Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wibracje na niskich obrotach 1.3 tce


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, w moim egzemplarzu Megane występują wibracje na niskich obrotach/biegu jałowym, odczuwalne na siedzeniu, drzwiach, podłodze, plastikach - butelka z wodą, która stoi w uchwycie drży. Wibracje są raz mocne raz słabsze, ale zawsze są. Standardowo po włączeniu klimy wibracje ustępują. Przebieg 64 tys. km. 

Wymieniłem(bez rezultatów) świece, poduszkę tylną silnika, przeczyscilem czujnik ciśnienia w kolektorze oraz wyczyściłem styki cewek i wtyczek. Olej wymieniany co 15tys km. Filtr powietrza nowy. Tankuje 95 na Shell a ostatnio 98 na Orlen i wlałem środek do czyszczenia wtrysków. Oprócz wibracji mam ruszający się lewarek zmiany biegów przy dodawaniu lub odpuszczaniu gazu, zazwyczaj na obrotach +2300, jego ruchom towarzyszy szarpnięcie głuchy stuk/tompnięcie(myślę że to może być luz na półosi). Czy ktoś z was drodzy forumowicze miał podobne objawy? Ktoś sobie z tym poradził? Będę bardziej niż wdzięczny za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, piotrekkhh napisał(a):

występują wibracje na niskich obrotach/biegu jałowym, odczuwalne na;

   -siedzeniu, drzwiach, podłodze, plastikach - butelka z wodą, która stoi w uchwycie drży.

   - Wibracje są raz mocne raz słabsze, ale zawsze są.

1/ Jakie to są niskie obroty biegu jałowego?

3 godziny temu, piotrekkhh napisał(a):

Standardowo po włączeniu klimy wibracje ustępują. Przebieg 64 tys. km. 

2/ Przy jakich obrotach - drgania ustępują??

3 godziny temu, piotrekkhh napisał(a):

przeczyscilem czujnik ciśnienia w kolektorze

3/W tym silniku jest więcej niż jeden czujnik ciśnienia w kolektorze

3 godziny temu, piotrekkhh napisał(a):

Olej wymieniany co 15tys km.

4/Na jakim oleju jeździsz??

  - należy zmniejszyć dystans do ok;10.000 km,

  - należy stosować markowy olej,

3 godziny temu, piotrekkhh napisał(a):

wlałem środek do czyszczenia wtrysków.

5/ Aby ten sposób zadziałał - należy go stosować przy każdym tankowaniu;

       - wtryski należy wymontować i czyścić np; ultradźwiękami,

6/ Czy oprócz wibracji są inne zjawiska towarzyszące , np; 

   - falowanie, szarpanie, terkotanie, metaliczne dźwięki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, piotrekkhh napisał(a):

Oprócz wibracji mam ruszający się lewarek zmiany biegów przy dodawaniu lub odpuszczaniu gazu, zazwyczaj na obrotach +2300, jego ruchom towarzyszy szarpnięcie głuchy stuk/tompnięcie(myślę że to może być luz na półosi). 

Zacznij od sprawdzenie poduszek silnika i skrzyni, szczególnie tej poduchy która spina zespół napędowy z sankami, od spodu auta. Dość łatwy dostęp, tylko do zdjęcia osłona. To co opisujesz to mocno przypomina problemy z tym elementem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz może namiar która to część? Jakiś rysunek techniczny lub zdjęcie części z neta? 

41 minut temu, Andrzej-2010 napisał(a):

1/ Jakie to są niskie obroty biegu jałowego?

2/ Przy jakich obrotach - drgania ustępują??

3/W tym silniku jest więcej niż jeden czujnik ciśnienia w kolektorze

4/Na jakim oleju jeździsz??

  - należy zmniejszyć dystans do ok;10.000 km,

  - należy stosować markowy olej,

5/ Aby ten sposób zadziałał - należy go stosować przy każdym tankowaniu;

       - wtryski należy wymontować i czyścić np; ultradźwiękami,

6/ Czy oprócz wibracji są inne zjawiska towarzyszące , np; 

   - falowanie, szarpanie, terkotanie, metaliczne dźwięki

 

1. Ok. 750 lekkie wahania na poziomie 5-10 

2. Nie wiem dokładnie 900? Chyba tyle jest po włączeniu klimy

3. Czujnik bezpośrednio za przepustnicą. Nie wiedziałem że jest ich kilka, dzięki za info. 

4. Na takim jaki ASO wlało w dniu sprzedaży - brak info. 

Póki co zrobiłem samochodem 5k km olej jest jasny- nie przepalony. 

5. Naczytałem się różnych stron gdzie ludzie opisywali, że to im pomogło, więc postanowiłem spróbować. Wlałem na rezerwę przejechałem 30km na obrotach +3,5k a później zatankowałem do pełna 98. Samochodem zrobiłem trasę 900km po autostradzie jakiś czas temu jeszcze na Ori świecach ale nie przyniosło efektu. Kilka dni temu 30km na obrotach 5.5k ale też bez zmian. 

