Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Jestem jednym z najświeższych zarówno użytkowników Meganki, jak i użytkowników tego forum :) -z racji, że dzięki Wam udało mi się naprawić system Hand Free, postanowiłem równiez podzielić się co nieco..

Miałem problem z systemem hands free w swoim Scenicu II polegający na tym że, otwieranie działało elegancko w każdych drzwiach po włożeniu tylko ręki (mam fabryczne lustereczka na wewnętrzej stronie klamek, nawet bez pociagania za klamkę) natomiast zamykanie w komplecie działało tylko w styczniu -gdy nabywałem auto.

Potem robił się kosmos -zamykanie działało jak mu się chciało i tylko na tych drzwiach, które danego dnia lubiało auto;) -natomiast z klapy zawsze!

Po wczytaniu się w Waszą lekturę postanowiłem nabyć 4 szt nowych microswetchów -w ASO Renault w Puławach -po 10 zł/ za kpl 2 szt.

Korzystając oczywiście z instrukcji użytkownika JAZEL, którą wstawił tu 18 października 2007 - o 11:12.

przystąpiłem 2 tygodnie temu do

wymiany tych małych włączników, której dokonałem na 2-ie tury:

najpierw wymieniłem 2 szt z przodu a po kilku dniach 2-ie kolejne w tylnych drzwiach.

 

Efekt nie powalał mnie, gdyż:

1) Połamałem sobie zapięcie przy 1 z kostek w drzwiach pasażera, po tym jak odpinałem ją by zajarzyć jak to kuromysło odpina/zapina, gdy chciałem zapiąć tę wcześniej odpiętą u kierowcy

/masakra/ -choć udało mi się ją zapiąć z odłamaną 1 stroną zapięcia i chula w dzwiach pełna elektryka, ale nie sposób będzie ją ponownie kiedyś odpiąć. /musiałem bardzo mocno na nią napierać a okazało się że od spodu, gdy rozpięta jest należy wciskać takie 2 paseczki równocześnie osadzając ją w gnieżdzie/ -naprawdę ileż to kłopotu dla kogoś kto robio to 1-wszy raz !!!

2) Po wymianie przestały działać czujki na otwieranie -te fotokomórki -wściekłem się niesamowicie bo to najwspanialszy element tego systemu :)

3) Drzwi kierowcy nie zadziałały wogóle po wymianie a w trakcie lutowania nic się nie działo (bo były niepotzrebnie odłączone z kostki)

3) System zamykania działał tylko do momentu zalewania klejem -ośmiorniczka jest chyba z wodą -zatem komputer powyłączał kolejno pozostałe drzwi ze względu na wykryte zwarcie w układzie

4) Wydałem całe 20 zł, straciłem łącznie z 4-5 godziny i wypaliłem paczkę fajek -(najwięcej jak męczyłem się i studiowałem z zapięciem tej kostki)!

 

REASUMUJĄC - po wymianie miałem gorzej niż przed bo wcześniej działały wszystkie fotokomórki do otwierania !

 

Bardzo miło zaskoczyła mnie natomiast sytuacja jakiś tydzień temu(gdy byłem już całkowicie zrezygnowany) reaktywacji samoczynnej systemu "Hands Free" :)

no być może jedyne co pomogło z domysłów: słońce, które odparowało konkretnie cząstki wody z kleju i mój spacer przy odpalonym aucie z kartą w kieszeni w odległości, która pozwala antenom raz wykrywać kartę, by za chwilę gubić ;-) /zamki zaszalały same a auto zgasło/

 

Dziś wiem tyle ile potrzeba aby skutecznie naprawić ten system (ale nie wiem, kiedy wysiądzie on ponownie -hehe):

 

1) każdy może tego dokonać samodzielnie,(bez ściągania czekokolwiek od środka: tapicerki, schowków, rolet czy plastików) kto ma jednak tzw. "czucie w palcach" i ofiarował kiedykolwiek komukolwiek nimi odrobinę przyjemności;-)

2) microswetch jakiby nie był to zasniedziały działa jak mu się chce

3) komputer steruje tym systemem i nie da tu nic nawet kilkunastominutowe odpinanie klemry akumulatora w celu restartu -nawet po zabiegu wymiany microswechów na nowe

