Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Słaby na niskich obrotach


objt

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawdzanie ograniczyło się do podania napięcia i pomiarze szczelin w skrajnych położeniach tłoka. Szczeliny w skrajnych położeniach są takie same (0,8mm). Porównałem go też do zaworu z innego K4M. Oba zawory działają tak samo. Dodatkowo zawory były podmienione na próbę co nie dało żadnych zmian w obydwu samochodach. Na podstawie tego stwierdziłem że zawór działa poprawnie.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Największym problemem tego zaworu jest sprężyna zwrotna tłoka, która ( od temperatury oleju ) z czasem zmniejsza siłę docisku.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli podsumowując sprężyna może pod wpływem ciśnienia oleju nie do końca domknąć jego przepływ do kzfr pomimo tego że po podaniu napięcia na stole działa płynnie na skutek czego kzfr jest stale wysilone?

Edytowane przez objt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Już na wolnych obrotach przesuwa zapłon nadmiernie do przodu. W jeździe, przy obliczonym przez sterownik 22-24 jest ponad 30 stopni przy dobrym kole zf.

Edytowane przez jabrze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dobrze. W taki razie jeśli dmuchne delikatnie powietrzem w otwór od dołu zawór i tłok swobodnie się uniesie to jest to jakiś symptom zużycia sprężyny?

Edytowane przez objt
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Uczestnicy forum opisywali różne sposoby, ale najczęściej była mowa o "charakterystycznym pukaniu". Sprawdzałem to na nowym i na czystych używanych. Była różnica, ale ta metoda to taka "na ucho".

Rozciąganie sprężyny to sposób krótkotrwały. Kiedyś dobrałem nową sprężynkę od zamka i trochę pojeździlem, ale pojawił się olej we wtyczce i go wyrzuciłem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wg. mnie to zawór lubi się przywiesić w sensie wewnątrz jest dusza przesuwająca się we wnętrzu cewki. Jest ona pasowna i jak nazbiera się tam za dużo nagaru to: przestaje się przesuwać płynnie i wyciera tuleje osłaniającą cewkę przez co mamy olej we wtyczce. Samo rozciąganie sprężynki nie działa długo i nie uzdrowi zaworu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie pojeździłem oboma K4M i stwierdzam, że po wymianie kzfr w M3 jest poprawa względem stanu początkowego, ale w dalszym ciągu brakuje do M2 jeśli chodzi o przyspieszenie. Pojawił się też kolejny objaw. Po odpaleniu na zimnym przez pierwsze 200 m silnik przerywa. Jeśli faktycznie sprężyna już na tyle się wyrobiła, że nie domyka do końca to został do wymiany już tylko zawór.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak więc zawór wymieniony. Wleciał zamiennik Pierburg. Przyśpieszenie wróciło do normy. Zniknął też objaw przerywania po uruchomieniu na zimnym na pierwszych metrach. Oryginalny zawór wytrzymał niecałe 100 tysięcy. Zatem można by stwierdzić, że należy go zmienić przy każdej wymianie rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stwierdzenie słuszne, aczkolwiek wg. mnie stosując płukanki i markowy olej te elementy jak zawór, koło czy hydrauliczne popychacze pożyją dłużej.

Zawór jest na tyle prostą konstrukcją i trudno uwierzyć, że może się zużyć. Raczej spodziewałbym się, że uzwojenie ulegnie przepaleniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!