Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Montujemy TEMPOMAT w MII


Driver

Rekomendowane odpowiedzi

Niestety nie można bo w lagunie sa inaczej piny, dokladnie tak:

W lagunie :

A1 + oświetlenie

A2 + Po wyłączeniu zapłonu

A3 Cruise control On/Off switch

B1 Speed limiter On/Off switch

B2 Masa

B3 puste

 

W meganie:

A1 Masa

A2 + Po wyłączeniu zapłonu

A3 Cruise control On/Off switch

B1 Speed limiter On/Off switch

B2 + oświetlenie

B3 puste

 

 

Kolega MarioJas z lagunki pisał mi ze ktoś się ładnie pomylił ma byc A2 + po WŁĄCZENIU zapłonu

 

 

 

I jeszcze schemacik który bardzo mi pomógł<piwko>:* od "Nel"

 

a>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A tak u mnie to wygląda :-o

 

r4.jpg

 

Kostka do tempomatu jest oznaczona na czerwono, u mnie dodatkowo służy jako użyczenie iluminacji do przycisku obok do podświetlania auta. Kiedyś mi się to podobało :P Instalacja działa na przekażniku bistabilnym, jedno kliknięcie załacza układ drugie wyłacza. Po wyłaczeniu zapłonu układ się rozłacza. Piszę o tym, bo jak będziecie mieć panel to można wykorzystać dodtakowy przycisk. Schemat oraz nazwę przekaźnika wrzucę później

r2.jpg

 

Tak działa :P

r3.jpg

 

Jak widać nie pasują wszystkie przyciski do ramki <piwko> Zastanawia mnie czy muszę kupować przycisk do tempomatu czy mogę użyć tego od ESP

r1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No raczej nie będzie spełniał funkcji bo ten od tempo/ogranicznika ma ma 3 pozycje: 0, tempomat, ogranicznik, a ten od ESP tylko 0 i wł. ESP. Zapewne tak samo wracają do pozycji 0.

Chyba ze chcesz mieć sam tempomat to wtedy powinno śmigać na przycisku ESP

 

A co to za przycisk podświetlenia auta ? Pierwszy raz widze:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydje mi się że jest od czujników parkowania, i napewno od wersji po lifcie bo jest podświetlany na biało a nie bursztynowo i dodatkowo ma diodę sygnalizującą załączenie. Nie dawało mi to spokoju zlazłem do samochodu i wtyczka od tempomatu nie pasuje do przełącznika od ESP inne bolce, podobnie jak z niedopasowanymi przyciskami do ramki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a masz ESP? Bo jeżeli nie to zrobić tak że jeden przycisk to tempomat a drugi ogranicznik, wtedy odciąć kabelki od kostki tempo/ogranicznika kupić konektorki które by pasowały w te przyciski ESP i czujników parkowania.

Do jednego przycisku + po włączeniu zapłonu czyli A2 i tempo A3

A drugi przycisk to + po zapłonie A2 i wł. ogranicznika B1

ew. cośpokombinować z podświetleniem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie, nie mam ESP ale pogubię się z tym. Jak z włączeniem jednego przycisku podczas jazdy mam problem to co dopiero dwa <piwko> kto ma tam przyciski to wie że trzeba na macaka załaczać :P Kupię org Athlon podał nr częsci wiec nie bedzie problemu z zamówieniem w ASO (8200107841)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabelki do ECU już wpięte (wkladając i wyjmując bo mi pin nie zaskoczył w gniazdo zauwazyłem ze na pinie znajduje sie jakiś żel, czyżby to żel przewodzący?), sprawdzałem zwierając kabelek od tempo z + na aku i nic się nie pokazało na wyświetlaczu, po świętach będę aktywował CLIPem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kabelki do ECU już wpięte
Dziwi mnie że zabrałeś się od ECU a nie w pierwszej kolejnosci clip. Oglądałem tą kostkę u siebie i wydaje mi się że dostać się do niej nie jest łatwe. Ale jak już to zrobiłeś to podaj schemat i sposób na otwarcia kostki. Co do żelu to prawdopodobnie jest ten przewodzący, stosowany również w szybkozłączkach typu ETON najczęściej do łączenia kabli internetowych.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zacząłem od kostki jak by była fukncja aktywna to CLIP byłby stratą pieniędzy;).

