Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rozrząd F4R 770 Megane II 2004 2.0 16V - zagadka


mariusz_d

Rekomendowane odpowiedzi

Szukam jednoznacznych informacji o głowicy do tego silnika.

Samochód to Megane Kombi z 2004 roku, 2.0 16V.

Byłem święcie przekonany że mam KZFR.

W grudniu poszedł rozrząd, skończyło się na pogiętych zaworach wydechowych. OK głowica do roboty. Wstawiłem do warsztatu ( w pracy), głowica zdemontowana. Znalazłem na znanym portalu aukcyjnym regenerowaną głowicę do tego silnika, oferta była z odesłaniem starej głowicy do regeneracji. Dokładnie to kupuję głowicę, głowica przyjeżdża, a starą zabiera z powrotem kurier. Zaznaczałem, że mam KZFR więc przyszła głowica do KZFR, okazało się że jednak nie mam KZFR.

Pytanie do bardziej zorientowanych - czy te silniki występowały bez KZFR?

Okazało się że moja głowica byłą bez KZFR, wysłałem jeszcze zdjęcie góry głowicy, dobra taka głowica jest droższa ale nie ma problemu, dopłaciłem, kurier przywiózł drugą głowicę. 

I zonk mechanicy twierdzą, że włożone dwa wałki wydechowe.

Wysłałem do sprzedawcy zdjęcie głowicy z widocznymi wałkami rozrządu i sprzedawca twierdzi, że są prawidłowe - widać oznaczenia.

Po zamontowaniu głowicy, rolek i paska okazało się, że wał korbowy nie może się w pełni obracać - tłoki opierają się o zawory (ssące). Po założeniu wałka ssącego z głowicy z KZFR silnik daje się obracać bez problemu?
O co chodzi????
Krzywki się przestawiły?
Wałek od innego silnika?
 

Jak to w końcu jest z tym silnikiem?

Były różne koła, długości pasków? Mam na myśli wersję bez KZFR?

pierwszy obrazek - zdjęcie góry głowicy "starej"

drugi obrazek - przyczyna awarii - koło pasowe

trzeci obrazek "nowa" głowica z wałkami

 

Pozdrawiam

Mariusz

 

Nieznany (1).jpg

IMG_20241217_101733.jpg

Nieznany (2).jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, mariusz_d napisał(a):

Megane Kombi z 2004 roku, 2.0 16V.

F4R 770 

1/ Ile mocy ma silnik?

2/ Co było w otworze obok wlewu oleju ?

2 godziny temu, mariusz_d napisał(a):

W grudniu poszedł rozrząd, skończyło się na pogiętych zaworach wydechowych.

OK głowica do roboty.

Wstawiłem do warsztatu ( w pracy), głowica zdemontowana. 

3/ Czy  było   kzfr ???   - czy zwykłe koło zębate????

4/ Wg; mojej wiedzy w silniku megan II/2,0/F4R770 ;

      - silnik ma 140 KM,

      - posiada kzfr oraz elektrozawór kzfr;

            - elektrozawór kzf powinien być zamontowany w otworze obok wlewu oleju 

5/ Auto masz nie od nowości???

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.01.2025 o 14:40, mariusz_d napisał(a):

Jak to w końcu jest z tym silnikiem?

W 2002 roku weszła do produkcji odmiana silnika z turbosprężarką o oznaczeniu F4RT,

Dodanie turbiny firmy Mitsubishi  - moc wzrosła ;

     - do 165 KM/ 260 Nm  - w modelu ( 2002 – 2003 ), 

     - do 170 KM / 270 Nm - od 2003 r,

Rozrząd był bez kzfr

megan20-F4RT-bezkzfr.thumb.png.2be2862a0f9786c37ff0395beee771de.png  Pokrywa zaworów megan 2,0/F4RT  - bez kzfr 

Edytowane przez Andrzej-2010
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.01.2025 o 14:40, mariusz_d napisał(a):

Samochód to Megane Kombi z 2004 roku, 2.0 16V.

Byłem święcie przekonany że mam KZFR.

Według wszystkich danych w silniku o oznaczeniu F4R 770 montowanym w M II ph 1 występował zawór zmiennych faz rozrządu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.01.2025 o 14:40, mariusz_d napisał(a):

czy te silniki występowały bez KZFR?

Występowały z turbo i jako wolnossaki  w Traficu

Edytowane przez milejow
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ewidentnie Twoja pokrywa jest z miejscem pod zawór do sterowania zmienna fazą. Może ktoś coś kombinował i założył zwykłe koło ?!?. Masz zdjęcia tej starej głowicy z wałkami? Pompa wody jest na zewnątrz na pasku akcesoriów?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie mam zdjęć głowicy zaraz po demontażu.

Mam tylko zdjęcie po wyjęciu wałków.

Z tego co pamiętam to przy pasku osprzętu widziałem tylko sprężarkę klimatyzacji i alternator

IMG_20241217_101807.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 22.01.2025 o 17:27, Andrzej-2010 napisał(a):

3/ Czy  było   kzfr ???   - czy zwykłe koło zębate????

Nie odpowiedziałeś na to pytanie?

