Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Odpowietrzanie hamulców w Megane 3 - krok po kroku


Rekomendowane odpowiedzi

6 godzin temu, jabrze napisał:

Ale z innymi błędnymi komunikatami z pompy ABS już tak.

Ty jesteś oryginał, wiesz lepiej co się dzieje u mnie w firmie. Ewentualnie zarzucasz mi kłamstwo. 

6 godzin temu, jabrze napisał:

Niedawny przypadek Clio V po wymianie zacisku na gwarancji na zakręcie przy hamowaniu wyłączał pompę ABS sygnalizując to, ale prędzej przyhamowywał tylko jedno przednie koło.

Nie wiem, kto i co robił w tej sytuacji, ale wiem, że nie można porównywać każdej sytuacji ze sobą bez odpowiedniej wiedzy. Wymyślasz dużo różnych dziwnych legend.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kłamstwa Ci nie zarzucam. Pracodawca oszczędza na szkoleniach, które go kosztują.

Dużo naszych dobrych mechaników pracuje na zachodzie i cieszy się jeszcze lepszymi opiniami. Mój kuzyn siedzi w jednym serwisie Renault pod Amsterdamem przynajmniej 15 lat. 

Usterka w Clio była następstwem wymiany zacisku w okresie 2-3 dni po odbiorze z ASO, ale dla nich to nowe zdarzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu pracodawca nie oszczędza. Procedura w CLIP jest do odpowietrzania pompy ABS. Jeśli jej nie zapowietrzyłeś nie ma co odpowietrzać, proste jak kij od szczotki. Różne rzaczy dzieją się w autach. Całe mnóstwo różnych zdarzeń w nowych z fabryki, każdy przypadek to z reguły jakaś oddzielna historia chociaż zdarzają się rzeczy, które wiadomo że wystąpią.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...
W dniu 31.05.2023 o 22:11, allegrorx89 napisał(a):

Clipem lub wersją na androida PyClip(tym robiłem) otwierasz elektrozawory najpierw przedniego lewego,p. prawego, lt, pt Oczywiście najpierw pompa

 

Robiąc metodą grawitacyjną bez użycia PyClip, po jakiś 3- tyg. układ ponownie był zapowietrzony i nie działał hamulec górski, czy jak tam zwał.

allegrorx89 mógłbyś doprecyzować jak dokładnie robiłeś to w PyClipie i jakiej wersji odnośnie procedury odpowietrzania układu. Chcę to zrobić w Scenicu II. Znalazłem w PyClip (3,5) właściwą procedurę w module: ABS/ABR > Extended command set > SC006 Odpowietrz. syst. hydraul. i obwodów hamulców . No ale niestety pokazuje się info; że " Scenario Not Supported Yet" . Czy u ciebie to polecenie SC006 było aktywne? Czy może korzystałeś wybiórczo z poleceń AC003 do AC 006 które dotyczą kolejno elektrozaworów kół: PL, PP, TL, TP i tam jakoś sterowałeś zaworami?
I co rozumiesz dokładnie pod pojęciem "najpierw pompa", tzn. jak konkretnie ją się odpowietrza?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pompę odpowietrza się jak cały płyn uciekł z układu/w zbiorniczku płynu zrobiło się pusto

Edytowane przez milejow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@milejow , powiedzmy że kiedyś zbiorniczek był pusty i dużo płynu ubyło z układu. Potem był dolany i pilnowany żeby nie brakowało w zbiorniczku podczas odpowietrzania w zaciskach. No ale co z tą pompą? jak ją odpowietrzamy, bo przecież w niej nie ma odpowietrzników? I drugie moje pytanie było jak odpowietrzyć pompę ABS przy pomocy PyClipa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, georgja napisał(a):

No ale co z tą pompą? jak ją odpowietrzamy, bo przecież w niej nie ma odpowietrzników?

Pompujesz pedałem hamulca i luzujesz przewody hamulcowe wychodzące z pompy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@milejow dzięki za podpowiedź, tak przypuszczałem ale nie byłem pewny.

