Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

1.2 Tce - brak kompresji na drugim cylindrze


szela1001

Rekomendowane odpowiedzi

Te silniki do bodajże 2016 roku miały wadę co jest szeroko opisywane. Problem był bodaj ze sterowanie wtryskiem paliwa dlatego wypalały się tłoki (?). Chyba do dziś jakiś pozew zbiorowy dogorywa we Francji. Temat pewno umrze wraz ze zjazdem tych aut na szrot.

Są metody chałupnicze "detekcji kierunku nieszczelnosci" - wykrecasz świecę, ustawiasz tak żeby zawory na tym cylindrze były zamknięte, pomalujesz powietrze i słuchasz którędy ucieka: do miski olejowej, do wydechu, do dolotu. Nie ćwiczyłem widziałem w telewizorze :-)

Myślę że wymiana oleju co 1000 km czy stosowanie 98 za 95  nic by tu nie pomogło. 

Edytowane przez Pepone
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@PeponeW 1.3 TCe też wypala/pękają zawory. Dworaczyk chyba pokazywał rozebrany 1.3. Co nie zmienia faktu to 1.3 jest udaną konstrukcją a nawet bardzo ciekawą jak są umieszczone wałki rozrządu.  

 

Edytowane przez emigrant_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niektórzy mają 1.2 TCe z przebiegami 200-300 tys. i zero problemów - mam na myśli te nowe Energy. Ile jest uszkodzonych 1.3 nikt tego nie wie - może poza Centralą Renault. 

Edytowane przez emigrant_
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, emigrant_ napisał(a):

Ile jest uszkodzonych 1.3 nikt tego nie wie

Pewnie nie, ale raczej z tym silnikiem nie było i nie ma problemów, może poza pompą wody.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę, że przyczyną awarii był przytkany wtryskiwacz, który zubożył mieszankę i wypalił zawór - zobaczymy czy się myliłem.

Opisywaną przyczyną przez Dworaczyka (wiem dotyczy 1.33) mógł być niedrożny wtryskiwacz. I teraz do brzegu: przy bezpośrednim wtrysku profilaktycznie należy stosować dodatki czyszczące do benzyny. Sam miałem jakieś 50 tyś. temu niewytłumaczone drgania podczas jazdy. Minęły po dodaniu środka do czyszczenia wtryskiwaczy. Od tego momentu regularnie dolewam do zbiornika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!