Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Układ chłodzenia -pomocy


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Posiadam Megane 1,9D z 96r.

Moje pytanie dotyczy układu chłodzenia. Już raz przez prawdopodobnie błąd mechanika pękła mi głowica, kupiłem nową była sprawdzona termicznie-wyczyszczona-splanowana, założyłem od razu nowe zawory wszystkie 8szt.

Problem mam taki, że temp. na zegarze jest normalna jak zawsze (kreska na połowie) ale jak mam korek zakręcony na maxa to węże robią się bardzo twarde, a jak odkręcam korek to słyszę, że zasysa powietrze. Zrobiłem więc mała dziurkę w korku (średnica ok.2mm.) po przejechaniu ok. 5km. i pozostawieniu auta na postoje z zgaszonym silnikiem, na rano widzę mokrą plamę pod autem, tak jak by wyrzucił płyn ze zbiorniczka. Sprawdzałem na postoju przy odkręconym korku i na lekkim gazie widać, ruch płyny w zbiorniczku ale nic nie bąbli,żeby to miał być przedmuch z silnika. Nie wiem co jest a nie uśmiecha mi się znowu remontować silnik, bo ostatnio kosztowało mnie to prawie 2000zł. a zrobiłem z 8000km. od remontu.

Aha jeszcze jedno nie wiem czy tak jest ale np. po zgaszeniu auta w zbiorniczku jest max. płynu a po ok. 2-3godzinach na postoju robi się min. w zbiorniczku.

Uprzedzając w zbiorniczku nie ma żadnych innych cieszy z silnika typu olej czy ropa.

Czy to jest złe odpowietrzenie układu? I jak mam go odpowietrzyć jeśli to jest to?

Z góry dzięki za wszelkie opinie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dragon531, instalacja cieczy chłodzącej działa pod ciśnieniem więc zrobienie w korku dziury jest błędem.

Druga rzecz: jeżeli przewody są twarde to znaczy że masz tam większe ciśnienie a zasysane powietrze do zbiornika oznacza że tam jest podciśnienie - wniosek przedmuchów nie masz.

Pobierz sobie z ftp'a instrukcje i tam masz dokładnie napisane jak odpowietrzyć układ. I jeszcze jedno - ciesz chłodząca w trakcie pracy zmienia swoja objętość tak więc różnice w zbiorniczku wyrównawczym są prawidłowe - na ciepłym silniku powinien być MAX.

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozszerzalność cieplna płynu nie jest tak duża, aby poziom w zbiorniczku jeździł od minimum do maksimum (najwyżej 2-3mm). To świadczy o pęcherzu powietrza w przewodach, który jako gaz ma możliwość tak dużej zmiany objętości pod wpływem temperatury, a zatem zwiększenia ciśnienia w układzie (twarde węże) - zgodnie z prawem p*v=const.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolega ma racje, węże robią się twarde nadal. Temperatura w normie, według wskazania zegara. Myślę, że chodzi o odpowietrzenie. Szukałem na necie ale znalazłem tylko jak odpowietrzyć megane ale benzyne 1,4 lub 1,6, a do diesla nie znalazłem. Znalazłem tylko dwa odpowietrzenia, jedno w termostacie a drugie na wężu, który idzie prawdopodobnie do nagrzewnicy. Czy jest gdzieś jeszcze? Wydaje mi się, że nagrzewnica będzie zapowietrzona, bo grzeje dopiero jak włącze ogrzewanie prawie na max, w wcześniej już grzał od połowy ustawienia.

Jak ktoś wie lub ma książkę od tego auta proszę o podpowiedz lub instrukcję jak odpowietrza się diesla w megane dla przypomnienia to jest 1,9diesel bez turbiny.

Z góry dzięki za odpowiedz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na zimnym otwórz zaworek/śrubkę ten niżej, jak będzie lał płyn zamknij i odkręć ten wyżej. Oczywiście nie wykręcasz całego tylko trochę luzujesz. Jak tak zrobiłeś, włącz silnik i trzymaj go na obrotach (dla benzyny to chyba jest 2500 rpm, w dislu nie wiem; pewnie ok 1500 rpm) aż się zagrzeje do normalnej temperatury. Poczekaj aż ostygnie i operację powtórz. Sprawdzaj czy nie trzeba uzupełnić płynu w zbiorniczku wyrównawczym.

Pamiętaj, nigdy przy pracującym silniku i zaraz po jego zgaszeniu, nie otwieraj korka od zbiorniczka wyrównawczego, nie kręć śrubami odpowietrzenia. W układzie panuje wtedy podwyższone ciśnienie, co może spowodować wyrzucenie płynu na zewnątrz i poparzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Renault różnie to rozwiązał, ja mam np tylko jeden na obudowie termostatu, a chłodnica odpowietrza się przez zbiornik wyrównawczy.

Czy w megankach jest odpowietrznik na chłodnicy to nie wiem, ale czytając różne dokumenty nie trafiłem na jakikolwiek ślad, żeby tam było jakieś odpowietrzenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szukałem na chłodnicy odpowietrzenia ale nic nie znalazłem.

Dzisiaj po pracy zabiorę się za odpowietrzenie i zobaczymy jak to wyjdzie. Bo na nagrzewnicy nie ma odpowietrzenia, bo tam trzeba by ściągać te śmieszna plastiki, żeby dojść do nagrzewnicy.

Powiedzcie mi tylko czy coś się może stać jak układ jest zapowietrzony?

 

[ Dodano: 2008-10-13, 10:44 ]

Na zimnym otwórz zaworek/śrubkę ten niżej, jak będzie lał płyn zamknij i odkręć ten wyżej. Oczywiście nie wykręcasz całego tylko trochę luzujesz

Mam tylko pytanie w woli jasności, jeśli u mnie mam tylko te dwa odpowietrzniki na termostacie i wężu co idzie do nagrzewnicy to, który mam potraktować jako ten niżej? Jak dla mnie są praktycznie na tej samej wysokości jeśli oto chodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To inaczej, zaczynasz od najdalej położonego patrząc od chłodnicy.

Jeżeli dobrze pamiętam to najpierw trzeba odkręcić ten przy nagrzewnicy.

PS żadnych rurek czy węży nie ściągasz, układ ma być "zamknięty".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak masz zapowietrzone kaloryfery to co się dzieje? Będzie tak samo tylko w drugą stronę. W jednych miejscach nie będzie grzało, np nagrzewnica, w innych może przegrzewać lub w ogóle nie będzie przepływu "chłodziwa".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!