Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Montujemy TEMPOMAT w MII


Driver

Rekomendowane odpowiedzi

Jeszcze się upewnię żebym sobie zwijacza nie zepsuł, w tym miejscu (zaznaczyłem strzałką na załączonym zdjęciu) należy rozgrzać plastik i przylutować 2 kabelki, tak?

 

Jeszcze pozostaje jedno pytanie licząc od zewnątrz pierwszy pin (który się ujawni po rozlutowaniu) należy podłączyć jakiego koloru kabelek od włączników przy kierownicy i analogicznie co zrobić z drugim pinem, w drugim załączniku pokazuję kolory kabelków jakie mam przy przyciskach:

 

913798929

 

 

I pytanko ile kosztują takie przyciski w ASO, orientuje się ktoś ?

post-11945-1267820606_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nel, jesteś pewien że nie ma różnicy czy zielony kabel czy szary podepnie się pod pierwszy pin z brzegu i analogicznie z drugim ?

Dziwne mi się to wydaje.

 

Dolutowuję w tym miejscu (foto) kabelki i łączę je z zielonym i szarym od przycisków i to cala robota ? Bo Driver pisał że coś należy robić z drugiej strony zwijacza (kilka postów wyżej).

post-11945-1267824299_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest obojętne bo przyciskami zmieniasz tylko oporność .Oczywiście musisz po przylutowaniu sprawdzić czy taśma po stronie wtyczki jest połączona z odpowiednimi pinami jezeli nie to po stronie wtyczki musisz zrobić to samo czyli połączyć te przewody taśmy do których dolutowałeś przewody od przycisków do odpowiednich pinów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli z drugiej strony te dorobione kabelki (czarny i czerwony):

 

photo11.jpg

 

...mają być wpięte w tę kostkę (w miejscach które zaznaczyłem)

 

photo14p.jpg

 

Wydaje mi się że dobrze rozumuję, to tylko pozostał by ostatni problem patrząc na kolory kabli przy przyciskach to jaki kolor ma być przypisany do jakiego pina po drugiej stronie zwijacza ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie czarny i czerwony bo to są od sygnału tylko niebieski i pomarańczowy

natomiast który z którym po raz kolejny ci piszę nie ma znaczenia byle by tylko było połączenie :przyciski - taśma i taśma - kostka

Po prostu trzymaj się opisu kolegi Drivera rób po kolei tak jak on masz to wszystko na fotkach i napewno będzie działać .Pamiętaj tylko o tym żeby nie zmienić położenia taśmy bo po złożeniu możesz ją urwać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeszcze jedno pytanie mam, zastanawiam się nad zakupem całego przełącznika zespolonego pod wersję z tempomatem bo padła mi dziś poducha i mam zwijacz do wymiany - pech to pech :-/

 

I jeżeli podłączył bym pająka od wersji z tempomatem wystarczy wówczas podłączyć do niego przyciski +/- R/O i będzie działało tak ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak wyszły moje robótki ręczne z wycinaniem poduchy:

 

tnsdc10704.th.jpg

 

Zwijacz również przerobiony okaże się tylko czy jutro będzie wszystko działało, jak nie to zwijacz do wymiany <czerwona>

 

[ Dodano: 2010-03-10, 11:51 ]

No i dałem dupy - zakupiłem zwijacz z przełącznikami od sedana :-/

 

Wszystko działa prawidłowo - przyciski w kierownicy od tempo OK, błąd poduszki również zniknął, wszystkie manetki działają prawidłowo. Lecz nie mam teraz w prawej manetce przełącznika od wycieraczek tylnej szyby, w związku z tym mam pytanie, czy można przełożyć tą prawą manetkę ze starego pająka aby działały tylne wycieraczki?

 

PS

I tak praktycznie nie używam tylnej wycieraczki, ale skoro jest to dobrze żeby chodziła :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lewy, ok wiem ze są demontowalne ale czy będzie to prawidłowo działało tzn czy będzie sterowanie tylną wycieraczką?

Zastanawia mnie to, ponieważ jak jeszcze miałem starego pająka i włączyłem czujnik deszczu to przy wbiciu biegu wstecznego tylna wycieraczka automatycznie wycierała czasowo szybę, natomiast teraz po zmianie pająka (na ten od sedana) po wykonaniu w/w operacji tylna wycieraczka nie reaguje. Stąd bierze się moje pytanie czy będzie to działało po wymianie prawej manetki ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piny w gniazdach od kostek są takie same jak w starym pająku (oczywiście + 2 do tempomatu) i z ciekawości właśnie rozbierałem i przekładałem dzisiaj prawą manetkę no i dziwna sprawa, bo po przekręceniu manetki w pozycję przerywane tylne wycieranie nie dzieje się nic, natomiast chcąc spryskiwać tylną szybę ruszają przednie wycieraczki, nie wiem o co tu może chodzić :evil:

 

[ Dodano: 2010-03-11, 10:12 ]

No i już wiem dlaczego nie działa - ponieważ w nowym pajaku po rozłożeniu prawej manetki nie ma tam takiej zębatki która jest przesuwana po przekręceniu włącznika tylnej wycieraczki, na pewno idzie to przerobić ale chyba nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a myślicie że w Luxe Dynamique będę miał tempomat tylko nie uruchomiony?? Jutro sprawdze czy jest kostka ,bo szczerze czasem noga już boli z gazu jak śmigam autostradą dziennie i tempomacik by był mile widziany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!