Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Montujemy TEMPOMAT w MII


Driver

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie

Czy montując przyciski w pilocie od radia puszczaliście kable bezposrednio do kostki kompa oczywiście z jakaś pośrednim łączeniem , czy w tą pod kierownicą?

Edytowane przez Obiboc
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

U mnie montaż w kierownicy wyszedł tak:

thumb_hosting_zdjec_1362775981__20130308181.jpg thumb_hosting_zdjec_1363031043__20130311194.jpg

 

Dodam że do wtyczki przycisków na kierownicy idealnie pasuje gniazdo z np. wentylatora komputerowego (3 pinowe) przy czym używane są dwa piny. Ja podłączyłem właśnie na takim gnieździe:

thumb_hosting_zdjec_1362776041__20130308190.jpg thumb_hosting_zdjec_1362776059__20130308191.jpg

 

Tempomat oczywiście wcześniej aktywowany CLIPem oraz zamontowany wyłącznik obok regulacji świateł i wszystko pięknie działa :notacrook:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Jeśli masz na myśli ten wyłącznik/włącznik główny, to nie są takie same, jeśli w ogóle można je jakoś porównywać. W SII znajduje się on obok manetki kierunkowskazów i jest w postaci pokrętła, natomiast w MII jest przycisk na desce rozdzielczej obok regulacji natężenia oświetlenia.

Oba przyciski sterujące na kierownicy są identyczne.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiedzcie mi jeszcze taką rzecz, mój zwijacz nie ma kabelka do tempomatu, ale kostkę do przełącznika miałem, gdzie szukać kostki 1519 czytaj kabla czerwono czarnego do wpięcia się z przyciskami, tzn. gdzie najłatwiej się wciąć z przyciskami, gdy zwijacz nie ma kostki do tempomatu.

Edytowane przez Marek_07
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oczywiście najlepiej te przyciski zamontować na kierownicy, tak jak fabryka robiła. Ale tu jest problem, skoro nie posiadasz tej kostki do tempomatu w kierownicy. Skoro przyciski na kierownicy, to i przewody trzeba poprowadzić przez zwijacz, żeby to wszytko mogło działać. W tym wątku jest już sporo informacji dotyczących montażu tempomatu nawet w takich przypadkach jak Twój. Tu przykład jak można sobie z tym poradzić: http://megane.com.pl/topic/9473-montujemy-tempomat-w-mii/page__view__findpost__p__128995. Tu tylko pomysł, a wykonanie w kolejnym poście.

Może to będzie pomocne. Ale skoro kolega przymierza się do montażu tempomatu, to warto jednak zapoznać się wcześniej z tym wątkiem w całości.

Edytowane przez damiar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tempomat mam i ja :unsure: .

Korzystając z długiego weekendu sobie zamontowałem przyciski które leżały i czekały no i udało się nawet wyswietlacz uskutecznić.

Zastanawiam się nad zakupem poduszki z wycięciami - wycięta samodzielnie może byc kłopotliwa przy ewentualnej sprzedazy auta.

Dlaczego te sprzed liftu są sporo tańsze niż te po lifcie (czy są zamienne)??

Dziękuję wszystkim zaangażowanym w temat za wyczerpujące opisy, a szczególnie opis przeróbki zwijacza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Jak nie zrobisz przycisków sterujących to komputer nie będzie wiedział jaką prędkość chcesz ustawić. Krótko pisząc, muszą być przyciski, nie musza być na kierownicy, ale muszą być podłączone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja zapytam teraz o coś innego. Doszedłem do 11 strony wątku, ale problemu taki jak mój nie napotkałem, choć jest on powszechnie znany i pewnie niejeden o niego pytał.

 

Mianowicie, u mnie taśma została przerwana (raz nawet była naprawiana) i tym samym nie działa tempomat.

 

Chciałbym przyciski przenieść na pilot od sterowania radiem (od tyłu) lub jeszcze lepiej - jako, że mam nieoryginalne radio i pilot jest teraz martwy, podłączyć przyciski tego pilota jako sterujące (np. VOL+ jako +, VOL- jako -, a R i 0 pod inne przyciski czy jakoś podobnie). Da się to zrobić?

 

Pod które kable należałoby się wpiąć tymi nowymi przyciskami (który kolor kabli odpowiada za +, -, 0, i R) i gdzie je znaleźć?

 

No i pytanie poboczne - czy skoro taśma jest przetarta/zerwana, to nie powinienem mieć informacji nt. błędu poduszki powietrznej? Błędu takiego nie mam, a poduszka jest w kierownicy na 100% bo sprawdzałem to podczas wymiany kierownicy na skórzaną w zeszłym roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hum...temat mnie przeraża trochę, a do tego w tematach elektroniczno-monterskich jestem noga totalna.

 

Czy ktoś z Wrocławia lub okolic by się podjął zamontowania tempomatu za pieniążek ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam!

 

Mam zamiar aktywować tempomat w Scenicu II, ale myślę o wersji mini, czyli tylko przełączniki, do aktywacji 3 stanowy dźwigniowy:

thumb_hosting_zdjec_1371884242__przelacznik_3_pozycyjny_joystyk.jpg

 

do reszty (R O, + -) przełączniki chwilowe (z rezystorami 100,270,900 OHM)

 

thumb_hosting_zdjec_1371884265__przelaczik_monostabilny_ae-c1522abaaa.jpg

 

Wszystko zamierza zamocować w miejscu gdzie był oryginalny przełącznik (pod kierunkowskazami).

Może ktoś znalazł lepsze, bardziej pasujące przełączniki?

Na czeskim forum ktoś fajnie zrobił:

 

thumb_hosting_zdjec_1371888732__temp2.jpg

 

Pod kierownicą mam wtyczkę 1081 w której są piny do podłączenia głównego włącznika Tempomat/Ogranicznik:

 

thumb_hosting_zdjec_1371885784__tempomat_tylne_zlacza_za_kierownica.jpg

 

Teraz jeszcze, trzeba podłączyć przełączniki R O, + , niestety niemal wszystkie opisy odnoszą się do Megane, a w Scenicu jest nieco inaczej, wiązki i wtyczki od tempomaty idą inaczej. Jak zajrzę za ten panel ze ściemniaczem to napiszę więcej, chociaż wydaje mi się, że raczej gdzieś w pająku przy kierownicy.

 

Może ktoś podłączał już to w Scenicu i przedstawi szczegóły.

Edytowane przez dartek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

i jak to będzie funkcjonować, nie mówiąc o wyglądzie? :)

przecież oryginalne części tylko wpinasz, klikasz, bez kombinowania. wszystko pasuje. no może jest droższe, ale pewnie 10x lepsza funkcjonalność i bezpieczeństwo w czssie jazdy.

codziennie korzystam z tempomatu, ok. 80% mojej jazdy to tempomat, wiec trochę wiem o tym :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Funkcjonować bedzie identycznie, a wygląda całkiem fajnie, za to koszt to zaledwie 20 zł.

Jak wiesz jak podłączyć w Scenicu to podziel się wiedzą, a jak nie to dzięki za zainteresowanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!