Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Niskie ciśnienie oleju 1.6 tce GT


AdrianSef

Rekomendowane odpowiedzi

Hej,

 

Już myślałem, że pozbyłem się problemu, ale niestety powrócił. Podczas dynamicznej jazdy i przy tzn. Kick downie, kiedy chce przyspieszyć na wyższym biegu tj.7 skrzynia redukuje na 5 bieg i po chwili wyskakuje problem "awaria silnika". Błąd sprawdzony dtc052400 czujnik cisnienia oleju. Ponad tysiąc kilometrów wcześniej wymieniłem olej + filtr + pomiar cisnienia. Olej czysty filtr również, cisnienie zmierzone ok. Auto podczas normalnej jazdy 0 objawów przyspiesza dobrze, normalna jazda i ta teoche bardziej dynamiczna wszystko w porządku, wkręca sje również na wysokie obroty. Poziom oleju bez zmian. Czy to faktycznie wina czujnika? Na moje czujnik tylko otrzymuje sygnał o niskim ciśnieniu i pokazuje komunikat. Miał ktoś może podobna sytuację? Dodam również, że po zgaszeniu i ponownym uruchomieniu błąd znika. Przesyłam zrzut błędu              

Megane 4 gt 2018 1.6 tce

 

Screenshot_20250222_163256_PyClip3.thumb.jpg.c8b44ae1c971a39a5a21a0d38b56f16c.jpg

Edytowane przez AdrianSef
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłbym od sprawdzenia pompy oleju a przede wszystkim jej elektrozaworu - odłącz wtyczkę od niego i zobacz jak będzie. W Megane RS 4 ( fakt 1.8 tyce) ale to była 1 rzecz do zrobienia żeby wozu nie usmażyć na torze. 
przy 2 tys powinno być ok 2 bary później powinno dochodzić do 4,5. Jakie miałeś u siebie wartości ? 
jaki olej zalałeś ?
 

 

Edytowane przez Sarna1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na postoju i biegu jałowym ok 1.3 bara przy 2000rpm 1.8-2 bary przy wyższych w granicach 4-4.3 bara. Normalna jazda jak i ta bardziej dynamiczna nic się nie dzieje, tylko przy mocnej redukcji i też nie zawsze wywala ten błąd. Czytałem wlasnie informacje odnośnie tego elektrozaworu i wypięcia go, ale nie wiem czy to na dłuższą metę będzie dobre. Olej leje elfa sxr 5w40. Dzisiaj zrobiłem jazdę testowa z kick downem i brak objawów. Przy ostatniej wymianie przejechałem filtr I olej magnesem, aby wykluczyć poważniejsze problemy i wszystko czyste. Jakieś wskazówki jak sprawdzic sama pompę i ten elektrozawor? Ewentualnie może ktoś kojarzy dobrego mechanika od renault w województwie Łódzkim?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciśnienia oleju podane ; dla rozgrzanego silnika???

Dla silników z filtrem GPF zalecane oleje;

   1/ Ravenol RNV Sae 5W-30 CleanSynto RN17

  2/  Neste PRO 5W30 RN-17

  3/Yacco Galaxie 0W40 PAO / RN17 RSA ;

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cisnienie na ciepłym było mierzone. 1.6 tce w gt ma gpf? Zawsze zalewany był ten olej, ale następna wymianę spróbuję 0w40. Kontaktowałem się z innymi osobami z tym problemem, ale olały temat i dalej tak jeżdżą, raz na jakiś czas wywalić im błąd zgaszą auto i błąd znika. Mi jednak nie daje to spokoju i nie vhce wymieniac wszystkiego, a odnaleźć problem. Wstępny trop to prawdopodobnie ten elektrozawor, pompa 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpięcie elektrozaworu nic nie popsuje. Odepnij i poszalej, jak błędu nie załapie to masz winnego, elektrozawór to jedynie sprawa ekologii, eko rozgrzewanie silnika itp bzdury. 
olej i ciśnienia masz a porządku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba tak też uczynię. Byłem na kolejnych jazdach launch control, dynamiczna jazda I 0 błędów. Poziom oleju bez zmian, temperatura i dynamika też. Jedynie co zauważyłem w aplikacji pyclip to cisnienie jakie pokazuje to 1.4 bara na jałowym przy ok 2tys obrotow 1.6 bara i przy ok 4tys ok. 3 bary. Skonsultowałem to z osobą, która zajmuje się na codzień tymi autami i jest to prawidłowe cisnienie i proponuję odpiąć wtyczkę od elektrozaworu. Poinformował mnie, że spalanie może podskoczyć. Także chyba jestem utwierdzony, że ten zawór to eko wymysły i na dniach odpinam i izoluje wtyczkę. Dzięki wielkie Sarna1 za trop i sugestie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Andrzej pisał o gatunku właściwego oleju. Do tego silnika ten Elf nie jest najlepszym wyborem - polecał bym coś z oferty Ravenola. Ale zalecał bym wykonanie płukanki - pewnie zawór się przycina. Lepkość tego ELf'a raczej nieodpowiednia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Być może i sam zawór się zabrudził i w sitku są jakieś brudy. Czy do wyjęcia i przeczyszczenia tego zaworu potrzebne są jakieś specjalne klucze/końcówki? Przy kolejnej wymianie oleju zaleje pewnie ELF_EVOLUTION-R-TECH-SPORT-0W-40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obniżanie ciśnienia oleju ma na celu zmniejszenie oporów wewnętrznych silnika (owo "eko" jak piszecie). Jeżeli masz ciągły pomiar ciśnienia to po prostu obserwuj ten parametr na wykresie jakiegoś skanera OBD np Car Scanner. Przyczyny spadku ciśnienia oleju mogą być przedziwne np jakiś trefny oring czy uszkodzony element podstawy filtra oleju, chłodnicy oleju itp. Był nawet ciekawy odcinek w Auto EKG na ten temat. Ale jeżeli masz ciągły pomiar a nie sygnalizację to masz świetne narzędzie diagnostyczne i widzisz jak to się zachowuje w czasie jazdy. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byle nie Car scanner- bo skończy się to wymianą auta.

Wszystkie elementy silnika, które mają styczność z olejem są elementami precyzyjnymi, wrażliwymi na czystość powierzchni trących.

  • Zmieszany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Korzystam z pyclipa na telefonie. Póki co chyba odpuszczę temat j przy kolejnej wymianie oleju wyciągnę elektrozawor, zrzucę miskę olejowa, wyczyszcze smok. Sprawdzę czy elektrozawor był czysty i czy w pełni się otwiera. Nie wiem czy zastosować plukanke, bo nigdy nie używałem, ale pewnie w silniku jest trochę nagaru mimo, że olej często zmieniany(widze czarne osady przez wlew oleju), tutaj zrobiłbym płukanka, olej, płukanka i docelowy olej. Rozważam również, że czujnik może być faktycznie walnięty i jego reakcja na nagle zmiany cisnienia może być zbyt późna ze względu na to, że działo się to tylko przy kick downie, a przy jednostajnym i dynamicznym przyspieszacniu i zmianie biegów 1,2,3 itd. Nie ma problemu. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!