Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Lekkie szarpanie, wypadanie zapłonu Megane 3 2.0 Tce


Zaki11cm

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Dwa tygodnie temu kupiłem Renault Megane III (2010r.) z silnikiem 2.0 Tce 180km z przebiegiem 176tys. km. Podczas jazdy próbnej wszystko wydawało się ok, a może na niektóre rzeczy nie zwracałem uwagi z powodu poruszania się na co dzień całkiem innym samochodem. Po przejechaniu 300km głównie autostradami postanowiłem założyć instalację gazową. Po odebraniu samochodu na LPG szarpało jak cholera, wróciłem do gazownika, który jeszcze raz przeprowadził autokalibrację, wsiadł z laptopem do auta i podczas jazdy ze mną ustawił mapę. I w tym momencie jeżdżąc tak z wciśniętym pedałem gazu w podłogę zauważyłem, że na gazie jak i na benzynie czuć mocne szarpnięcie/ wypadanie zapłonu w okolicy 2000 obr., a następnie auto przyspiesza dalej bez większych problemów. Gazownik stwierdził, że jeśli takie coś dzieje się na benzynie to nie jest wina instalacji LPG. Od tej pory zacząłem bardziej przyglądać się pracy silnika w różnych zakresach obrotów.

Podsumowując co zauważyłem:
- wypadanie zapłonu przy wciśniętym pedale gazu w podłogę zawsze w okolicach 2000 obr.
- lekkie poszarpywanie podczas jazdy między 1700 obr./min – 2300 obr./min (czasem ciut większe, czasem mniejsze), prawdopodobnie czuć je było wcześniej ale nie wróciłem na to szczególnej uwagi
- to samo dzieje się na benzynie i na LPG
- po odłączeniu wtyczki od zaworu KZFR dalej czuć lekkie poszarpywanie ale nie ma tego wypadania zapłonu przy 2000 obr. chociaż to może wynikać z faktu, że silnik jest wtedy mniej dynamiczny i po prostu przyspiesza spokojniej

Samochód posiada:
- świece Denso IK20TT odstęp elektrod 1mm,
- cewki zapłonowe Beru ZS552,
- olej silnikowy 5w30 PMO,
- wszystkie filtry nowe - wg poprzedniego właściciela w/w elementy zostały wymienione 2 miesiące temu na co dostałem fakturę,
- wymiana rozrządu przy 150tys. km – nie mam informacji czy było zmieniane KZFR
- płyn chłodniczy nie ubywa – na zimnym silniku temperatura ok. 25°C, na rozgrzanym silniku okolice 90°C
- czujnik MAP na rozgrzanym silniku, na biegu jałowym 0,32; w momencie maksymalnego przyspieszenia (gaz w podłogę) dochodzi do 2,0

Po podłączeniu OBD odczytałem 4 błędy dotyczące wtrysków:
- DTC001013 (DF080) obwód regulacji faz rozrządu – pojawił się kiedy testowałem odłączenie wtyczki od zaworu, pojawił się również komunikat „skontroluj układ wydechowy”
- DTC017009 (DF398) uszkodzenie obwodu paliwa – wyskoczył podczas regulacji mapy LPG
- DTC0301F8 (DF059) wypadanie mieszanki cylinder 1 – zaraz po założeniu instalacji LPG
- DTC013009 (DF092) obw. sondy tlenu przed katalizatorem – podczas jazdy na jeszcze niewyregulowanej instalacji LPG

Aktualnie wykasowałem wszystkie błędy (wcześniej zrobiłem screeny każdego z nich), przejechałem ok. 20km, auto przerywa w dalszym ciągu ale żaden błąd się nie pojawia. Poniżej wrzucam wartości z rozgrzanego silnika na biegu jałowym.

Serdecznie proszę o rady co może być przyczyną. Co prawda znalazłem podobny przypadek na forum, jednak nie został rozwiązany.

PS. Czy w takim stanie samochodem można jeździć czy lepiej zaczekać do czasu naprawy usterki?

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakręć gaz na butli ; 

   - wolne obroty  ok;  750 obr/min, silnik  rozgrzany ok; 90 C,

  -  pomiar kąta wyprzedzenia zapłonu,

  -  wykresy napięcia  działania sond;

          - producenci zalecają wymianę po ok;150.000 km przebiegu, 

  -  pozycja przepustnicy,

  -  podciśnienie w dolocie

Do tego silnika ;

   -zalecam olej 5w40 lub 5w50 jeżeli przeważają trasy,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!