Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Podlewanie oleju paliwem Megane IV 1.2 Tce 101kM


rebel

Rekomendowane odpowiedzi

LSPI: niskie obroty i wysoki bieg + pełny gaz = dziura w tłoku

Fakt: do tak niskiego przebiegu rocznego nie opłaca się gazu tak samo jak jest on nieopłacalny w tym konkretnym silniku.

Czytałem i słyszałem z YT, że w grupie folkswagena wystepują przypadki awarii pomp wysokiego ciśnienia paliwa czyli paliwo dostaje się do oleju.  To jest jedna z dwóch przyczyn dostawania się paliwa do oleju. Druga to częste rozruchy czyli przez pierścienie.

U mnie LPG w dużej mierze wyeliminowuje dostawanie się paliwa do oleju bo (trzeba pamiętać że 1.3 TCE ma filtr) niemal każde uruchomienie silnika nie zależnie od tego czy ma temperaturę pracy czy nie zaczyna się rozgrzewaniem filtra i tu pojawia się LPG, które nie rozrzedza oleju.

Jak sprawdzić czy pompa puszcza paliwo do oleju: czy po kilkunastu godzinach postoju przed kolejnym uruchomieniem jest utrzymywane ciśnienie na listwie wtryskowej? Tu mogą okazać się nieszczelne wtryski paliwa czyli nie tylko pompa może powodować przybywanie oleju w silniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przedostawanie się paliwa przez pompę do oleju występuje tylko wtedy kiedy jest taka fizyczna możliwość czyli przez uszczelnienia między przestrzenią paliwową pompy a przestrzenią olejową silnika. Przecież kiedy pompa jest np napędzana przez pasek to jak paliwo ma się przedostać do oleju??

Puszczanie przez wtryskiwacze to kolejna szamaneria.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

43 minuty temu, Pepone napisał(a):

Przecież kiedy pompa jest np napędzana przez pasek to jak paliwo ma się przedostać do oleju??

W 1,2 tce pasek napędza pompę paliwa? Sprawdzałeś to? Z tego co wiem to pompa jest z drugiej strony silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie jestem pewien i nie pisałem że tak jest w tym silniku. Chodzi o nie szukanie dziury w całym. Jak widzę te doktoraty z olejologii na R2D po wymianie oleju co 3 tys km to widzę że rozwija się w Polsce nowa dziedzina nauki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozumiem idee elektryków i podejrzewam , że mogłoby to być wyjscie w mojej sytuacji ale nie ukrywam , funduszowo ta opcja jest po za moim zasięgiem. W używkach się nie orientuje a kupowac w ciemno niechce. Muszę zażegnać obecny kłopot . Jeśli diagnostyka ew. powodów lania paliwa czyli wg. Was pompa cisnienia , soft itp okażą się trafne to z pewnością zostanie to naprawione bo silnik jest świeży i niechce go zajechać . Do tego spróbuje inaczej uzytkować samochód , choć wtedy stane się „więźniem” samochodu a uzytkowanie go bedzie droższe bo bezcelowe przejazdy są niepotrzebne.  
Zobaczymy … 
 

A tak zapytam jeszcze z ciekawości choć przyznam się , że nie szukałem tego jeszcze na forum więc jak ktoś mnie zruga za to - to pochylę czapkę z pokorą . 
Jaki cleaner do paliwa wrzucić żeby łagodnie i na bieżąco usuwał lub minimalizował powstanie nagaru ? 
Jaki Wy stosujecie i z jakim skutkiem? 
Czy ktoś sprawdzał efekt np endoskopem lub podczas naprawy przy zdejmowaniu głowicy ? 
Obecnie na rynku jest tego tyle , że za chwile „Danone” będzie to produkowało a opinie chocby na Alle.o  są delikatnie mówiàc dla mnie średnie ale to właśnie tam opinii jest najwięcej. 
Macie coś sprawdzonego ? 
I pytanie jeszcze jedno: Czy w świeżym silniku warto już coś dodawać czy jeszcze nie ? A jeśli tak to po jakim przebiegu ? Czy nie czekać i lać już , żeby zapobiegać niż potem leczyć? 
Pzdr 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słupek masz nowy, ale wtryski już swoje przejechały.

Ja używam produktu Valvoline a ostatnio użyłem Wynns. Jeżeli masz wątpliwości do Renault ma takie specyfiki w swojej ofercie - TCE DYNAMIC

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te wszystkie preparaty pomagają tyle co umarłemu kadzidło. Masz nowy silnik to nie rób mu krzywdy. Zrób to co napisał carsick czyli podjedź do ASO niech ci wygrają najnowszy soft i ciesz się życiem. Jak jeździsz 3 tys km rocznie to nic w tym aucie ci się nie zepsuje a jedynie zeżre co go rdza i zalęgną się pająki. Żadne "częstsze" wymienianie oleju nie ma sensu.

Rozważ też sprzedaż samochodu i jazdy taksówką. Wyjdzie taniej. Przy przebiegu 3 tys rocznie oczywiście. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!