4) zamiast sylikonu ja użyłem kleju ośmiorniczka z małej tubki -ma podobną konsystencję lecz szybciej wysycha twardniejąc ja ta fabryczna guma i izoluje styki

5) nie odpinajcie kostek zasilających w dzwiach, bo jak ja albo przypadkiem ją połamiecie lub pół godziny potrwa nim dojdziecie jak ją prawidłowo i bezboleśnie zapiąć

- poza tym w trakcie lutowania już wiemy czy przełacznik/ microswetch prawidłowo kontaktuje

6) microswetch nawet jak "pstryka" to nie znaczy że kontaktuje -u mnie w 1 z drzwi, które przed wymianą najmniej szwankowały /tylnie, prawe/ rozebrałem tej wyjęty a w środku ewidentny choć miniaturowy osad takiego jakby kamienia z wody, który napewno tworzy strefę izolacyjną (zatem jaki był w tym przełączniku, który nie działał już wogóle.

7) Wilgoć jest korzystna dla mikrostyku starego -system lepiej kontaktuje gdy jest deszcz i wilgotne powietrze bądź po konkretnej myjni i nie ma bata by się nie wdzierała w nowy/ wymieniony styk stąd konieczność zapewne ich wymiany raz na kilka lat (w moim przypadku od nowości auta z 2005r.)

8) Lutujemy z głową i dobrą lutownicą -wg zasady: 2-ie lewe lub 2-ie prawe nóżki swetcha

9) Zauważałem dziwną przypadłość -po wymianie, jak podchodziłem z kartą w kieszeni do otwartej klapy bagażnika i wciskałem przycisk przy tablicy rejestr. służący do otwierania to klikały wszystkie zamki w dzwiach

10) Możliwe że resetu systemu auto dokona gdy zostawisz odpalony samochód i przejdziesz się wokół niego z kartą w kieszeni

-zrobiłem ja tak na krótko przed REAKTYWACJĄ zupełnie samoistną systemu /analogicznie do tego, jak ktos już pisał że zamki same wariują, tj: zamykają i otwierają się same, po czym zauważali wyłączenie którychkolwiek ze drzwi.

 

ostatnie) prawdziwa miłość (jak u kobiety:) przychodzi i bierze nas z zaskoczenia ;-) więc POWODZENIA kolejnym przy wymianie "przycisków" i nie zniechęcajcie się nawet po 2 tyg -być może i Wasz Szczeniak (czytaj: Scenic) musi się odpowiednio przekonać, że to co tam zrobiliście, to dla wzajemnej satysfakcji:-) i ogromnej wygody.

 

U mnie wszystko działa już 7-my dzień rewelacyjnie i bez niespodzianek :)

 

post-58259-0-30570000-1369320226_thumb.jpg

Edytowane przez raphl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7dni i ciągła obawa kiedy przestanie działać to mizerna przyjemność. Ja co prawda wymieniałem mikrowłącznik tylko w 1 drzwiach ale od czasu jego wymiany zapomniałem o tym problemie.

Zarówno zamykanie jak i otwierania działa poprawnie.

Moja wymiana była 21.07.2012, tak przynajmniej jest w tym poście napisane:

http://megane.com.pl/topic/12511-co-dzis-zrobiles-dla-swojego-autka/page__view__findpost__p__308015 i w nazwach fotek wstawionych na 24 stronie tego tematu.

Ja bym to na Twoim miejscu rozbebeszył raz jeszcze zainwestował po raz drugi te same pieniądze i teraz już bogatszy w doświadczenia wymienił to poprawnie. Zwracając uwagę przy lutowaniu by nie przegrzać włącznika, oraz stosując silikon lub klej na ciepło do jego zalania i to tylko od tej strony jak był fabrycznie.

