciążenie silnika celem podniesienia temperatury spalin.

P2002 dotyczy problemów z wypalaniem filtra, może być to spowodowane samym filtrem lub czujnikami go obsługującymi. 

Zainstaluj pyclipa będziesz miał więcej danych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, aniewa napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9  :!: - aniewa


ok - na teraz rozumiem to tak by skupić się na znalezieniu przyczyny P1650 bo to właśnie tutaj może być początek pozostałych problemów?

 

pyClipa chyba nie ma na iOS. Jakaś alternatywa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Ryzyko awarii silnika - Megane III, 220k km

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!