Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Kręci, nie pali a jak zapali to zdycha


Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.
Przejrzałem całe forum ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi ani nic co mogłoby rozwiązać mój problem.
Podczas przekręcenia zapłonu jakiś czas nie zapalała się kontrolna check i auto nie paliło. Przez jakiś czas podczas jazdy potrafił zgasnąć i stukały przekaźniki w komorze pod maską. Zostały wymienione.
Dziś podczas jazdy zgasł i jeszcze kilka razy udało mi sie go odpalić natomiast po teraz już w ogóle brak reakcji na kręcenie, przy czym kontrolka check nie zaświeca się w ogóle.
Wymieniona została również sonda na nową.
Juz jakiś czas temu zdjęty został immo - auto działało ok.
Nie słychać również pompy paliwa. Kiedy jeszcze kontrolka się zapalała to pompa była słyszalna.
Bezpieczniki wyglądają na ok.

Wyciągnałem przekaźniki oznaczone na schemacie jako A- przekaźnik pompy paliwa oraz B - przekaźnik sterujący silnika.
Przekręcam zapłon - kontrolka silnika z napisem STOP zapaliła się - pompy nie słychać bo nie ma przekaźnika.
Włozyłem przekaźniki - zapalił. Pochodził chwilę i znowu zdechł, objaw jak wcześniej - migająca kontrolka STOP oraz stukające przekaźniki.
Ponowne przekręcenie zapłonu nie załapało zapalenia kontrolki. Po kilku razach załapało i zapałił - ponownie zdechł.
Ponizej przesyłam zdjęcia tych przekaźników (sa nowe - wymienione) oraz filmik jak to wygląda.

https://youtube.com/shorts/bXAAeQLOfT0
https://youtube.com/shorts/DWhNCr_No_0
Zdjęcia:
https://ibb.co/NjdPMhf
https://ibb.co/0X3y0D9

Uprzejma prośba o pomoc w rozwiązaniu lub naprowadzeniu na rozwiązanie problemu.
Scenic I phII 99 r 2.0 kod silnika F4R740

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W tak starym aucie dziwne zachowania mogą pochodzić od problemów z masą - poszukał bym połączenia tej skrzynki z masą (może jest jedno, może kilka) i tam popracował ten sprawdzenie czy nie poluzowane, ewentualnie odkręcić, wyczyścić, przykręcić. 

Nie mówię już o tym, że klemy masa i plus na akumulatorze powinny być w dobrym stanie bo to podstawa. Można też sprawdzić połączenie glowne masy z Aku z karoserią 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nawet jeśli zapali to zdycha. Brakuje mu paliwa, bo być moze czujnik temperatury płynu jest przegrzany i obcina dawkę na wtryskiwacze. Możliwe, że jest tylko zapowietrzony układ chlodzenia. Ile było obrotów po rozruchu? Powinno być w granicach 1300.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacznij od sprawdzenia co powoduje pykanie przekaźników, pulsacyjne zasilanie cewek czy sterownik silnika podaje pulsacyjnie masę do tych cewek. Po przekręceniu kluczyka w stacyjce na zapłon w jednym z dwóch kołek które zaznaczyłem na rysunku (od spodu powinien tam być żółty kabelek) powinno stale być 12 V, bez pulsacji.

Zrzutekranu2025-01-03172217.thumb.jpg.394006879cd5c74f8e2ba4099858fa83.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie to wygląda jakby nagle wycinało mu prąd na pompie, cewkach i wtryskach. 
obrotów po odpaleniu trzyma około 1000/1100 później jak zejdzie z ssania to spada.

i to nagle - w nanosekundzie gaśnie.

teraz przejechałem z 50 km i jest cisza.

ostatnio zrobiłem 400 normalnie zgasiłem i na następny dzień klops.

 

Jest stałe 12V kiedy problem nie występuje. A kiedy problem występuje to 0.

Edytowane przez kazikus19971
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wygląda jakby stacyjka na zapłonie nie łączyła, ten przewód co zaznaczyłem to właśnie wychodzi ze stacyjki i zasila przekaźnik pompy, wtrysku itp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trudno powiedzieć czy to akurat w stacyjce, po drodze jest przezroczysta kostka zasilająca skrzynkę z bezpiecznikami-przekaźnikami. Żółty przewód na pinie 4 tej wtyczki przy skrzynce. Dlatego sugerowałem, jak jest problem by zmierzyć napięcie na jednym z tych dwóch pinów które zaznaczyłem na rysunku. Będziesz wiedział, czy przekaźniki są zasilane ze stacyjki.

  • Like 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak informuje jeśli ma zapalić to napięcie tam jest 12v ale kiedy nie pali to napięcia nie ma tym samym nie zapala się kontrolka STOP.

jak zdechnie to właśnie przekaźniki cykają a kontrolka STOP losowo miga.

chodzi o kostkę za złączem diagnostycznym?

jeśli już mam zmierzona sytuację z napięciem że losowo znika i cyka to co dalej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

51 minut temu, kazikus19971 napisał(a):

chodzi o kostkę za złączem diagnostycznym?

Nie wiem jak to było w SC I, już tyle lat go nie mam, ale na schemacie zaznaczona jest kostka R34  z której zasilane są przekaźniki A i B. Powinien to być pin 4 tej kostki.

Zrzutekranu2025-01-03190338.thumb.jpg.825c11d7e2a45087ee34b8a0c5a45b08.jpg

Strzałką zaznaczyłem styki w przekaźniku którymi zasilana jest jego cewka, to są dwa skrajne z trzech w szeregu. Na obudowie przekaźnika masz te styki oznaczone 1 i 2. Najlepiej to jeszcze sam sprawdź które styki przekaźnika zasilają cewkę by być na 100 % pewnym. Na jednym z nich musi być podane 12 V ze stacyjki, drugi łączony jest do masy przez komputer silnika, prawdopodobnie przewodem o kolorze łososiowym. Musisz zobaczyć w podstawie bezpieczników, gdzie jest wpięty żółty przewód od stacyjki. W razie czego można podać zasilanie cewek bezpośrednio z akumulatora, ważne by nie pomylić przewodów.

 

Zrzut ekranu 2025-01-03 190715.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!