Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wysokie korekty ltft i stft


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć.

Mam megankę 3 z silnikiem 1,6/110km. Dotychczas była używana tylko jako drugie auto, żona jeździła nim do pracy na bardzo krótkich odcinkach.

Teraz zamontowałem do auta LPG.

Zauważam, źe pali mi to auto zdecydowanie za dużo:

przy zbiorniku wyjeżdżonym głównie na autostradzie  i poza miastem, gdzie jazda autostradowa to eco driving ok 120km/h, to pali mi około 11l/100km gazu.

Za dużo.

Podłączyłem się interfejsem do auta i widzę, że w aucie są dość wysokie korekty długie oraz krótkie.

Długa oscyluje około +20, krótka też w tej okolicy faluje.

 

Jaka może być przyczyna takiego zachowania?

  • Błędów brak.
  • Nieszczelność w dolocie? Jaka powinna być wartość? STAG pokazuje mi MAP 0,45bar na jałowym, ale nie wiem, czy to jest podciśnienie Staga, czy takie jak w kolektorze?
  • Sonda przed katem ładnie faluje w swoim zakresie. Sonda za katem lekko faluje, około 0,55V.

Co sprawdzić i jak?

Mam ELM27, więc coś tam można podłączyć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienie reduktora 1,2 ATM.

Map powinien być na 0,32-0,36 dla 750 obr. Wyższe jest przy podwyższonych obrotach. Jakie masz obroty jałowe bez klimy? Korekta powinna być na -7. Masz niebezpiecznie za bogato stąd to spalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obroty jałowe bez klimy - sprawdzę, bo nie pamiętam.

Pytanie skąd takie zachowanie?

 

Po jakim czasie jazdy na benzynie korekty ltft pokażą stan "na benzynie"? Zastanawiam się, czy w ogóle nie mam złej mieszanki na benzynie, a w konsekwencji także na gazie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, stefanek napisał(a):

STAG pokazuje mi MAP 0,45bar na jałowym,

Zalecam pomiary;

1/ kontrola poprawności ustawienia rozrządu,

     a następnie;

2/ kąt wyprzedzenia zapłonu,

3/ położenie przepustnicy,

4/ciśnienie paliwa,

5/temperatura płynu - utrzymywana przez termostat przy dłuższej jeździe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z powrotem korekt benzyny różnie piszą. Mi wystarcza 20 km na S i jazda w okolicy 4 000 obr. Niewiele się rozjeżdżają. Złej proporcji benzyny do powietrza to nie masz, ale LPG trzeba wyregulować.

Sprawdź jakie masz wyprzedzenie zapłonu na obr. biegu jałowego bez klimy i przy jakich obrotach.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, stefanek napisał(a):

Nieszczelność w dolocie? Jaka powinna być wartość? STAG pokazuje mi MAP 0,45bar na jałowym, ale nie wiem, czy to jest podciśnienie Staga, czy takie jak w kolektorze

To jest ciśnienie bezwzględne widziane w kolektorze przez STAG. Jak najbardziej wartość przydatna do diagnostyki. Jak już było napisane, zdecydowanie na wolnych za dużo bez A/C. Ale nie wykonuj nerwowych ruchów, najpierw polataj chwilę na benzynie i sprawdź wtedy co będzie w danych i jakie będzie ciśnienie.

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem pomiary na benzynie bez klimy.

Jak widać ciśnienie w kolektorze wynosi 339mbar, obroty 730-750. Czyli to jest ok.

nie potrafię w pyclip znaleźć opcji lata wyprzedzenia zapłonu, ale odczytuje mi to inny program. Wartości 0-7 stopni

 Czasem chyba nawet coś na minus wleciało.

screen w załączniku.

Spadku temperatury płynu nie zauważyłem.

 

Screenshot_2024-09-03-17-22-38-688_org.pyclip3.jpg

Screenshot_2024-09-03-17-22-14-971_org.pyclip3.jpg

Screenshot_2024-09-03-17-50-52-218_com.ovz.carscanner.jpg

Edytowane przez stefanek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze byłoby porównać ciśnienie ze STAGa. Widziałem uwalone map sensory. Ale generalnie wygląda jakby Twoim problemem było LPG, z jakiego powodu, to już powinni się tym zająć Ci, co instalowali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!