Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Raz odpala a raz nie - Megane II


Rekomendowane odpowiedzi

Witam, od 3 lat mam problem z odpaleniem samochodu, który trafia do mechanika i nadal problem nie rozwiązany, także zwracam się z prośbą o pomoc. Problem polega na tym, że przy wciśnięciu przycisku start/stop auto "żęży", kontrolki się palą, radio gra, światła palą. Do tej pory wymieniony w pierwszej kolejności bendiks, akumulator, rozrusznik, klima, oczywiście baterie w obu kartach. Raz odpala, raz nie. Na pycha odpala. Auto jeździ pół roku i nagle problem się pojawia, potem problem z odpaleniem i znowu jeździ jak gdyby nigdy nic. Czy ktoś ma pomysł na co zwrócić uwagę? Nie znam się za bardzo sprawach z autem, mogę podać więcej danych. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 27.12.2024 o 20:36, Mishel napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Dzień dobry. Mam identyczną sytuację. Samochód pięknie odpala, raz na jakiś czas po prostu nie dopali. Ratuje się na "pycha". Wtedy jedzie i po zgaszeniu go (po przejechanej trasie) okazuje się, że auto odpala bezbłędnie kilkadziesiąt razy i to przez pewien okres, po czym problem powraca znowu powraca. A wygląda to następująco: Wciskam sprzęgło i naciskam strat/stop. Zapłon się włącza, kontroli się zapalają po chwili wszytkie po kolei gasną. Silnik nie odpala, rozrusznik nie kreci, po prostu cisza. Włącza się radio i wentylator. Kierownica się odblokowuje. Po otwarciu maski słychać jak coś cyszycz chyba pompa paliwowa i słychać jakby cykały przekaźniki/styczniki. Bezpiecznik sprawdzony, klemy wyczyszczone. Ten moduł UPC częściowe zdemontowany kostki wyciągnięte, przedmuchane sprężarką, kabelki poruszyłem, piny wydają się ok, czyste. Jakby go coś wyteleapało jak jadę po dziurach i krótko mówiąc, kabelek łączy albo nie. Czy tam jakaś śrubka się luzuje i dokręca i albo działa albo nie. Jak znaleźć problem...? Myślę że to elektryka w tym module UPC albo kabelek gdzieś "myszka przegryzła..." Co i gdzie należy sprawdzić w tym module odnośnie kwestii rozruchu, jakie napięcia powinny być.?? Proszę o pomoc. Czy mogę jakoś to ominąć? No kable. Bezpośredni z tej kostki z tego modułu, Pina do rozrusznika, czy sprawdzić jakieś masy????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, hery napisał(a):

. Ratuje się na "pycha". Wtedy jedzie i po zgaszeniu go (po przejechanej trasie) okazuje się, że auto odpala bezbłędnie kilkadziesiąt razy i to przez pewien okres, po czym problem powraca znowu powraca.

Jeżeli w czasie rozruchu;

 - światła mocno przygasają,

 - to sugeruje marnej jakości akumulator 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 godzin temu, hery napisał(a):

Czy mogę jakoś to ominąć? No kable. Bezpośredni z tej kostki z tego modułu, Pina do rozrusznika,

Wskazuje na problemy z modułem UPC, było na tym forum kilka takich przypadków. W razie wystąpienia problemu możesz odpalać silnik "na krótko" przez podanie dodatkowym przewodem + z akumulatora na pin w czarnej wtyczce zaznaczony na rysunku. Dodatkowo sprawdź czy nie jest wypalone gniazdo zaznaczonego bezpiecznika rozrusznika.

Gdyby silnik nie odpalał po podaniu napięcia na zaznaczony pin to przyczyny szukać w przewodzie do rozrusznika.

 

Zrzut ekranu 2024-12-30 095231.jpg

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, aniewa napisał(a):

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Bardzo dziękuję za odpowiedź, jest to jakiś pozytywny trop i niby łatwy do sprawdzenia. Mam ten moduł UPC częściowo wyjęty, więc faktycznie sprawdzę gniazdo bezpiecznika od start/stop (sam bezpiecznik ok) ktoś już tam majstrował. Bo bezpiecznik jest 30 A zamiast 25A. Bo prędzej był robiony sam Bendiks a później wymieniany na nowy rozrusznik przez dwóch różnych mechaników. Ale problem ciągle jest ten sam i powraca. Druga metoda sprawdzenia daje wiele do myślenia i che tak zrobić, ale nie bardzo się zanim...i chciałbym dopytać, aby niczego nie zepsuć... Czy dobrze rozumiem mam z akumulatora z "+" wziąć dodatkowy kabelek i wpiąć go w tego Pina zaznaczonego nr 3?  I spróbować odpalić?? Czy pozostałe piny z tej kostki nie muszą być podłączone do gniazda skoro wejdę tam już z kabelkiem dodatkowo i bezpośrednio z akumulatora, to czarnej kostki juz nie wepne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wszystko musi być podpięte, dwa przewody z tej kostki zasilają układ wtryskowy silnika. Kabelek podłączasz od góry kostki, da się wepchnąć przynajmniej na próbę.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, aniewa napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Ok dziękuję, wiem już o co chodzi. No to próbuje...

