Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Montujemy TEMPOMAT w MII


Driver

Rekomendowane odpowiedzi

Na pewno nie zrobi tego zakład na Kanonierskiej.

Serwis Renault zrobi najwcześniej w środę - ciekawe za ile ... ??!!?? :roll:

 

A może ktoś da znać gdzie w Białym to można zrobić ... ;)

 

[ Dodano: 2010-06-16, 17:07 ]

I już wszystko działa - sprawdziłem tempomat jak i ogranicznik - SUPER !!!

Zdjęcia dołączam oczywiście

 

No rzecz najważniejsza podziękowanie twórcom tego tematu.

Koszt to oczywiście 100 zł w autoryzowanym serwisie renault za podpięcie kompa i uruchomienie tych funkcji. Dodam że nie ma nic jak CF ... czy LD ... i jakieś tam cyfry. Jest po prostu włączenie tych funkcji a ponadto sprawdzono dokładnie działanie pedałów i włączników - z chwilą ich wciśnięcia na kompie pokazuje działanie lub nie. Oczywiście wszystko zadziałało jak należy.

Ogólny koszt to:

włącznik w kierownicy - 40 zł (allegro)

obudowa wraz z włącznikiem i zaślepką (ta przy kolanie) - 55 zł (allegro)

Położenie instalacji - wykonanie w własnym zakresie czas około 2 godzin. Piny i wsuwki gdzieś się walały więc udało się dopasować a kabelki kupiłem w bomisie za około 7 zł potrzeba było jeden 0,5 mm oraz 6 o przekroju 0,35 mm.

podsumowując to razem 202 zł orz 2 godzinki roboty, a radość z posiadania ogranicznika i tempomatu bezcenna ;) ;) ;)

Moja mego to 1,4 benzyna + GAZ sekwencja STAG 300. Podczas ostatniego badania wyszło że auto jest bardziej ekologiczne niż nowe z tak zwanym certyfikatem EKO. ;)

post-2021-1276532113_thumb.jpg

post-1-1276532113_thumb.jpg

post-1-1276532114_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

witam

W ostatnich dniach odkryłem w swoim meganie instalacje tempomatu. Mam jednak jeden problem po demontażu poduszki nie znalazłem kabelków do podłączenia seryjnych przycisków. Tu zaczynają się moje pytania:

 

Rozumiem, że w tym wypadku pozostaje mi dolutowanie kabelków do taśmy w module zespolonym? Ilu z was tego próbowało i jakie są efekty? Lepiej lutować czy wymienić cały moduł?

Czy jest ewentualnie ktoś z Krakowa kto już coś takiego robił z kim mógłbym się skonsultować?

pozdrawiam

Michał

 

[ Dodano: 2010-07-13, 23:09 ]

montaż zakończony sukcesem :-) wielkie podziękowania dla kolegów :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Panowie czy w SII trzeba wymieniać taśmę w kierownicy do tempomatu czy jest taka sama ?

Sprawdziłem, że białą wtyczkę z trzema kabelkami do włącznika tempomatu przy kierownicy mam <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz zdjąć poduszkę i tam będzie wtyk z dwoma pinami wolny - to znaczy że nie musisz nic więcej wymieniać (czyli taśma jest właściwa).

PS.

Poduszkę jak będziesz zdejmował to odłącz akumulator w kolejności + a następnie - .

Po sprawdzeniu pamiętaj aby podłączyć najpierw + a później - .

Pozdrawiam i powodzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Dzięki inspiracji od kolegów z forum w mojej Megi też już działa tempomat <piwko>:oops:

 

Mam ESP więc wystarczyło kupić przełącznik (ASO 89 zł)

Dla pewności coby nie namieszać na oryginalnym, kupiłem sobie drugi pilot od radia i w nim schowałem switche (wg wzoru DrNO).

 

Dla chcących iść tą drogą podpowiem że trzeba skrócić w przyciskach + i - pilota te plastiki które naciskają switche i podciąć z boku te "płetwy" naciskające switche w górnym i dolnym przycisku (jakieś 2 mm) wtedy jest dość miejsca na dołożenie przycisków. Przyciski z bolcem ok 3 mm są najlepsze, wystają na tyle wysoko że bez problemu wciskasz a nie przeszkadzają przy rolce. Przed klejeniem (klej dwuskładnikowy) boki przycisków i wewnętrzną część obudowy zmatowiłem papierem ściernym aby klej lepiej trzymał. Połączenia wewnątrz srebrzanką w koszulce teflonowej, rezystory 100, 300 i 910 ohm. W kostce do zwijacza (po zdjęciu pomarańczowej maskownicy kostki) przy pomocy miniaturowego wkrętaka rozchyliłem plastiki i wyjąłem kabelki z metalowymi złączkami. kabelki z pilota oblutowałem tylko grubo i wystarczyło wcisnąć w złączki. Całość zabezpieczyłem koszulkami termo.