6. Nie ma innych objawów, które pomogły w diagnozie. Silnik chodzi równo, przyspiesza bardzo dobrze nawet na wysokich biegach. 

 

Może znajdzie się ktoś z Trójmiasta i okolic, kto za opłatą zerknie, podłączy Clip czy inny program? 

Ja niestety nie mogę znaleźć nigdzie programu PyClip do pobrania...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, piotrekkhh napisał(a):

Na takim jaki ASO wlało w dniu sprzedaży - brak info. 

Z pewnością są dane na fakturze zakupu oleju;

  - polecam Ravenol RNV Sae 5W-30 CleanSynto RN17,

  - należy utrzymywać poziom pod max,

11 godzin temu, piotrekkhh napisał(a):

Wymieniłem(bez rezultatów) świece, poduszkę tylną silnika,

Należy wymienić pozostałe poduszki,

Należy zapoznać się ze zjawiskiem LSPI ;

    - Zapobieganie LSPI

   -  montaż  separator  oleju "  oil  catch  can  "

           - to jest klucz do sukcesu dla silników małolitrażowych - szczególnie z bezpośrednim wtryskiem

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy: mam dokładnie taki sam przebieg. To za niski przebieg na zużycie poduszek.

Wg. mnie to brudne wtryski - wlej konkretny czyścik na pół zbiornika. Trzeba rozróżnić środki do czyszczenia wtrysków i do ochrony układu paliwowego.

Przy tym przebiegu świece muszą być już nowe.

Polecam Ravenola RNV

Zrób próbę: przez uruchomieniem silnika naciśnij i puść energicznie kilka razy pedał hamulca. Ja mam czasem z tym problem - kupiłem już nowy włącznik świateł stop, ale jeszcze nie wymieniłem. Nie mam z tym problemu codziennie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, szwagier24a napisał(a):

Zrób próbę: przez uruchomieniem silnika naciśnij i puść energicznie kilka razy pedał hamulca. Ja mam czasem z tym problem - kupiłem już nowy włącznik świateł stop, ale jeszcze nie wymieniłem. Nie mam z tym problemu codziennie.

W jakim celu to zrobić? 

Chodzi o jakieś podciśnienie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 13.06.2024 o 05:26, Andrzej-2010 napisał(a):

Należy zapoznać się ze zjawiskiem LSPI

Ta nierównomierna praca silnika nie ma nic wspólnego z LSPI. Równie dobrze można zapoznać się z instrukcją obsługi systemu multimedialnego. 

Wibracje które obserwuje u siebie są niewielkie choć zauważalne, znacznie mniejsze niz w moim starym dieslu i30 - tam to dopiero czuć.

Ewidentnie problem leży w pracy silnika nieobciążonego, kiedy jest na granicy "ciagnij-spowalniaj", gdzie w gre mogą wchodzić wszelkie niedoskonałości/luzy mechaniczne sterowania np. zmianą faz ssania i wydechu, EGR itp. Wystarczy niewielka zmiana obciążenia w postaci włączenia klimy i sytuacja się uspokaja wtedy silnik jest bardziej w sytuacji "ciągnij" choć wtedy też obroty są podwyższane. 

Z tym hamulcem muszę sprawdzić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chipbox podnosi parametry silnika.

Nie jest to wtyczka wpięta do OBD, tylko elektroniczne urządzenie oszukujące odczyty z czujników ciśnienia układu dolotowego działających w różną intensywnością w zależności od obrotów i obciążenia silnika.

Wibracje: wyczyście doloty, wymieńcie świece, wyczyście wtryskiwacze - one są kluczowe.

Pośmiejemy się: miałem taki przypadek że jadąc pewnym odcinkiem drogi z tą samą prędkością silnik wpadał mi w wibracje. Za każdym razem i tylko tam. ASO chyba od razu wiedziało co jest na rzeczy gdyż zaprosili mnie na kontrolę wtyczek wtrysków i cewek. Nie pojechałem - sam to zrobiłem - i już nie mam tego efektu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szwagier24a cewki i świece miałem weryfikowane - wszystko z nimi w porządku. Jestem na początek września umówiony w ASO na koszt sprzedającego. Tak jak pisałem wcześniej - u mnie drgania występują tylko na biegu jałowym, jakby nierówno pracował na jednym z cylindrów (kompresja na cylindrach weryfikowana - prawidlowa na każdym). Przy włączonej klimie czy jeździe nie ma objawów - większe obciążenie/ kompresja niweluje drgania. Błędów dot. wytrysków czy innych pozostałych w komputerze nie ma, check engine też się nie pojawia.

Edytowane przez pero358
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!