 

 

 

d909b798fee85b2cmed.jpg

ZDJĘCIE NUMER 1:

A więc tak odpinamy akumulator!, następnie wciskamy zapadke podpisaną numer 1 i obracamy szara "dźwignię" (2) do góry o około 90 aż kostka sama wyskoczy z komputera.

Obcinamy opaske zaznaczoną kółkiem.

 

ab0b8b9e604833b7med.jpg

ZDJĘCIE NUMER 2:

Podważamy lekko zapadki numer 3 i 4 najlepiej przy użyciu małego śrubokrętu i przesuwamy czarny plasticzek zgodnie z wskazanym kierunkiem (5).

 

 

 

 

a7fe5e92918f7735med.jpg

ZDJĘCIE NUMER 3:

Podnosimy zielony plasticzek numer 6 (bez podniesienia pin nie wskoczy w gniazdo!). Bez problemu wychodzi.

 

 

 

 

9662f510fcba8aeemed.jpg

ZDJĘCIE NUMER 4:

Wpinamy piny w odpowiednie gniazda na kostce są wytłoczone literki i cyferki. a2 po zwarciu z + włącza tempomat(pod kierownicą odpowiada pinowi o oznaczeniu A3).

c3 z + włącza ogranicznik prędkości(pod kierownicą odpowiada pinowi o oznaczeniu B1).

d3 z d2 przez zastosowanie odpowiednich oporników sterują tempo/ogranicznikiem (przyciski z kierownicy) zdjęcie 5 Dobrze jest podpisać sobie te kabelki żeby nie bylo potem główkowania:]

3d5e9b2993279f47med.gif. Rys. dstorm

 

 

Przechodzimy kabelkami przez ścianę grodziową. Za filtrem powietrza jest w tym celu specialny otwór z gumą zabezpieczającą. Wg. instrukcji trzeba zdemontować:

aku, komputer sterujący wtryskiem ECU ], rurę od filtra która idzie do turbo, a następnie filtr powinien wyjść. Za nim znajduje się takie coś zdjęcie 6. Ktoś na forum wspominał żeby od strony kabiny przez tą gume włożyć drut od strony silnika zaczepić drut o kable i przeciągnąć do kabiny, mi sie to nie udało:(

fa4540c1cf409582med.jpg.

 

 

 

 

c070a36d21d3da2amed.jpg

Zdjęcie numer 7: "podkradamy" kabelki A1 A2 B2

A1 Masa (nie wiem skąd go wziąć, ale można go puścić od akumulatora klema minusowa - )

A2 + Po wyłączeniu zapłonu ]

B2 + oświetlenia czyli po zapaleniu świateł (podświetla przycisk)

 

 

Na koniec wpinamy piny A1 A2 A3 B1 B2 w panel (zakupiony juz) w gniazda.

Pozostaje nam jeszcze jakiś przemyślany montaż przycisków sterujących c3 i d3, żeby potem w trasie nie szukać.

 

Podjeżdzamy pod diagnostyke OBD2

odpalamy

CF150 - Regulator / ogranicznik-prędkości: Z/BEZ + konfiguracja modułu wtrysku -

LC121 - Ogranicznik prędkości: Z/BEZ)

 

"- w rzeczywistosci ta opcja na CLIPE od megi miala symbol bodajze LC061 i tylko to włączałem - po tym zabiegu bylo ok." - athlon64x4

 

Dodam że BARDZO pomogli dstorm i MarioJas z forum laguny

Nel dzięki za schemacik a904c5448a2dc5eemed.jpg

 

 

p.s. Athlon64x4 jak tobie smiga ogranicznik predkosci?:>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

idealnie <ok>

 

przyciski umieściłem na pilocie z tyłu (taki jak na forum laguny robili) i wszystko jest git. Jedyny mankament to fakt ze nie moge wyłączyć ogranicznika prości wciśnięciem pedała gazu do dechy ale to juz wina samego pedału (nie jest przystosowany?? brakuje jakiegoś czujnika??). Ogółem nie jest źle - pełnie wrażeń uzyskam zapewne w drodze na majówkę :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!