Bez sprawnego kzfr i elektrozaworu;

   - silnik 2,0 wolno-ssący nie uzyska 99 kW mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odpowiedziałem na to pytanie bo w tej chwili nie mam zielonego pojęcia.

Czy uzyskiwał 99 kW - nie byłem na hamowni wiec nie wiem, ale porównując do poprzedniej ( megane 1 ph II kombi 1,4 16V) różnica była znaczaca - na plus.

W poniedziałek będę na warsztacie, i obejrzę koła paska rozrządu oraz to co było w głowicy.

Nie wiem na ile wiarygodny w tym temacie jest raport Auto DNA

Identyfikacja i specyfikacja techniczna
Marka Renault Model Mégane Wersja Grandtour
Rodzaj nadwozia Kombi Rok produkcji 2004 Moc układu napędowego 99 kW (133 kM) Typ paliwa Benzyna

Typ skrzyni biegów Ręczna
Liczba drzwi 5 Liczba cylindrów 4
Liczba biegów 6 Opis silnika INDEX (770) Liczba miejsc siedzących 5
EDYCJA:

Fotki kół pasowych paska rozrządu - tych które były zamontowane na "starej" głowicy. Ewidentnie są "sztywne" bez zmiennych faz.

IMG_20250127_081353.jpg IMG_20250127_081343.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wyglada na to że;

   - w silniku F4R 770/M II ph 1 - była kombinacja i założono zwykłe koło zamiast koła z zfr,

   - pokrywa jest z otworem pod zawór do sterowania zmienną fazą,

 

W dniu 24.01.2025 o 13:21, Andrzej-2010 napisał(a):

Bez sprawnego kzfr i elektrozaworu;

   - silnik 2,0 wolno-ssący nie uzyska 99 kW mocy

Zobacz do poczty!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Cytat

 

 W dniu 24.01.2025 o 13:21, Andrzej-2010 napisał(a):

Bez sprawnego kzfr i elektrozaworu;

   - silnik 2,0 wolno-ssący nie uzyska 99 kW mocy

 

 

Z ciekawości ułożyłem proporcje: miałem poprzednio megane kombi I ph 2 1,4 16v  pojemność silnika 1390, moc 70 kW, obecna Megane kombi II ph 1 2.0 16v pojemność 1998 moc 99 kW.

1980/1390=1,43741,  70x1,437=100,6187050359712

z proporcji wychodzi, że "przeskalowany" silnik 1,4 16v powinien wyciągać ok 100 kW mocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

F4R-Reno.thumb.png.76c0da3992fa49fc293653225e098552.png

Godzinę temu, mariusz_d napisał(a):

1980/1390=1,43741,  70x1,437=100,6187050359712

Powinno być;

  1998/1390 = 1,4374 x 70 kW = 100,618 kW - dla 2,0 F4R,

  100,618 kW  x  1,36  KM/kW = 136,84 KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie chodzi o to czy ma 134,64 ( 99kW) czy 136,84.

Pisałeś, że 2.0 16v bez sprawnego KZFR i zaworu sterującego nie osiągnie 99kW. Oszacowałem, na podstawie 1,4 16v ( na pewno nie miało KZFR) realne jest osiągnięcie przez 2.0 16v bez KZFR ( nie usterką KZFR lub zaworu sterującego) mocy 99kW.

Bardziej mnie zastanawia czy to, że w moim silniku brak KZFR jest cechą fabryczną ( taki silnik wyszedł z fabryki) czy ktoś po drodze zrobił manianę zakładając koła bez KZFR.

I jaka może być przyczyna, że po montażu głowicy i rozrządu silnik nie dawał się obrócić ( blokował się na zaworach ssących) - winny wałek rozrządu? błąd montażu wałka?

Na forum znalazłem "książki napraw megane z 2002, jest tam opisane ustawianie rozrządu w silnikach k4j-k4m.Obrazek chyba pokazuje MII. Jedyna co widzę na temat ustawienia wałków to to, że rowki w wałkach powinny być poniżej (przesunięte ku dołowi). Ale to chyba w miarę ogarnięty mechanik powinien wiedzieć.

Na rysunku są widoczne koła rozrządu i nie wyglądają aby posiadały KZFR.

 

Przechwytywanie.PNG

Przechwytywani2e.PNG

Przechwytywanie3.PNG

Edytowane przez mariusz_d
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik 1,4/16V/ K4J ;

   - bez kzfr  -   ma  60,29 kW = 82 KM,

   - z kzfr      -   ma  70,00 kW  = 95 KM

Masz silnik kombinowany/ możesz złożyć;

   - bez kzfr   -  wówczas moc będzie  < 120 KM,

   - z  kzfr      -   moc ok; 136 KM ( pokrywę zaworów  masz z otworem pod zawór do sterowania zmienną fazą ),

 

Widziałem silniki ze zblokowanym/zaspawanym kzfr, 

Koło zfr w silniku 2,0/F4R ;

   - należy do trwałych,

   - w przeciwieństwie do silnika 1,6/K4M

    

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
        • Like
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 11 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
        • +1
      • 34 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!