Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pytania o klimatyzację automatyczną (problemy) - Megane II


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

szukałem po forum, czytałem wiele wpisów i nadal pewne niuanse klimatyzacji automatycznej są dla mnie niejasne - nie wiem od której strony rozwiązywać problemy.

Od początku, 13.07 kupiłem Megane II (chyba phI) kombi 2.0 16 V z automatyczną klimatyzacją, gdy ją oglądałem właściciel mówił że klima nie działa bo pewnie nie ma czynnika. On jak kupił samochód 5 lat temu, zrobił serwis klimatyzacji i zaczął używać, ale ponieważ solidnie się przeziębił to przestał używać. We wtorek (16.07) zostawiłem samochód na warsztacie w pracy, podłączyli maszynę do serwisu klimatyzacji. Próba szczelności OK, brakowało 550 g czynnika, uzupełnione. Po włączeniu klimatyzacji ( nie tryb auto) i ustawieniu temp na 15 stopni z nawiewów wieje lodowate powietrze. Wracałem potem do domu ( ponad godzina jazdy), przełączyłem klimatyzację na auto i było bardzo OK nawet czułem różnicę gdy zmieniałem nastawy temperatury - 22 a 20 stopni.

We środę byłem nią w pracy i w jedną stronę spoko ( włączona na auto i nawet klimatyzacja się nie załączyła AC na wyświetlaczu ale rano było na tyle chłodno, że pewnie wystarczyło tylko regulować ogrzewanie), wracałem z pracy - włączony tryb  AUTO ( na wyświetlaczu AC i AUTO -) temp zbliżona do nastawionej.

Ale wczoraj ( we czwartek) jeździłem trochę po południu i znowu tak jakby nie działała - na początku z nawiewów dość ciepłe powietrze po kilku minutach już nie ciepłe a tylko może odrobinę chłodniejsze.

Nie wziąłem ze sobą żadnego ustrojstwa do pomiaru temperatury.

Pytanie gdzie szukać problemu: nieszczelność? - może jednak nie myślę że nieszczelność powodującą ucieczkę czynnika roboczego w 2 dni to chyba próba szczelności by pokazała, czujnik temp zewnętrznej?- pokazuje ok 10 stopni mniej ( wczoraj późnym popołudniem moja stara megane pokazywała 23 stopnie, nowa pokazywała 14 - obydwa samochody stały już w cieniu, obok siebie), ta różnica jest chyba w miarę stała (jak porównuję wskazania termometru w samochodzie z odczuciami na zewnątrz)

Podłączyłem MAXI ECU znalazł nawet moduł klimatyzacji, na uruchomionym silniku sprawdziłem - temp zewnętrzna 15 stopni, temp nawiewanego powietrza 33 stopnie, błędów nie było.

Nie wiem czy nie ma jakiegoś problemu w sterowaniu nawiewami innymi "zabawkami" pod deską.

Po uruchomieniu silnika słychać szum wentylatora i dźwięk przypominający dźwięk łopatek o coś zaczepiających, po kilkunastu sekundach dźwięk znika słychać tylko wentylator.

Dodatkowo co jakiś czas pod deską słychać cykanie jakby przekaźników.

Czy ew wymiana czujnika temp zewnętrznej ma sens? Czy raczej nastawiać się na wymianę UHC/BSI?

W innych tematach pisałem o kupowaniu tej meganki, poprzedni właściciel zeznawał, ze kilka miesięcy temu stała woda w podszybiu i od tamtej pory jest "choinka" na desce, MAXIECU pokazuje błędy ( m. in poduszka powietrzna, sonda lambda, czujnik ABS lewego tylnego koła ), czy najpierw ogarnąć temat wszystkich błędów czy próbować wymienić czujnik temperatury?

https://megane.com.pl/topic/89731-megane-ii-kombi-prośba-o-konsultacje/#comment-650255

https://megane.com.pl/topic/89700-pytanie-o-silnik-w-megane-ii/#comment-650007

Pozdrawiam

Mariusz

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 6 :!: - Prezes

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podłączyłem MAXIECU i dostałem takie wyniki

https://drive.google.com/file/d/1rOxADrQ2pUGmUzsHVfEW9-CN7rE9fokd/view?usp=sharing

https://drive.google.com/file/d/1rTVu-ULjxt9BrU7IVlUDIL8RnGAbBPPy/view?usp=sharing

widać załączenie klimatyzacji

https://drive.google.com/file/d/1tUGcaRAXTK7-NIfT8Gnw-zWGCMvMZj1r/view?usp=sharing

sterownik "wie" o zmianach ustawień nawiewu i klapy recyrkulacji.

zastanawia mnie tylko "stukanie" przy otwieraniu i zamykaniu klapu recyrkulacji, ustawiam obieg na otwarty i rozlega klikanaście stuknięć ( gdzieś pod deską_ w pierwszej chwili podejrzewałem , że wentylator o coś zaczepia), analogicznie przy otwieraniu obiegu tylko dźwięk jest trochę inny. 

