Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Montujemy TEMPOMAT w MII


Driver

Rekomendowane odpowiedzi

Przy pedale gazu nie dostosowanym do ogranicznika prędkości jedyna różnica jest taka, że nie ma tego punktu oporu. Poza tym działa dokładnie tak jak powinno, czyli przy włączonym ograniczniku wciśnięcie gazu w podłogę powoduje przyśpieszenie ponad ustawioną wartość na ograniczniku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@mrarek - montowałem w Scenic II.

 

Musisz wiedzieć, że Scenic II (i pewno Megane II) ma dwie funkcje: tempomat i ogranicznik prędkości. Działają one wybiórczo - czyli albo tempomat albo ogranicznik prędkości.

 

Wymieniałem u siebie poduszkę, zwijacz (cały kombajn), nie mam "klik" w pedale, na włączonym tempomacie działa przyśpieszanie pedałem, działa hamowanie, jedynie nie działa przyśpieszanie przy włączonym ograniczniku prędkości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to i ja potwierdzam - do SCII PhI wystarczą:

- pająk z tempomatem

- kierownica z przyciskami

poduszka może być z wersji "bezprzyciskowej" - można elegancko wyciąć miejsca pod przyciski. po aktywowaniu w CLIPie działają obie funkcje - tempomat i ogranicznik prędkości

20101119013.jpg

20101119014.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
  • 3 miesiące temu...

Trochę odświeżę temacik :-D Mam taki problem.

Podczas jazdy z włączonym tempomatem gdy przyspieszałem lub zwalniałem używając przycisków (w pilocie od sterowania radiem) na wyświetlaczu pojawiała się zadana prędkość (na kilka chwil) i potem przechodziło (przełączało) się automatycznie na wcześniej ustawioną funkcję na wyświetlaczu (w moim przypadku – chwilowe spalanie).

Po wizycie w ASO (związane z inną sprawą) zauważyłem, że wyżej wymieniona funkcja przestała działać. Jak tylko użyję przycisków - na wyświetlaczu pozostaje cały czas ostatnio zadana funkcja.

Mogę przestawić to ręcznie używając przycisku w manetce przy kierownicy (przycisk zmiany funkcji na wyświetlaczy).

 

Pytanko?

Jak wrócić do opcji automatycznego przełączania bez potrzeby naciskania przycisk zmiany funkcji na wyświetlaczy.

 

No co tak cicho? Nikt nie wie?

Fakt, że temat po zmianie wyglądu forum wylądował w dziale dla Megane I chyba nie stanowi problemu. Tu ukłon do grupy "Mod Team" pilnującej porządku na forum i prawidłowego umiejscowienia tematów :-D.

Edytowane przez armog
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Ja mam do sprzedania cały przełącznik zespolony do Scenica II phI z tempomatem, ostatnio wymieniałem taśmę i musiałem kupić cały przełącznik i mi został - przełącznik ma taśmę ale jest uszkodzona, z tego co wiem możliwa samodzielna naprawa lub wysyłka do kogoś i naprawia za ok 100 zł z roczną gwarancją. A tempomat rzeczywiście super sprawa, jadę za 10 dni na wakacje autem 1100 km w tym 1000 autostradami, nie wyobrażam sobie jazdy bez tempomatu.

 

Jak by co to gg: 1978668

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam.

 

Podziękowania dla Wszystkich których posty zdopingowały mnie do założenia tempomatu. Potwierdzam działanie tempomatu i ogranicznika prędkości w Scenic II 1.6 16v z 2003r.

Cała instalacja, łącznie ze wszystkimi czujnikami była. Dołążyłem włacznik tempomatu oraz manetki radia w kierownicy gdzie zrobiłem sterowanie tempomatu (mam radio nie fabryczne).

Odblokowanie w Clipie w nieautoryzowanym warsztacie w Świebodzicach.

Mechanik robił to pierwszy raz, ale nie miał kłopotów ze znalezieniem(od razu zmienił język wyświetlacza oraz sprawdził błędy) - koszt 50 zł

Wszystko działa jak należy łącznie z pedałem gazu przy ograniczniku prędkości

 

Pozdrawiam i dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Sprawa w moim Scenicu II rok 2006/2007 wyglądała tak...Tam gdzie meganki II koło regulatora ściemniania światełek tablicy nad bezpiecznikami mają białą kostkę do włączania tempomatu/regulatora prędkości to Scenicki II mają kostkę tyko brązowa...ale to nie ta..prawidłowa jest poniżej włącznika kierunkowskazów (biała). Trzy kabelki 1-> +12V 2-> wł. tempomatu 3-> wł. ogranicznika. Aby np włączyć tempomat +12V dajemy na wł. tempomatu... teraz w zależności czy mamy odblokowaną funkcję w komputerze to już powinna się zapalić kontrolka (tempomatu lub ogranicznika). Niektórzy pisali, że fukcję się włączają, ale steruje sie tzw w ciemno... Ja pojechałem do ASO i powiedziałem, że to chcę włączyć i mi to włączyli... Zaraz po włączeniu zapłonu na chwilkę pojawia się kontrolka tempomatu i gaśnie po 3s. To sprawę włącznika mamy załatwiona.. Natomiast co do sterowania to jest kostka i oznakowanie i kolory kabelków jak w Megane II - trzeba się w piąć w dwa kabelki jest opis wyżej. Odpowiednio wstawiając oporniki o odp. rezystancji otrzymujemy odpowiednik wymaganego klawisza... np... (0)->0 Ohm, ®->900 Ohm(dałem 910), (+) -> 270Ohm, (-) -> 100Ohm.

Ja zrobiłem swoje włączniki nie kombinowałem nic z kierownicą - zbędne wydatki...

Opisałem to, bo szukałem coś dokładnie do scenica II ogólnie na tym forum jest, ale to zlepek nie różnych kombinacji.. Może się komuś to info przyda... Aha co to delematu, co z pedałem przyspieszania lub sprzęgła itp wszystko było w standardzie -działa. Nic nie kombinowałem z pedałami. Na tempomacie przy naciskanie sprzęgła bądź hamulca tempomat w chodzi w stan | w pamieci | wyłącza się. Wszytko normalnie działa jak powinno...

Edytowane przez gonzo_g
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Natomiast co do sterowania to jest kostka i oznakowanie i kolory kabelków jak w Megane II - trzeba się w piąć w dwa kabelki jest opis wyżej.

Możesz napisać gdzie byłoby innym troszkę łatwiej niż przeszukać 19 stron.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Jestem w trakcie zakladania tempomatu w renault scenic II 1.6 automat 2006. zamontowalem wlacznik tempomat/ogranicznik i aktywowalem ta funkcje clipem. dziala bez zazutow. Problem pojawil sie gdy zdjalem poduszke i nie znalazlem kabelkow do sterowania tempomatem. wedlug tego co wyczytalem na tym forum wystarczy wymienic pajaka, poduszke pod tempomat i dokupic przyciski na kierownice i bedzie dzialac, jednak to sa kosztu ktorych bym chcial uniknac.chce zamontowac przyciski w innym miejscu ale nie wiem jak znalezc te kabelki. musza byc podciagniete pod konsole wiec prosze o pomoc w ich znalezieniu.

Edytowane przez m5salvage
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!