Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Wymiana zwykłej żarówki H7 na wersję LED


Rekomendowane odpowiedzi

W dniu 25.03.2025 o 20:33, carsik napisał(a):

Ponieważ nie miały jej generalnie nigdzie a obecnie już się to zmieniło, trochę RP odstaje.

I co komu z tego, że gdzieś tam się zmieniło (masz na myśli RFN zapewne)?

W dniu 26.03.2025 o 08:15, Pepone napisał(a):

A tak sobie pomyślałem.... Skąd wiemy że zwykłe (żarowe) H7 marki Biedronka/drucik-kogucik mają homologację? Na co patrzymy, na jaki znaczek? I czy ten znaczek jest inny od tego co znajdziemy na retrofitach LED?

Mnie tam ten temat średnio bo wolę H7 - tanio i działa, ale może jacyś bardziej zmotywowani spojrzą na ten temat od tej strony? 

Ale tu nie chodzi o znaczek, a o to do jakiego źródła światła homologowany jest reflektor. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, ochkarol napisał(a):

I co komu z tego, że gdzieś tam się zmieniło (masz na myśli RFN zapewne)?

Tam wydarzyła się homologacja tej żarówki jako źródła światła w reflektorach przeznaczonych pierwotnie do klasycznej żarówki H7. Na stronie OSRAM jest cały katalog modeli samochodów w których ten LED może być stosowany. Pozostałe kraje powinny to przyjąć zgodnie z prawem EU. I tu gdzie mieszkam ta się stało w sąsiednich krajach również. LEDy OSRAM mają homologację ECE R37, więc analogicznie jak normalna żarówka H7. Czyli jako źródło światła do reflektorów H7.

Edytowane przez carsik
  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale to wszystko wiadomo. Tylko dla nas, mieszkających w PL to jest (póki co) kompletnie bez znaczenia. 

Ktoś, kto nie będzie przestrzegał przepisów i tak sobie ledy założy a ktoś, kto będzie chciał być "przepisowy" nie założy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kontrola policji to jest problem ale nie duży bo skierują na badanie techniczne a wtedy już będziesz miał legitne żarówki.

Prawdziwym ryzykiem jest wypadek gdzie prawnik drugiej strony jak tylko się dowie że były wątpliwości to na stówę będzie pytał poszkodowanego do skutku czy aby na pewno nie został oślepiony niehomologowanym reflektorem. A policja to jakie były żarówki najpewniej odnotuje w notatce. 

O ile się orientuję to nawet nie jest kwestia homologacji samej żarówki co reflektora, producent reflektora uzyskał homologację na cały komponent który ma odpowiedni rozkład światła kiedy źródłem jest normowana żarówka np H7 w której z odpowiednią tolerancja pozycji żarnik znajduje się w konkretnym miejscu i ma konkretne wymiary i moc świetlną.

Ciekawym zagadnieniem mogłoby być wymienienie reflektorów oryginalnych na zespół homologowanych lamp ledowych umieszczonych zgodnie z przepisami, wtedy każda z nich ma swoją homologację i jeżeli nie przysłonić ich żadną szybą to wydaje się, że powinno to być legalne. Ew. Użycie lamp z innego samochodu. 

Estetyka może by cierpiała, obudowę trzeba by wydrukować ale jeżeli ktoś chciałby wejść w taki temat do Fluence'a to ja się zgłaszam, można zawsze podzielić się robotą i kosztami. 

Mamy w Polsce producentów homologowanego oświetlenia, pierwszy z brzegu 

LINK

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiesz co? Odkąd pojawiły się HID-y na początku lat 2000 potem ledy, ciągle słyszę straszenie i biadolenie. Trwa to już ponad 20 lat. Na tyle ile tego jeździ, nikt nie jest w stanie przytoczyć wyroku sądu. Tylko czcze paplaniny. Każdy "mędrzec" chce pouczać innych a jedyne o czym można usłyszeć to o zabraniu DR jak trafi się policjanta który chce go zabrać :) i nie ma co robić. 

Technologia się rozwija, jak kupisz led znanego producenta, za odpowiednią kasę to masz dobre światło i nikogo nie oślepisz. Sprawdzone na megane3, fiacie 500 i teraz na starszym klasyku z lampą h4 ;D! - lampy ustawione w SKP. Kolor światła Classic a nie jakieś 8000K. Światła super, zmiana na drogowe natychmiastowa. Barwa jak w oryginale a światła więcej.

Poza klasykiem problemu lamp już nie mam bo praktycznie wszystkie nowożytne auta przecież mają już w większości fabryczne ledy, zwróć uwagę że jeździ już Ledow więcej  niż zwykłych lamp na drogach więc nikt już nie zwraca uwagi co tam ci świeci i jak mocno. Ludzie się przyzwyczaili.

a co do jakość oświetlenia, mam teraz s3 z matrixami, a4 z matrixami i ds7 z matrixami. Jadąc audi nikt mi nie miga. Światła działają idealnie, wycinają samochody, zwiększają zasięg na autostradzie itp. 
w nowy ds7 ciągle ktoś mi miga że go oślepiam 😉. Lampy latają na lewo i prawo. Francuska technologia 😉 premium homologowana, dopuszczona przecież do ruchu ;D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sarna ja mam MB na mulitibeam (czy jak ten ich "matrix" się nazywa) i tu jest świetnie. Mam też dla zabawy P206 CC i tam co byś w lampę nie wsadził LED'owego to ni chuchu nie świeci zgodnie z założeniami (cuda tam testowałem łącznie z tym Osramem).

W 300C mam xenon i go nie zmieniałem, ale za drogowe włożyłem LED (jakiś chiński) i jest pięknie. W Challu 2018 wymieniałem całe lampy (bo auto USA) na lampy z LED'em i świecą zajebiśćie (soczewka z linią odcięcia, pełną regulacją).

Tak więc problem jest taki, że to czy na tych LED'ach jest lepiej zależy właśnie od konstrukcji reflektora i u nas mnóstwo jeździ z powymienianymi na LED'y i można kurwicy dostać bo "dają po oczach".

I zauważcie że OSRAM praktycznie wszystko co homologował w DE to są auta max 10 lat i w większości na projektorze soczewkowym.

A ja dużo jeżdżąc chce mieć spokój i nie tłumaczyć się później pajacowi przy kontroli "co i jak". I znam osobiście kilka przypadków zatrzymanych DR, i jeden gdzie kolega po wypadku musiał z własnej kieszeni pokrywać koszty (regres z TU) - bo właśnie było trochę poważniej i przy wypadku był biegły policyjny i odnotował, że są LED'y w lampach. Tak że niestety homologacja w jednym państwie członkowskim EU nie wprowadza tej legalizacji z automatu na całym terenie EU.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Akurat niedawno miałem kilka tras nocnych i jest masakra, coraz więcej tych wynalazków powkładanych do starych aut zamiast dedykowanych żarówek oślepia innych na autostradach i wstecznych lusterkach że trzeba je po prostu opuszczać albo obracać bo nie da się jechać, wiejski tuning rządzi od lat, zabierać dowody tępić to bez pardonu, tyle powiem w tym temacie.

  • Like 1
  • Zwycięzca 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!