Kurde nie wieże - odpaliłem...jestem w szoku. Tylko zrobiłem sobie małą zaglostke. Otóż mówiłem że auto raz odpala a raz nie krótko mówiąc. I mając ten moduł UPC częściowo zdemontowany, sprawdzone pine, przedmuchane sprężarka, mogłem go najpierw go złożyć podpiąć kostki i spróbować odpalić bez tego "obejścia" i ciekawy byłbym co się wydarzyło..a ja zrobiłem również to obejście. Co się okazało. Samochód sam z siebie zaczął kręcić rozrusznikiem szybko wcisnąłem sprzęgło (już nie pamiętam czy wcisnąłem start) z tego podniecenia ale od razu odpalił. Był dziwny dźwięk z pod maski domysłem się, że rozrusznik ciągle kręci więc zdjęłam szybko mostek i zaczął chodzić normalnie. No i najlepsze zgasiłem auto i spróbowałem  odpalić normalnie i okazało się "oczywiście" (w przenośni) odpalił. Nie wiem czy to zabiegi okoliczności czy znalazłem rozwiązanie...? Jeśli tak to co naprawdę się wydarzyło że ten "mostek" zadziałał i co jest wtedy uszkodzone w tym module co należy wymienić. Czy też kabel oryginalny który idzie właśnie z tego Pina do rozrusznika jest uszkodzony... Proszę o dalsze wsparcie...jestem chyba na dobrej drodze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mostek robi się tylko na czas odpalania, dotknięcie przewodem z + akumulatora do zaznaczonego pinu powoduje natychmiastową pracę rozrusznika. W ten sposób pomijasz styki przekaźnika w UPC który normalnie podaje + na zaznaczony przewód. Myślałem, że zrozumiałeś, że ten mostek ma służyć tylko do awaryjnego odpalania silnika na krótko.:D W module UPC naprzeciwko zaznaczonego pinu jest biały przekaźnik odpowiadający za pracę rozrusznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, aniewa napisał(a):

Mostek robi się tylko na czas odpalania, dotknięcie przewodem z + akumulatora do zaznaczonego pinu powoduje natychmiastową pracę rozrusznika. W ten sposób pomijasz styki przekaźnika w UPC który normalnie podaje + na zaznaczony przewód. Myślałem, że zrozumiałeś, że ten mostek ma służyć tylko do awaryjnego odpalania silnika na krótko.:D W module UPC naprzeciwko zaznaczonego pinu jest biały przekaźnik odpowiadający za pracę rozrusznika.

Niestety.. mówiłem, że jestem w tym słaby. Samochód ma 20 lat i na całe szczęście, nigdy nie musiałem pod nim "leżeć". No a teraz chyba czas zacząć. Bo już ręce mi opadły jak problem trwa prawie 3 lata jeździ do dwóch różnych mechaników i do nich wraca ponieważ auto dalej, co jakiś czas nie działa jak należy (nie odpali) i problem nie jest nadal rozwiązany. Wkurzyłem się i sam próbuje się za to zabrać. Do rzeczy: czyli podejrzewasz, że ten przekaźnik jest uszkodzony? I należy go wymienić? Czy może lepiej sprawdzić przewód co idzie spod tego 3 Pina do rozrusznika i ewentualnie poprowadzić nowy??

28 minut temu, Andrzej-2010 napisał(a):

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

W jak najlepszym wszystko działa. Mruga świeci trąbi. Rozrusznik. Awet nie drgnął bloga cisza na szczotkach czy bendiksie. Aku w miarę Świerże 3 letnie. Chociaż nie mam możliwość go pomierzenia sam. I nie wiem jakie napięcia powinny być na niedopalony, a jakie podczas odpalania czy na odpalonym aucie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, hery napisał(a):

Do rzeczy: czyli podejrzewasz, że ten przekaźnik jest uszkodzony? I należy go wymienić? Czy może lepiej sprawdzić przewód co idzie spod tego 3 Pina do rozrusznika i ewentualnie poprowadzić nowy??

Trudno stwierdzić co jest uszkodzone, może być przekaźnik lub układ nim sterujący. Przewód do rozrusznika raczej sprawny bo jak piszesz kręcił po podłączeniu na krótko. Gdy miałem taki problem to po prostu wymieniłem UPC za kilkadziesiąt złociszy i był spokój do końca dni samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Raz odpala a raz nie - Megane II

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!