 

@allegrorx89  dzięki za konkrety. Wrzucam również instruktaż jaki ja znalazłem do SCENICA II. Niestety w nim już nie ma opisu co do kolejności otwierania zaworów a jedynie mowa jest o uruchomieniu procedury SC006 i pompowaniu pedałem hamulca podczas jej wykonywania. W apce Pyclip jest takie polecenie SC006 jednak póki co jeszcze jest nieaktywne. Zauważyłem natomiast, że są aktywne polecenia AC003 AC004 AC005 AC006 dla elektrozaworów w pompie ABS. Czy właśnie tymi poleceniami w PyClipie otwierałeś zawory ABS? Bo w przesłanych instrukcjach ta numeracja widzę powinna być od AC153 do AC156 . No i co z kolejnością odpowietrzania, bo w tejże instrukcji nakazują stosować trochę dziwną kolejność: PT LT LP PP. Nie wiem teraz czy taka sama powinna być dla Scenica II ? I czy "pompować" pedałem podczas otwierania zaworów czy tylko raz powoli wdusić i zwolnić pedał hamulca (taki zapis w instrukcjach które udostępniłeś)

Scenic II Rozdz 3.jpg

Scenic II.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak robiłem jak w instrukcji, którą przesłałem, polecenia od AC 153 do AC156, też miałem obawy co do kolejności kół ale tak zrobiłem i jestem zadowolony odpowietrzył się cały układ. Przy uruchomieniu zaworu wciskasz powoli do końca pedał hamulca tak, żeby zdążyć jak skończy działać, powolutku puszczasz pedał, zamykasz odpowietrznik i przechodzisz do kolejnego koła. Robiłem to tylko raz na koło i odpowietrznik więcej niż pół obrotu dla lepszego przepływu- tym sposobem oczywiście zechla więcej płynu przy wymianie.

Załączam Ci też instrukcję serwisową odpowietrzania dla Megane/Scenic 3 

IMG_20240527_231727.jpg  IMG_20240527_231759.jpg  IMG_20240527_231821.jpg  IMG_20240527_231845.jpg  IMG_20240527_231908.jpg  

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
W dniu 27.05.2024 o 23:24, allegrorx89 napisał(a):

Tak robiłem jak w instrukcji, którą przesłałem, polecenia od AC 153 do AC156, też miałem obawy co do kolejności kół ale tak zrobiłem i jestem zadowolony odpowietrzył się cały układ. Przy uruchomieniu zaworu wciskasz powoli do końca pedał hamulca tak, żeby zdążyć jak skończy działać, powolutku puszczasz pedał, zamykasz odpowietrznik i przechodzisz do kolejnego koła.

Zagłębiem się w temat bo wymieniałem ostatnio przewodu hamulcowe w Megane 2 ph2, cały płyn z układu zlałem, po nalaniu odpowietrzyłem standardowo, ale efekt marny, po dwóch tygodniach znowu, efekt już nawet zadowalający ale dalej nie to, słychać to 'uciekające' powietrze i nie hamuje jak powinien. Mam maxiecu i jak na razie próbuje zmusić interfejs żeby przeszedł na tryb elm327 żeby zadziałać na PyClipie, ale zauważyłem że w maxi mam testy elektrozaworów (w dziale układ hamulcowy, jak w załączniku), rozumie że to są odpowiednio komendy AC153 do AC156?

Do Megane też kolejność PT LT LP PP?

Jak to wygląda w praktyce? 

Załączam zapłon (bez silnika), łącze z programem, zakładam wężyk na odpowietrznik, luzuję go (i tak to zostawiam), idę i siadam przed kierownica, włączam elektrozawór i wciskam hamulec, po czym wyłączam elektrozawór i puszczam hamulec, i spokojnie na luzie idę zakręcić odpowietrznik?

Niech mnie ktoś oświeci jeśli może.

Screenshot_20240612_224919_Opera.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. Wymieniłem zacisk hamulcowy prawy tył w Megane 3. Po odpowietrzeniu zacisku pedał hamulca nadal jest miękki. W jaki sposób poprawnie odpowietrzyc układ, czy trzeba odpowietrzyć wszystkie zaciski? I czy w samochodzie z ABS trzeba odpowietrzac zacisk przy włączonym zapłonie?

 

Połączyłem z istniejącym tematem. aniewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • aniewa zmienił(a) tytuł na Odpowietrzanie hamulców w Megane 3 - krok po kroku

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!