Klej szybciej twardnieje ale przy kolejnej wymianie mogą być problemy go usunąć bez jego podgrzania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam ponownie.Chciałbym poinformować iż zdiagnozowałemn przyczynę nie działania "hands free".Odłączając po kolei kostki w słupkach doszedłem do drzwi kierowcy które tuż po odłączeniu dały w innych drzwiach działanie tej funkcji.Nadmienie też że można odłączać kostki po czym zamykając drzwi ich nie połamać wystarczy trochę precyzji.W tylych drzwiach nawet nie trzeba ich otwierac gdyż jak otworzymy przednie to kostki od tylnych mamy na wierzchu sam tak robiłem.Ale pierwszy raz to otwierałem tylne do odpięcia kostki i zrobiłem jeden poważny błąd podczas wkładania kostki (którą cieżko tam wsadzić)skrzywiłem ją za bardzo i efektem tego bylo wykrzywienie nóżek które były odpowiedzialne za otwieranie szyby.Pokapowałem się kilka dni po tym jak nie działała mi szyba z pozycji pasażera a z kierowcy było ok.

 

To tak poza konkursem.A reasumując nawet jak przycisk zamykania klika i zamyka namdrzwi to nie oznacza że działa normalnie.

Ja teraż czekam na nowy mikrostik i zabieram się do wymiany. <szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pablo79 ja to sobie myślę, że u Ciebie będzie co innego zepsute. Bo jak Ci mikrostyki "zamykają" czyli są rozwarte a po naciśnięciu się zwierają to co tu ma być jeszcze zepsute? Cudów nie ma a mikrostyk to zwykły styk NO.

Prócz tego może być zwalona czujka lub guzik pod klamką, odpowiadający za otwieranie przy pociągnięciu klamki (tu proszę o weryfikację bo tego nie rozbierałem osobiście i wiedzę czerpię z forum). Skoro styki Ci zamykają a otwarcie masz po pociągnięciu klamki to wskazywało by, że wszystkie styki w klamce masz ok, a zwalona jest czujka.

Nie wiem jaki ona ma sygnał na wyjściu ale zakładam, że to NO a po zadziałaniu zwiera i obstawiam,że u Ciebie jest cały czas zwarte wyjście tej czujki i dlatego te przednie drzwi za pośrednictwem komputera blokują tą funkcję w całym aucie.

Jeśli ktoś posiada praktyczną wiedzę na temat samej czujki to proszę o weryfikacje mojej teorii.

Edytowane przez Tyszor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może masz rację ale ja się tylko opieram na ty co inni piszą a mowa też była o tym że przyciski zamykają a też są uszkodzone.Ja nie wiem jak zbudowana jest klamka i nie wyciągałem jej nigdy ale tapicerkę sciągałem we wszystkich drzwiach i widziałem je od tyłu.Może ktoś ma jakąś wiedzę na ten temat to niech podrzuci zpostrzeżenia.Ja tylko jeszcze dodam że jak wyciągałem kostkę w drzwiach to zauważyłem że centralny zamek na chwile się załączył i wyłączył tak jak pobudza się go przyciskiem na klamce.po odłączeniu zamknąłem drzwi i sprawdziłem działanie hands free i w pozostałych drzwiach działało bez zarzutów.Więc co może być innego jak nie ten cholerny przycisk o którym mówią wszyscy w 26 stronach tego tematu???!!!!Ja myśle że to będzie to ale może ktoś ma jeszce inną teorię.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To chwilowe zadziałanie zamków przy rozłączaniu wtyczki świadczy o zwarciu. Weź rozłącz wtyczkę tą przy klamce, na której wisi mikrostyk i antena i zobacz co się stanie. Jeśli wszystko wróci do sprawności w pozostałych drzwiach to masz zepsuty mikrostyk, jeśli zaś uzdrowienie nie nastąpi to stanie na moim czyli zwalonej czujce.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam serdecznie!

 

Czy jest możliwy zakup samego wewnętrznego mechanizmu klamki do Renault Megane II z Hands Free? Pytam ponieważ szwankuje mi tylna klamka w drzwiach pasażera: czasami nie działa przycisk, oraz od kilku tygodni regularnie nie działa czujnik optyczny, wkładam rękę i nic się nie dzieje. Przymierzam się do naprawy u elektryka, mam już zakupiony mikroprzełącznik, planowałem zakup czujnika optycznego, ale widziałem takie tylko na Allegro. Ponieważ trochę boje się kupować używki zadzwoniłem do ASO, gdzie pan powiedział mi, że czujników samodzielnie nie sprzedają, mogę natomiast kupić komplet z klamką (wewnętrznym mechanizmem), która kosztuję 80 zł. Taka informacja wzbudziła moje wątpliwości czy aby pan z ASO dobrze mnie zrozumiał. W związku z czym chciałem zapytać czy ktoś może miał z taką klamką styczność i czy : faktycznie można wymienić same wnętrze klamki z czujnikiem optycznym w komplecie, oraz czy takie coś może kosztować 80zł?

