Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Serwis Megane 3 po 15 latach / 250k


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć,

swoją Megane 3 jeżdżę już 15 lat, zrobiłem 250 000 km. Auto od nowości w moich rękach. Serwisowane na bieżąco, jednak ostatnio przy awarii klimatyzacji któej serwis kosztował mnie łącznie 3500 zł zacząłem się zastanawiać nad dalszym sensem jej posiadania i ewentualnie wymiany na coś nowego.

Macie może jakieś doświadczenia czego po takim okresie i przebiegu mogę się spodziewać w kwestii kosztownych napraw? Dwumasę wymieniali mi na gwarancji przy 33k przebiegów po niecałych 2 latach od wyjazdu z salonu, także na obecnej zrobiłem ~220k i choćby tutaj nie mam pewności czy za chwilę się nie odezwie.

W silniku nigdy nie robiłem nic, tylko wymiana oleju, rozrządu. Czy dla 1.5 dCi 106 KM mogę się spodziewać niedługo jakichś niespodzianek?

Zaczynam podchodzić do sprawy tak, że gdybym miał co jakiś czas ładować w kolejne naprawy 1000 - 3000 zł, to wolę chyba płacić ratę za nowe auto.

Jestem ciekaw Waszych doświadczeń, jeśli ktoś jeździ autem tak długo jak ja lub ma je w podobnym lub większym przebiegu.

Pozdrawiam :)

 

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - Prezes

Edytowane przez lukaszsz91
dostosowanie do regulaminu
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Alternator regenrowałeś? Jeśli nie to pewnie niedługo będzie do zrobienia, bo szczotki zużyte. Jak wygląda sprawa zawieszenia? Ja półosie musiałem wymieniać, bo stukało mocno przy przyspieszaniu. Domyślam się, że padła Ci sprężarka klimatyzacji dlatego taki duży koszt za naprawę klimy. Mi gość od klimy powiedział, żeby tego uniknąć jak widać, że chłodnica zużyta to trzeba to zrobić. Inaczej sprężarka jest obciążona i może ulec awarii. Klimatyzacja oprócz silnika jedna z droższych napraw (oprócz silnika).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
W dniu 22.09.2024 o 08:07, wojtek0490 napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Tak, padła sprężarka i śmieci poszły w układ, więc do zrobienia było wszystko (wymiana kompresora, chłodnicy i zaworu rozprężnego) plus płukanie reszty układu co wiązało się z rozbiórką całej deski rozdzielczej.