Gdzie szukać problemu słabo chłodzącej klimatyzacji, z nawiewów leci chłodne powietrze, ale nawiew jest słąby i powietrze jest tylko chłodne, a nie zimne. (znowu nie wziąłem miernika do samochodu aby zmierzyć temperaturę)

Pozdrawiam 

Mariusz

 

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 6 :!: - Prezes

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź ilość czynnika w układzie, bez tego to tylko gdybanie o przyczynach. Jeśli test szczelności był robiony stacją serwisową na zasadzie trzymania próżni to nie jest on wiarygodny (próżnię nie robi się dla sprawdzenia szczelności układu tylko do jego osuszenia) Tylko test szczelności z nadciśnieniem w układzie z podaniem np. Azotu lub Hydrogenu pod ciśnieniem jest miarodajny

Edytowane przez milejow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak miałeś zalany UPC to lepiej to wymień tak dla świętego spokoju. Ale najpierw wzmocnij podszybie, ja dodałem takie dwie wygięte łapy a do tych łap poziomy profil płaski i podszybie jest sztywne, a uszczelka dobija do maski, poprawiłem przepusty w tym plastiku i dodatkowo jeszcze dorobiłem po dwie dziury na stronę. 

A co do samej klimy, też nie ogarniam tego, ogólnie nie korzystam z AUTO, klima na codzień chodzi ok, ustawiam sobie 21-22 stopni (w robocie na mnie wieje klima więc nie szaleję z 18 stopniami) i daje to radę w normalne lato, ale ledwo miesiąc temu jechałem do Zakopanego, 3 osoby na pokładzie, wtedy były upały po 32 w cieniu. Jechałem na południe więc słońce biło non stop w szybę, nic nie dało rady nawet AUTO, koniec końców w desperacji ustawiłem 16 stopni, max nawiew i w dodatku na gębę, a i tak było ciepło w aucie. Dla porównania tydzień wcześniej jechałem laguna 3 w delegację, 5 chłopa na pokładzie, ustawione było na 21 stopni, siedziałem z przodu i było mi zimno :D

Edytowane przez Rbt86
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem na 100% czy UPC był zalany, to ten moduł pod deską, w kabinie samochodu?

Błędy jakie mi pokazuje mają jakąś logikę, najpierw będę próbował sprawdzić czy da się te błędy usunąć w "klasyczny" sposób ( sprawdzenie czujnika, wtyczki).

We wtorek klima była napełniona ( 550 G), we środę działała OK, we czwartek ledwo, ledwo. Chyba żeby zeszło dużo czynnika w 48 godzin nieszczelność powinna być solidna?

Zostawiłem rano na warsztacie ( długą listą rzeczy do zrobienia, zobaczymy jak im pójdzie.

Pozdrawiam

Mariusz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, mariusz_d napisał(a):

Nie wiem na 100% czy UPC był zalany, to ten moduł pod deską, w kabinie samochodu?

W kabinie pod kierownicą masz UCH. Moduł UPC znajduje się pod maską w okolicach akumulatora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Pytania o klimatyzację automatyczną (problemy) - Megane II
  • 3 tygodnie później...
W dniu 22.07.2024 o 11:09, droopy napisał(a):

W kabinie pod kierownicą masz UCH. Moduł UPC znajduje się pod maską w okolicach akumulatora.

dobrałem się do modułu pod deską rozdzielczą (to moduł UCH?) zrobiłem fotkę i widać numerki 04101 8200309601 UCH X84 N3 - INT

zasadnicze pytania:

- czy ten moduł ma szansę być zalany? Czy ew jego wymienić czy moduł UPC (w okolicach aumulatora?)

- Który numerek jest najważniejszy 04101 8200309601 czy UCH X84 N3 - INT?

- czy bez wyciągania modułu UPC można określić jaki powinien mieć numer?

- czy brak działania przednich szyb, brak tylnego światła pmgielnego ( żarówkę wymieniłem i dalej nie działa), losowe działanie klamek ( otwieram z pilota, drzwi kierowcy otwierają się normalnie pozostałe drzwi czasem wymagają nacisnięcia przycisku na klamce aby się otwarły), czasem zgacszenie silnika przy otwartych drzwiach kierowcy otwiera bagażnik, ostatnio zauważyłem fun fact - zamknąłem samochód pilotem ( przycisk na karcie) pociągnąłęm klamkę w tylnych drzwiach - zamkniąte, pociągnąłem klamkę w pzrednich - samochód mignął kierunkowaskazami i drzwi się otworzyły ( mam tryb HF?), ale dlaczego jak przychodzę rano do samochodu to muzę otwierać przyciskiem na karcie?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!