 

Wszystko zadziałało od razu. Zostało tylko uaktywnienie licznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Podepnę się i ja.

Mianowicie mam scenica 2004 rok1.9 dci. Nie mam instalacji pod tempomat a chce go mieć. Dlatego próbuje się zabrać do pociągnięcia kabli od komputera do wnętrza kabiny. Mam pewne problemy więc jeśli by ktoś mógł prosił bym o pomoc.

 

Włączanie tempomatu/ogranicznika chcę zrobić na włączniku 3 pozycyjnym nie oryginalnym a sterowanie na oddzielnym pilocie. Wiem jak połączyć rezystory w pilocie ale mam problem z tymi przewodami tzn. nie wiem z jakimi numerami kabli połączyć te przewody wychodzące z pilota.

Od komputera do kabiny wchodzi 4 przewody. Ale na rysunku jest ich pięć i nie bardzo wiem za bardzo co to za piąty przewód( wydaje mi się że to może być + 12V). Jeśli można prosiłbym o schemat jak to połączyć. Chyba że jest ktoś z okolic Dąbrowy Górniczej i mógłby mną pokierować i uświadomić " na żywo"

 

Z góry dzięki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

model_1982 sprawdź czy pod manetką kierunkowskazów masz białą kostkę z kabelkami. Powinna być wciśnięta w zaślepkę w miejsce której wchodzi przełącznik do włączania tempomatu i ogranicznika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witman niestety nie ma tej kostki przy kierownicy i dlatego chce pociągnąć wszystkie przewody. ale mam problem. tzn. z kompa idzie 4 przewody

a2,c3,d2,d3 tylko nie wiem jakim przewodom odpowiadają tzn. a1,a2,a3,b1.b2. i do których przewodów trzeba podpiąć te przewody ze switchy.

 

na forum żabojadów doszedłem że jeszcze dodatkowo trzeba podprowadzić +12V.

proszę o naprowadzenie na trop

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie odpowiem Ci teraz, gdyż jestem jeszcze na wakacjach i nie mam schematów. Radzę Ci jednak, abyś zamontował klawisze do tempomatu w kierownicę tak jak jest to oryginalnie. Nie wyobrażam sobie umieszczenia sterowania w innym miejscu, gdyż zabiera to całe walory manualne przy używaniu tempomatu - cały bajer polega na tym, że klawisze są w kierownicy.

Przejechałem już na tempomacie 3tys.km z czego 2,5tys.km po autostradach i naprawdę jest to rewelacyjny i bardzo pomocny element wyposażenia. Ponadto rewelacyjne spalanie przy jeździe z prędkością 128km/h wyszło 8,8 LPG/100, a SII 1,9dci jadący za mną 5,9 ON/100.

Poszukaj klawiszy i przełącznika na alledrogo. Mnie udało się załatwić wszystkie elementy za 300zł tzn. klawisze do kierownicy, przełącznik, zamianę zwijka i zamianę poduszki pod tempomat. Białą kostkę już miałem przy kierownicy i jeszcze aktywacja tempomatu 50zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witman ( bardzo ładne spalanie:)) wiem że tempomat jest przydatny i dlatego chcę go mieć. jeśli wrócisz z wczasów to jeśli byś mógł to podeślij schematy. na pw podam ci maila. tempomat chcę zrobić do 5 września najpóźniej bo właśnie jadę na wczasy i chciałbym już lecieć na tempomacie. Będę próbował sam pokombinować połączenie przewodów, mam nadzieję że nic nie spalę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kipi odwrotnie kierownica zostaje ta sama (dokłada się tylko przyciski) ale poduchę trza wymienić bo musi mieć takie wycięcia pod przyciski lub tak jak ja zrobiłem wyciąć w starej poduszce (zobacz moje zdjęcia)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kipi Mnie udało się poduchę i zwijak w kierownicy wymienienić za dopłatą plus klawisze do kierownicy i przełącznik razem dałem 300zł + 50zł aktywacja. Można też wyciąć ostrym nożykiem miejsca pod klawisze. Same klawisze do kierownicy można dostać nawet za 50zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukam szukam i nie mogę znaleźć informacji czy żeby wpiąć się w 2 kabelki od przycisków tempomatu muszę ściągać kierownicę? Czy może pod kolumną kierowniczą jest gdzieś kostka w którą można się wlutować?

Kostkę białą od włącznika mam.

 

I jeszcze jedno, co z bezpiecznikiem, jest potrzebny ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!