Alternatora nie robiłem, ale właśnie zamierzam sprawdzić jak ładuje. Z zawieszenia to 5 lat temu amortyzatory i w tym roku końcówki drążka. Moja kierownica i gałka skrzyni już prawie nie miały skóry w niektórych miejscach, więc oddałem do profesjonalnego obszycia. Także w środku auto odżyło i jest jak nowe. Zobaczymy co będzie dalej, rdzy nigdzie nie łapie mimo, że od 2 lat już nie garażuje jej. Gdzieś z tyłu głowy mam tylko to, że pewnie dwumasa może niedługo się odezwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć, mam dokładnie taką samą Megane 1.5 dCi 106KM z 2010 roku. Wersja Dynamique, navi, klima automatyczna dwustrefowa, tempomat, halogeny, czujniki zmierzchu i deszczu, automatyczne światła dzienne i wycieraczki i inne pierdoły. Kupiona w salonie, jestem pierwszym i jedynym właścicielem. Przejechałem już 356k km i zamierzam przejechac następne 40-60k km do końca 2027. Pali w mieście 5-5,5 l/100km. Na drogach krajowych 4-4,5 l. Na autostradzie 4,5-5 l. I nie jeżdżę, jak za przeproszeniem, emeryt na majówce, tylko hmm, dynamicznie, ale bez szaleństw. Często z całą rodziną na pokladzie (dwóch dorosłych synów i żona). Kilka razy na DK nawet udało mi się zejść ze spalaniem do 3,5 l, ale to było męczące. Zasięg 1000 km. Niestety, w 2028 nie będę mógł wjechać moją Meganką do centrum Warszawy z powodu Strefy Czystego Transportu. 🤬 #&! Pozwól, że podzielę się swoimi spostrzeżeniami i przemyśleniami. Autko regularnie serwisuję w tym samym warsztacie już od wielu lat (na pohybel z ASO z Białołęki! Bardzo złe doswiadczenia!). Jak tylko coś się dzieje, od razu naprawiam. Od ok. 4 lat, czyli przebiegu 280k km co roku coś jest do naprawy. Wymiana "chłodnicy" klimy, nie miała już prawie lamelek, sprężyna z przodu pękła, wymiana dwóch oczywiście, przy okazji wymiana gniazd mocowania i wymiana amortyzatorów, czyszczenie EGR, wymiana rozrządu (komplet) przy 320k km, wymiana czujników poziomu oleju i ciśnienia paliwa, wymiana uszczelki pokrywy zaworów i zaworu w pompie wysokiego ciśnienia, wymiana akumulatora, wymiana zaworu regulacyjnego turbosprężarki. Chcę zrobić sprzęgło, co prawda nic się nie dzieje, ale jest twarde od zawsze i trochę już mnie to męczy. Poza tym, nic się nie dzieje. Nie prowadzę szczegółowej buchalterii, ale myślę, że na naprawy średnio-rocznie wydaję 2k zł. Może i nie mało, ale to jest tyle, co miesięczna rata za nowy samochód o podobnym standardzie (Megane Grandtour Techno, wg cennika zminimalnymi dodatkami, aby była w tym samym wyposażeniu to 98k zł, plus ekstra 4k prowizja bankowa, plus ekstra 3k ubezpieczenie kredytobiorcy, 0% wpłaty własnej, 20k km limit rocznego przebiegu, 25 miesięcy kredytu). Czyli za 1 ratę mam sprawny i znany mi samochód. 😲🏎️ 😁 Taki jest mój ROCZNY koszt związany z posiadaniem tego samochodu. Jeśli porównam to z ROCZNYM kosztem 48k zł nabycia nowego auta w pierwszych dwóch latach, to ekonomiczne patrząc wybór jest oczywisty. Z drugiej strony, kto bogatemu zabroni 😁 Ja też będę musiał kupić nowe autko, bo nie będę mógł wjechać do szerokiego centrum Warszawy, ale to za 2 lata. Tak więc, sugerowałbym przemyślenie zakupu nowego auta z salonu, bo aktualne auto ma 250k km przebiegu, ponieważ 2k zł rocznie na naprawy to nic strasznego. A po upływie gwarancji nie ma żadnej pewności, że nie trzeba będzie płacić za naprawy i tak 😭 Jak to mówią, jeśli stać na koniki, to i stać na siano. 

Edytowane przez Adak77
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...
Cytat

Cześć, mam dokładnie taką samą Megane 1.5 dCi 106KM z 2010 roku. Wersja Dynamique, navi, klima automatyczna dwustrefowa, tempomat, halogeny, czujniki zmierzchu i deszczu, automatyczne światła dzienne i wycieraczki i inne pierdoły.

To mamy identyczne wersje 😉

A mi właśnie padła dwumasa, także kolejne ~2-2,5k zł do wydania w tym roku. Nie wiem jak z alternatorem bo raz wywaliło mi błąd ładowania, ale prądy sprawdzałem miernikiem i wydaje się ok. Ponadto potrafi szarpnąć przy odpalaniu ale to też chyba wina dwumasy. Poza eksploatacją (filtry, klocki, tarcze, amortyzatory) to mam nadzieję, że koniec niespodzianek na dłuższy czas. Totalny brak mamony na nowe auto, a kupno używki nieco nowszej to też loteria.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!