Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Gaśnie natychmiast po odpaleniu -1,5 dCi K9K836


Maciek_B

Rekomendowane odpowiedzi

Toż piszę, żebyś podpiął jakieś urządzenie diagnostyczne i zobaczył jaka jest przyczyna gaśnięcia. CLIP to nie tylko błędy ale przede wszystkim parametry z pracy. Po parametrach da się zauważyć co padło i nastąpiło zgaśniecie silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oprócz CLIP dużo informacji (niestety statycznych) można odczytać bezpłatnym DDT4ALL.

Mam na myśli dane o ilości sadzy w DPF,  historię wypalania, dane o  dawkach paliwa wtryskiwaczy. Kiedyś walczyłem z wtryskiwaczami i dużo pomógł mi ten bezpłatny program DDT) który używam nawet z kodem źródłowym Python

Dałem to zadanie do AI (mam własny abonament Chat GPT). Oto co w tej sprawie napisał mi chat. Sory że to nic nowego o wszystkim już była mowa.

  • Podłączyć komputer diagnostyczny – sprawdź ciśnienie paliwa, korekty wtrysków, błędy ECU.
  • Zerknij na przewody paliwowe – czy nie ma pęcherzyków powietrza?
  • Spróbuj zaślepić EGR – jeśli auto zacznie lepiej odpalać, to może być przyczyna.
  • Sprawdź czujniki wału/wałka – czy nie ma błędów w synchronizacji?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód regularnie sprawdzam poprzez OBD.

Nie ma błędów. Zero.

Ciśnienia, obroty, korekty itd. są w normie. Nie ma punktu zaczepienia.

 

Pęcherzy w paliwie nie sprawdzę, chyba że przetnę oryginalny przewód paliwowy i coś wstawię, bo oryginał jest czarny.

 

Odłączanie EGR lub jego wymiana nic nie zmienia. Pisałem już to.

 

Czujniki wałka podmieniane. To nie to.

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - aniewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie wiem czym się posługujesz ale przyzwoite narzędzia diagnostyczne maja możliwość obserwacji w czasie rzeczywistym parametrów pracy, można je nawet skonfigurować aby nie obserwować 1000 niepotrzebnych. W CLIP można je nawet odtworzyć obserwując co i w którym momencie siadło. Błędy w pamięci to nie jest żadna diagnostyka. Wsiadasz, jedziesz, jak silnik zdycha sprawdzasz co zawiodło. Wiadomo, że to wstęp, ale daje dalszy kierunek poszukiwań a nie miotanie się od prawej do lewej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@carsik , jeśli dobrze rozumiem  na tym forum nie chodzi o podpowiedzi polegające na wydawaniu dużej  kasy.  CLIP oryginalny z pełnymi funkcjami   kosztuje  1500 zł,

W bezpłatnym CLIPIE są tylko wybrane najprostsze funkcje reszta jest zablokowana.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koledzy, przed każdym uruchomieniem podpinam V-Gate i za pomocą pełnej appki Car Scanner monitoruję parametry jak np. ciśnienie paliwa, ilość powietrza, obroty...

Samochód odpala - parametry są ok i po ok. 1 s. nagle gaśnie. Oczywiście w momencie gaśnięcia ciśnienie spada - tak samo jak przy normalnym gaszeniu silnika.

 

Szarpanie przy pełnym obciążeniu to faktycznie są krótkotrwałe spadki ciśnienia o ok 200...300 bar.

 

Skoro jednak wtryski i pompa są sprawne to nie zostaje praktycznie nic...

Powiem więcej - w trakcie normalnej jazdy miasto, międzymiastowe, ekspresówka wszystko działa idealnie. Sinik jest zrywny, mało pali, nie szarpie... Problemem jest tylko rozruch i pełne obciążenie (na biegach od 4 wzwyż; na 3 jedzie niemal do czerwonego pola)...

 

W pierwszym poście zapytałem o jakiegoś ogarniętego mechanika - śląsk, małoposka... Czy ktoś może kogoś polecić?

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - Prezes

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1/ Uszkodzony czujnik ciśnienia paliwa;

      - to brak zasilania na rozruszniku,

2/Świece żarowe - grzeją ;

     - przed zapłonem, w trakcie i po zapłonie,

    - wykręć świece, zapnij przewód do świecy i zobaczyć jak grzeje;

         - świeca na całej długości części grzejnej - ma jasno się żarzyć,

3/Ustawienie pompy wtryskowej – prawidłowe to;

     - instrukcja reno - zaleca ustawienie pompy wtryskowej w silniku 1,5 dci na znaki ;

     - chodzi o pulsowanie paliwa,

4/ Kontrola czujnik temperatury cieczy chłodzącej bierze udział w rozruchu. Decyduje o ;

        - czasie podgrzewania świecami żarowymi,

        - dawce paliwa przy rozruchu,

       - może być sprawcą dymienia na biało, oraz problemów z zapalaniem,

5/ Zamontować;

     - markowy filtr paliwa; mann, knecht, purflux,

     - przeźroczysty przewód paliwowy pomiędzy filtrem paliwa a pompą wtryskową,

6/ Rozpiąć wydech na czas rozruchu

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, jmalos napisał(a):

podpowiedzi polegające na wydawaniu dużej  kasy

Wolisz podpowiedzi na wydawaniu dużej kasy w ciemno? Przy nietypowych awariach pierwszy i podstawowy czynnik to diagnostyka, jeśli nie masz do tego narzędzi to co chcesz zdiagnozować? Ja nie mówię, że ma to być CLIP, oprócz niego prywatnie dysponuję PDL i ma on możliwości analogiczne do CLIP. Jeśli diagnostyka ma polegać na czytaniu błędów to może warto rzucać monetą, którą część wymienić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedyś miałem identyczne objawy w starym V40 z 2004 roku 1,9TDi.

Jeździł idealnie a na środku skrzyżowania  potrafił niespodziewanie zgasnąć.

Żaden mechanik nie był w stanie tego ogarnąć

Przyczyną awarii był wtedy regulator ciśnienia na szynie Common rail, chiński zamiennik kosztował mnie około 80 zł.

Śmiga do dziś.

Tak więc może jednak ZAWÓR REGULACJI CIŚNIENIA, nawet nowy (zamiennik) może nie działać poprawnie.

 

 

 

Edytowane przez jmalos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piszesz że ciśnienie na listwie jest dobre. albo regulator nie domaga, lub komputer go wyłącza  bo coś nie pasuje. Ale przy tym powinien być błąd.  Zastanawiam się skąd komputer wie że silnik zaskoczył i wyłącza rozrusznik ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, lufa napisał(a):

Zastanawiam się skąd komputer wie że silnik zaskoczył i wyłącza rozrusznik ?

Po obrotach odczytanych z czujnika położenia wału korbowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Prezes zmienił(a) tytuł na Gaśnie natychmiast po odpaleniu -1,5 dCi K9K836

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!