Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Słaby na niskich obrotach


objt

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdzanie ograniczyło się do podania napięcia i pomiarze szczelin w skrajnych położeniach tłoka. Szczeliny w skrajnych położeniach są takie same (0,8mm). Porównałem go też do zaworu z innego K4M. Oba zawory działają tak samo. Dodatkowo zawory były podmienione na próbę co nie dało żadnych zmian w obydwu samochodach. Na podstawie tego stwierdziłem że zawór działa poprawnie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największym problemem tego zaworu jest sprężyna zwrotna tłoka, która ( od temperatury oleju ) z czasem zmniejsza siłę docisku.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli podsumowując sprężyna może pod wpływem ciśnienia oleju nie do końca domknąć jego przepływ do kzfr pomimo tego że po podaniu napięcia na stole działa płynnie na skutek czego kzfr jest stale wysilone?

Edytowane przez objt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Już na wolnych obrotach przesuwa zapłon nadmiernie do przodu. W jeździe, przy obliczonym przez sterownik 22-24 jest ponad 30 stopni przy dobrym kole zf.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze. W taki razie jeśli dmuchne delikatnie powietrzem w otwór od dołu zawór i tłok swobodnie się uniesie to jest to jakiś symptom zużycia sprężyny?

Edytowane przez objt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uczestnicy forum opisywali różne sposoby, ale najczęściej była mowa o "charakterystycznym pukaniu". Sprawdzałem to na nowym i na czystych używanych. Była różnica, ale ta metoda to taka "na ucho".

Rozciąganie sprężyny to sposób krótkotrwały. Kiedyś dobrałem nową sprężynkę od zamka i trochę pojeździlem, ale pojawił się olej we wtyczce i go wyrzuciłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie to zawór lubi się przywiesić w sensie wewnątrz jest dusza przesuwająca się we wnętrzu cewki. Jest ona pasowna i jak nazbiera się tam za dużo nagaru to: przestaje się przesuwać płynnie i wyciera tuleje osłaniającą cewkę przez co mamy olej we wtyczce. Samo rozciąganie sprężynki nie działa długo i nie uzdrowi zaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie pojeździłem oboma K4M i stwierdzam, że po wymianie kzfr w M3 jest poprawa względem stanu początkowego, ale w dalszym ciągu brakuje do M2 jeśli chodzi o przyspieszenie. Pojawił się też kolejny objaw. Po odpaleniu na zimnym przez pierwsze 200 m silnik przerywa. Jeśli faktycznie sprężyna już na tyle się wyrobiła, że nie domyka do końca to został do wymiany już tylko zawór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc zawór wymieniony. Wleciał zamiennik Pierburg. Przyśpieszenie wróciło do normy. Zniknął też objaw przerywania po uruchomieniu na zimnym na pierwszych metrach. Oryginalny zawór wytrzymał niecałe 100 tysięcy. Zatem można by stwierdzić, że należy go zmienić przy każdej wymianie rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stwierdzenie słuszne, aczkolwiek wg. mnie stosując płukanki i markowy olej te elementy jak zawór, koło czy hydrauliczne popychacze pożyją dłużej.

Zawór jest na tyle prostą konstrukcją i trudno uwierzyć, że może się zużyć. Raczej spodziewałbym się, że uzwojenie ulegnie przepaleniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!