Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Pojemność stosu piezo we wtryskiwaczu Siemens-continental


aniewa

Rekomendowane odpowiedzi

Znalazłem ciekawy parametr " Ecart de capacite piezo", według mnie oznacza stan stosu piezo we wtryskiwaczu a konkretnie jego pojemność w μF. Sprawny nowy wtryskiwacz posiada dwa parametry informujące o stanie stosu piezo. Pierwszy to jego oporność wynosząca około 200 kΩ i drugi to pojemność w μF, której wartość dla nowego wtryskiwacza oscyluje w granicach 2,8-3 μF.

Program pyren lub Torque z zainstalowanym PID dla silnika k9k 836 lub 636 pokazuje tę wartość.W programie Torque Należy dodać parametr według spisu poniżej:

PR1039 lub informacja dodatkowa FD19
PR1040 lub informacja dodatkowa FD1A
PR1041 lub informacja dodatkowa FD1B
PR1042 lub informacja dodatkowa FD1C

Ci co posiadają ten program to wiedzą o co chodzi.

Wrzucam dwa screny, pierwszy z mojego silnika  k9k 836 z przebiegiem 215 kkm i drugi z nowszego silnika 636 z przebiegiem 195 kkm.

Zrzutekranu2024-08-27163711.thumb.jpg.71499adb95260a9fd370edd4fc5ffd0d.jpg

Zrzutekranu2024-08-27163550.thumb.jpg.d10cc339f1c78aa1fb4b0e33d65218f2.jpg

 

 

 

 

 

  • Like 1
  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda że już nie mam megane bo bym sprawdził czy clip taki parametr wyrzuca ale nie przypominam sobie. Sprawdzę w swojej L3 tylko mam starszy silnik bez DPF z sterownikiem sid 301 K9k 780. Jeśli chodzi o torque część pidów z 836 działa z 780 a cześć działa w innej jednostce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
2 godziny temu, Leszek3 napisał(a):

z tego co wyczytałem to pokazuje chyba korektę piezo i chyba czym mniejsza cyfra to lepiej.

Im mniejsza wartość w μF parametru PR139-142 tym gorzej. Stos piezo to 10 prostokątnych kostek ze specjalnymi przekładkami i to pewnie tworzy tę pojemność i oporność stosu. Przy rezystancji poniżej około 130-150 kiloomów sterownik odcina sterowanie wtryskiwaczem, a jak jest z pojemnością to tego nie wiem. Nowy wtrysk ma pojemność około 3 μF i z czasem ta wartość maleje.

Sama korekta wtrysku to oczywiście im bliżej 1 tym lepiej. Wysoka korekta w jednym z wtryskiwaczy spowodowana np. jego złym stanem automatycznie wpływa na korekty pozostałych. Komputer tak ustawia korekty, że zawsze średnia z czterech korekt wynosi 1 lub suma korekt czterech wtrysków wynosi 4.

Dodałem pid dla silnika k9k 636, tam są te parametry o których wspomniałem w pierwszym poście.

 

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, aniewa napisał(a):

Dodałem pid dla silnika k9k 636, tam są te parametry o których wspomniałem w pierwszym poście.

 

OK, dzięki. Znalazłem na GitHub. Ciekawy jestem co wyjdzie z moim 3 wtryskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

@aniewa  Zobacz to od 7:42:

 

W dołączonym pliku pod filmem:
"[PR1039] ДОПОЛНИТЕЛЬНАЯ ИНФОРМАЦИЯ FD19","CAPA INJ NOM 1","22FD19","(1.0*((A*256+B)-32768))/2041.466","0","0","мкф","7E0"
"[PR1040] ДОПОЛНИТЕЛЬНАЯ ИНФОРМАЦИЯ FD1A","CAPA INJ NOM 2","22FD1A","(1.0*((A*256+B)-32768))/2041.466","0","0","мкф","7E0"
"[PR1041] ДОПОЛНИТЕЛЬНАЯ ИНФОРМАЦИЯ FD1B","CAPA INJ NOM 3","22FD1B","(1.0*((A*256+B)-32768))/2041.466","0","0","мкф","7E0"
"[PR1042] ДОПОЛНИТЕЛЬНАЯ ИНФОРМАЦИЯ FD1C","CAPA INJ NOM 4","22FD1C","(1.0*((A*256+B)-32768))/2041.466","0","0","мкф","7E0"
Oraz:

"[PR] MAIN INJECTION CAPACITANCE CYLINDER 1","PIEZO 1","22FD75","(1.0*((A*256+B)))/2041.466","0","0","µF","7E0"
"[PR] MAIN INJECTION CAPACITANCE CYLINDER 2","PIEZO 2","22FD95","(1.0*((A*256+B)))/2041.466","0","0","µF","7E0"
"[PR] MAIN INJECTION CAPACITANCE CYLINDER 3","PIEZO 3","22FD96","(1.0*((A*256+B)))/2041.466","0","0","µF","7E0"
"[PR] MAIN INJECTION CAPACITANCE CYLINDER 4","PIEZO 4","22FD97","(1.0*((A*256+B)))/2041.466","0","0","µF","7E0"

Ten Adam z Białorusi mówi że to na nowych wtryskach, które przyszły z Polski troszkę inne dane niż Ty podajesz:

image.thumb.png.2b1f0c27f8db53a2e80c62ba6bcd5e89.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Widziałem ten filmik i wychodzi, że są dwa rodzaje tego parametru. W moim silniku 836 odczytywane są te wartości, które podałem. Dla silnika 636 występują obydwa parametry, nie mam pojęcia dlaczego. Próbowałem dodać te cztery dodatkowe nowsze PID-y ale nic z tego nie wyszło. Na razie nie eksperymentuję.:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • aniewa zmienił(a) tytuł na Pojemność stosu piezo we wtryskiwaczu Siemens-continental

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!