Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.2 Tce - brak kompresji na drugim cylindrze


szela1001

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

1.2 Tce z 2016 roku. Awaria silnika.
Na jednym cylindrze kompresja 0.  
Na pozostałych ok 11.5.
Olej zmieniany co rok - Motul x-cess 5w40.

Przebiegi ok. 10-12 tys. rocznie.

Naprawiać czy wymieniać silnik? Robił ktoś w Lublinie lub okolicach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli cylinder nr. 3. W tych wynalazkach francuskich cylindry liczy się odwrotnie, czyli 4 cylinder jest przy rozrządzie. Silnik już coś brał olej pod koniec interwału, czy nie zwracałeś za bardzo na to uwagi? Przez wszystkie lata lałeś Pb95, czy 98?

Edytowane przez emigrant_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, emigrant_ napisał(a):

Czyli cylinder nr. 3. W tych wynalazkach francuskich cylindry liczy się odwrotnie, czyli 4 cylinder jest przy rozrządzie.

Kiedyś faktycznie tak było, ale nowe silniki produkowane przynajmniej od dziesięciu lat mają numerację cylindrów liczoną od rozrządu. Dotyczy to również silnika 1.2 tce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do numeracji to tak pokazywalo na obd ze drugi - patrząc od przodu auta to drugi od lewej.

 

olej brał od początku - pilnowałem tego żeby zawsze było w normie. Ostatnio chyba więcej.

 

paliwo zawsze było 95

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.7 :!: - aniewa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez objawów - pracował równo, zbierał się normalnie - jedyne co to chyba więcej oleju - że zacząłem zapisywać ile i jaki stan licznika ale nie zdążyłem sprawdzić na jakimś sensownym dystansie bo padł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzymaj kciuki, żeby nie było rys na tulei, bo jak są to silnik zatarty. Najtaniej wyjdzie nowy słupek. Jak nie ma rys to jak pisałem wywaliło w kosmos tłok, albo zawór. Mam ten sam rocznik tylko wersję 130 konną, ale to bez znaczenia. Kwestia pewnie czasu jak u mnie stanie się to samo. 

 

Silnik klęknął przy szybkiej jeździe autostradowej, czy w mieście? Daj znać co tam się stało. 

Edytowane przez emigrant_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!