Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wibracje na niskich obrotach 1.3 tce


Rekomendowane odpowiedzi

Dzień dobry, w moim egzemplarzu Megane występują wibracje na niskich obrotach/biegu jałowym, odczuwalne na siedzeniu, drzwiach, podłodze, plastikach - butelka z wodą, która stoi w uchwycie drży. Wibracje są raz mocne raz słabsze, ale zawsze są. Standardowo po włączeniu klimy wibracje ustępują. Przebieg 64 tys. km. 

Wymieniłem(bez rezultatów) świece, poduszkę tylną silnika, przeczyscilem czujnik ciśnienia w kolektorze oraz wyczyściłem styki cewek i wtyczek. Olej wymieniany co 15tys km. Filtr powietrza nowy. Tankuje 95 na Shell a ostatnio 98 na Orlen i wlałem środek do czyszczenia wtrysków. Oprócz wibracji mam ruszający się lewarek zmiany biegów przy dodawaniu lub odpuszczaniu gazu, zazwyczaj na obrotach +2300, jego ruchom towarzyszy szarpnięcie głuchy stuk/tompnięcie(myślę że to może być luz na półosi). Czy ktoś z was drodzy forumowicze miał podobne objawy? Ktoś sobie z tym poradził? Będę bardziej niż wdzięczny za pomoc. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, piotrekkhh napisał(a):

występują wibracje na niskich obrotach/biegu jałowym, odczuwalne na;

   -siedzeniu, drzwiach, podłodze, plastikach - butelka z wodą, która stoi w uchwycie drży.

   - Wibracje są raz mocne raz słabsze, ale zawsze są.

1/ Jakie to są niskie obroty biegu jałowego?

3 godziny temu, piotrekkhh napisał(a):

Standardowo po włączeniu klimy wibracje ustępują. Przebieg 64 tys. km. 

2/ Przy jakich obrotach - drgania ustępują??

3 godziny temu, piotrekkhh napisał(a):

przeczyscilem czujnik ciśnienia w kolektorze

3/W tym silniku jest więcej niż jeden czujnik ciśnienia w kolektorze

3 godziny temu, piotrekkhh napisał(a):

Olej wymieniany co 15tys km.

4/Na jakim oleju jeździsz??

  - należy zmniejszyć dystans do ok;10.000 km,

  - należy stosować markowy olej,

3 godziny temu, piotrekkhh napisał(a):

wlałem środek do czyszczenia wtrysków.

5/ Aby ten sposób zadziałał - należy go stosować przy każdym tankowaniu;

       - wtryski należy wymontować i czyścić np; ultradźwiękami,

6/ Czy oprócz wibracji są inne zjawiska towarzyszące , np; 

   - falowanie, szarpanie, terkotanie, metaliczne dźwięki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, piotrekkhh napisał(a):

Oprócz wibracji mam ruszający się lewarek zmiany biegów przy dodawaniu lub odpuszczaniu gazu, zazwyczaj na obrotach +2300, jego ruchom towarzyszy szarpnięcie głuchy stuk/tompnięcie(myślę że to może być luz na półosi). 

Zacznij od sprawdzenie poduszek silnika i skrzyni, szczególnie tej poduchy która spina zespół napędowy z sankami, od spodu auta. Dość łatwy dostęp, tylko do zdjęcia osłona. To co opisujesz to mocno przypomina problemy z tym elementem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz może namiar która to część? Jakiś rysunek techniczny lub zdjęcie części z neta? 

41 minut temu, Andrzej-2010 napisał(a):

1/ Jakie to są niskie obroty biegu jałowego?

2/ Przy jakich obrotach - drgania ustępują??

3/W tym silniku jest więcej niż jeden czujnik ciśnienia w kolektorze

4/Na jakim oleju jeździsz??

  - należy zmniejszyć dystans do ok;10.000 km,

  - należy stosować markowy olej,

5/ Aby ten sposób zadziałał - należy go stosować przy każdym tankowaniu;

       - wtryski należy wymontować i czyścić np; ultradźwiękami,

6/ Czy oprócz wibracji są inne zjawiska towarzyszące , np; 

   - falowanie, szarpanie, terkotanie, metaliczne dźwięki

 

1. Ok. 750 lekkie wahania na poziomie 5-10 

2. Nie wiem dokładnie 900? Chyba tyle jest po włączeniu klimy

3. Czujnik bezpośrednio za przepustnicą. Nie wiedziałem że jest ich kilka, dzięki za info. 

4. Na takim jaki ASO wlało w dniu sprzedaży - brak info. 

Póki co zrobiłem samochodem 5k km olej jest jasny- nie przepalony. 

5. Naczytałem się różnych stron gdzie ludzie opisywali, że to im pomogło, więc postanowiłem spróbować. Wlałem na rezerwę przejechałem 30km na obrotach +3,5k a później zatankowałem do pełna 98. Samochodem zrobiłem trasę 900km po autostradzie jakiś czas temu jeszcze na Ori świecach ale nie przyniosło efektu. Kilka dni temu 30km na obrotach 5.5k ale też bez zmian. 