 

Z góry dzięki za pomoc!

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

 

mam kolejny typowy dla meganki problem - klamka Hands Free przestaje działać.

Aktualnie nie działa mi zamykanie po prawej stronie auta, ale da się bez tego żyć.

Ostatnio zaś pojawił się problem z klamką kierowcy, a to już jest dość uciążliwe.

Wkładam rękę za klamkę, następuje typowe kliknięcie - wszystkie drzwi się otwierają poza moimi :idea:

 

Czasem dają się otworzyć po kilku / kilkunastu sekundach, a czasem trzeba je otwierać od środka.

 

Macie może pomysły co z tym zrobić ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Korzystając z tego, że wybieram się na L4 / z musu :o - chcę zabrać się za wymianę mikro-przełączników w klamkach (4x).

Czy te : CLICK! będą pasować do Megane II PH II z 2007 ?

 

PS. Przy okazji, malował ktoś już klamki ? (są w niektórych miejscach poprzecierane) :o

Edytowane przez Compton
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten mikrostyk z linku nie będzie pasował ponieważ ma dwie nogi zamiast czterech. Wykorzystuje się tylko dwie ale jego pozycja w "gnieździe" wymusza użycie czteronóżkowych. Ale na tej stronie są też takie same 4 nóżkowe, ja właśnie takie mam i na razie działają. Mają dwie wady: pierwsza to, że nie mają klasycznego kliknięcia tylko działają jak gumki w pilocie od TV, druga to, że są za niskie i ja doklejałem im do czubków jeszcze 2mm tworzywa sztucznego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

druga to, że są za niskie i ja doklejałem im do czubków jeszcze 2mm tworzywa sztucznego.

To już chyba lepiej i pewniej pod nie, od spodu pomiędzy nóżki takie 2 mm podkładki z plastiku wycięte wstawić, by były bliżej przycisków w klamkach.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No pod nie za bardzo ponieważ nie będzie pewnie siedział w gnieździe ale gorsze jest to, że aby ten switch zadziałał trzeba go dość mocno i głęboko wcisnąć a powierzchnia wewnętrzna osłony switcha jest płaska a nawet lekko wklęsła i u mnie nie dochodziło do zwarcia. Chciałem nadać tej gumce kształt zbliżony do oryginału i poprzyklejałem na szczyt gumki obcięte łebki z diod świecących fi5mm, takie kopułki (półkule) o wysokości ok 1,5 mm i śmiga.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja co prawda zakładałem fabryczne ale z tego co pamiętam i co mam na fotkach, to nie byłoby problemu podłożyć coś pod mikrowłącznik, choćby nawet guzik od koszuli jak już ktoś nie ma z czego takiej izolacyjnej podkładki zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak pisałem zamówiłem w ASO, oryginalny wkład klamki za 80zł., który jak zapewniał mnie pracownik miał mieć czujnik i guzik hand free. Niestety po przybyciu do ASO okazało się, że jest to jedynie kawałek plastyku z samym mechanizmem, a klamka z osprzętem do HF kosztuje 600zł. Dałem sobie spokój w ASO i planuje zakup na Allegro w związku z tym mam pytanie czy klamka przednia i tylna są identyczne (chodzi mi o stronę pasażera)?

Przy okazji zapytam w sprawie mojego problemu bo jest dość dziwny: w tylnych drzwiach od strony pasażera guziczek HF raz działa raz nie, do czego już przywykłem. Jakiś czas temu przestał działać również czujnik optyczny myślałem, że to tylko jego wina, ale czasami w tych drzwiach zamka nie można odblokować nawet ciągnąc za klamkę(klamka jakby się zacinała). Czy ktoś z Was miał podobną przygodę i może mnie naprowadzić na trop, bo aktualnie planuje zakup używanej klamki na części i wizytęu elektryka.

 

Z góry dziękuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!