Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Klimatyzacja chłodzi słabiej po około 15 minutach


Rekomendowane odpowiedzi

Cześć wszystkim,
mam problem z klimatyzacją w Megane IV (1.5 dCi, 2017). Po uruchomieniu auta i włączeniu klimy wszystko działa idealnie – powietrze jest zimne i szybko schładza wnętrze. Niestety, po ok. 15 minutach jazdy klima zaczyna chłodzić dużo słabiej, jakby "traciła moc". Powietrze dalej leci, ale już nie takie zimne jak na początku.

Układ był nabity w zeszłym roku, filtr kabinowy wymieniony 2 miesiące temu. Wentylator działa, nie ma dziwnych dźwięków, sprężarka też startuje normalnie. Auto nie pokazuje żadnych błędów.

Czy ktoś miał podobny problem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Cześć,

Jestem tu nowy i z góry przepraszam jeśli nie dopełniłem formalności zgodnie z regulaminem. Jeśli tak to się poprawię.

Mam podobny problem jak kolega wyżej. Problem odczuwalny zwłaszcza przy wyższych temperaturach zewnętrznych (logiczne). Dodam tylko, że po postoju ok 10-15 minut znów na chwilę jest "spokój" i klimatyzacja działa. Jednak po upływie kolejnych 30 minut powietrze robi się ciepłe. Przetestowany tryb auto, manualne nastawianie. Reakcja ta sama. Przeszukałem internety w poszukiwaniu odpowiedzi i sugestii jest kilka. Od zamarzającego parownika, przez niedziałający poprawnie wentylator do złych odczytów czujników temperatury.  W maju był wykonywany przegląd i wymiana filtra kabinowego. Klimatyzacja szczelna. Płyny na odpowiednim poziomie. Ostatecznie wybieram się na serwis (gwarancja) i poproszę o szerszą diagnostykę. Może coś znajdą a może (jak to czasami w życiu bywa) serwis powie, że wg nich jest wszystko ok. Wg mnie nie powinno tak być. Mam na podwórku jeszcze 11-letniego Scenica III i tam klimatyzacja mimo upływu lat bardzo dobrze chłodzi. 

Jak się czegoś dowiem w tym serwisie (mam nadzieję, że tak będzie) to wrócę tu z wnioskami. 

Pozdrawiam serdecznie wszystkich użytkowników forum. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwszy ruch zawsze, napełnienie układu prawidłową ilością czynnika i sprawdzenie co się będzie działo. Jak zauważa się wycieki to już jest naprawdę źle a fabryka nie napełnia układu prawidłową ilością czynnika, taki fabryczny żarcik sobie robią.

Edytowane przez carsik
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
W dniu 23.06.2025 o 14:23, carsik napisał(a):

:lapka:

REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.9 :!: - aniewa

Cześć,

Byłem z tematem w serwisie. Bywa tak jak pisałeś (zapytałem o to), że nie napełniają czasami fabrycznie klimy do odpowiedniego poziomu. Pan z serwisu zarzekał się jednak, że bywały takie przypadki w Dacii ale w Renault nie. 

Ogólnie faktycznie czynnika było o połowę za mało stąd słaba wydajność. Na moje pytanie jak to się stało, że w dwuletnim aucie przy naszych temperaturach nie ma już połowy czynnika Pan odpowiedzi nie znał. Moją frustrację załagodził rabatem 100% na czynnik. 

Napełnili, trzymali 30 minut pod ciśnieniem i stwierdzili, że wycieków nie ma. Problem się skończył a klima mrozi jak wściekła. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 25.07.2025 o 09:06, mateuszwilczewski.mw napisał(a):

Problem się skończył

 

11 godzin temu, Sarna1 napisał(a):

dlaczego ucieka

 

Przerabiałem to. Winne są oringi na chłodnicy klimy. Na zimnym i przy próbie szczelności wszystko ok. Nieszczelności pojawiają się gdy klima hula na maksa. Po wymianie na inne, problem znikł. Od dwóch lat czynnik nie zmienił swojej pojemności.

  • Like 1
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Cześć, ostatnio jakaś czarna passa w mojej megance:)

Zauważyłem w tym sezonie pewien problem, opiszę dokładnie poniżej - jeśli ktoś miał styczność z czymś podobnym lub ma jakieś wskazówki to proszę o problem. ASO za bardzo nie wie co zrobić.

Po uruchomieniu samochodu klimatyzacja uruchamia się prawidłowo - wydatek powietrza i temperatura jest w porządku. Jednak z czasem (po 15-30min jazdy) ilość powietrza nawiewanego maleje (zarówno w trybie AUTO jak i manual). Po prostu - rozpoczynam jazdę np. na 3 biegu wentylatora w trybie manualnym, a po jakimś czasie moc nawiewu spada o dobre 50%. Dzieje się tak na każdym biegu - powietrze co prawda leci zimne, ale jest go tak mało, że samochód zaczyna się przegrzewać. Jeśli podbije biegi wentylatora na wyższe - wentylator zaczyna mocniej pracować, ale ilość powietrza nie podnosi się odczuwalnie mocno - słychać co najwyżej mocniejszy świst powietrza pochodzący z okolic filtra kabinowego. Filtry założone nowe (OE), z ciekawości sprawdziłem czy np. wymiennik nie zamarza - jest wszystko ok. Ilość czynnika prawidłowa. Dzieję się tak zarówno przy 20 jak i 30 stopniach. Czy ktoś ma może jakiś pomysł?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, kamyk22 napisał(a):

jeśli ktoś miał styczność z czymś podobnym lub ma jakieś wskazówki to proszę o problem.

Ale o jaki problem prosisz ? :) 

A dobrą stroną włożyłeś filtr ? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, kamyk22 napisał(a):

z ciekawości sprawdziłem czy np. wymiennik nie zamarza - jest wszystko ok. Ilość czynnika prawidłowa.

Ciekawe jak to zrobiłeś? By sprawdzić czy parownik nie zamarza to należy wyjąć schowek i filtr kabinowy. Masz typowy objaw zamarzającego parownika. Gdy powietrze zaczyna słabiej lecieć to wyłącz klimatyzację, jeżeli nawiew powróci to masz przyczynę. Nie ma innej możliwości blokowania przepływu powietrza po 15-20 minutach niż oszroniony parownik. Prawdopodobnie sonda temperatury parownika przekłamuje pozwalając na zbytnie obniżenie obniżenie temperatury w tym obszarze.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kiedy problem się pojawił, zatrzymałem się i szybko wyciągnąłem filtr kabinowy i za pomocą kamerki obejrzałem wymiennik - od strony filtra był cały, bez szronu - jedynie wilgotny. Filtr oczywiście też jest w prawidłowym kierunku. 

 

Wyłączenie klimatyzacji nie pomaga (nawet po dłuższej chwili z włączonym nawiewem) - dopiero zatrzymanie się, wyłączenie silnika na 10-15min i ponowne uruchomienie naprawia problem. Po czym sytuacja ponownie się powtarza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!