6. Nie ma innych objawów, które pomogły w diagnozie. Silnik chodzi równo, przyspiesza bardzo dobrze nawet na wysokich biegach. 

 

Może znajdzie się ktoś z Trójmiasta i okolic, kto za opłatą zerknie, podłączy Clip czy inny program? 

Ja niestety nie mogę znaleźć nigdzie programu PyClip do pobrania...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, piotrekkhh napisał(a):

Na takim jaki ASO wlało w dniu sprzedaży - brak info. 

Z pewnością są dane na fakturze zakupu oleju;

  - polecam Ravenol RNV Sae 5W-30 CleanSynto RN17,

  - należy utrzymywać poziom pod max,

11 godzin temu, piotrekkhh napisał(a):

Wymieniłem(bez rezultatów) świece, poduszkę tylną silnika,

Należy wymienić pozostałe poduszki,

Należy zapoznać się ze zjawiskiem LSPI ;

    - Zapobieganie LSPI

   -  montaż  separator  oleju "  oil  catch  can  "

           - to jest klucz do sukcesu dla silników małolitrażowych - szczególnie z bezpośrednim wtryskiem

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie przesadzajmy: mam dokładnie taki sam przebieg. To za niski przebieg na zużycie poduszek.

Wg. mnie to brudne wtryski - wlej konkretny czyścik na pół zbiornika. Trzeba rozróżnić środki do czyszczenia wtrysków i do ochrony układu paliwowego.

Przy tym przebiegu świece muszą być już nowe.

Polecam Ravenola RNV

Zrób próbę: przez uruchomieniem silnika naciśnij i puść energicznie kilka razy pedał hamulca. Ja mam czasem z tym problem - kupiłem już nowy włącznik świateł stop, ale jeszcze nie wymieniłem. Nie mam z tym problemu codziennie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, szwagier24a napisał(a):

Zrób próbę: przez uruchomieniem silnika naciśnij i puść energicznie kilka razy pedał hamulca. Ja mam czasem z tym problem - kupiłem już nowy włącznik świateł stop, ale jeszcze nie wymieniłem. Nie mam z tym problemu codziennie.

W jakim celu to zrobić? 

Chodzi o jakieś podciśnienie? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
W dniu 13.06.2024 o 05:26, Andrzej-2010 napisał(a):

Należy zapoznać się ze zjawiskiem LSPI

Ta nierównomierna praca silnika nie ma nic wspólnego z LSPI. Równie dobrze można zapoznać się z instrukcją obsługi systemu multimedialnego. 

Wibracje które obserwuje u siebie są niewielkie choć zauważalne, znacznie mniejsze niz w moim starym dieslu i30 - tam to dopiero czuć.

Ewidentnie problem leży w pracy silnika nieobciążonego, kiedy jest na granicy "ciagnij-spowalniaj", gdzie w gre mogą wchodzić wszelkie niedoskonałości/luzy mechaniczne sterowania np. zmianą faz ssania i wydechu, EGR itp. Wystarczy niewielka zmiana obciążenia w postaci włączenia klimy i sytuacja się uspokaja wtedy silnik jest bardziej w sytuacji "ciągnij" choć wtedy też obroty są podwyższane. 

Z tym hamulcem muszę sprawdzić. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chipbox podnosi parametry silnika.

Nie jest to wtyczka wpięta do OBD, tylko elektroniczne urządzenie oszukujące odczyty z czujników ciśnienia układu dolotowego działających w różną intensywnością w zależności od obrotów i obciążenia silnika.

Wibracje: wyczyście doloty, wymieńcie świece, wyczyście wtryskiwacze - one są kluczowe.

Pośmiejemy się: miałem taki przypadek że jadąc pewnym odcinkiem drogi z tą samą prędkością silnik wpadał mi w wibracje. Za każdym razem i tylko tam. ASO chyba od razu wiedziało co jest na rzeczy gdyż zaprosili mnie na kontrolę wtyczek wtrysków i cewek. Nie pojechałem - sam to zrobiłem - i już nie mam tego efektu.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@szwagier24a cewki i świece miałem weryfikowane - wszystko z nimi w porządku. Jestem na początek września umówiony w ASO na koszt sprzedającego. Tak jak pisałem wcześniej - u mnie drgania występują tylko na biegu jałowym, jakby nierówno pracował na jednym z cylindrów (kompresja na cylindrach weryfikowana - prawidlowa na każdym). Przy włączonej klimie czy jeździe nie ma objawów - większe obciążenie/ kompresja niweluje drgania. Błędów dot. wytrysków czy innych pozostałych w komputerze nie ma, check engine też się nie pojawia.

Edytowane przez pero358
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!