Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam czy ktoś ma schemat kostki w drzwiach megane 2 które piny odpowiadaja za hands free . chce sprawdzić czy przycisk po wcisnieciu daje zewrzenie mikroswitcha i na mierniku zobaczenie czy przejscie jest ale nie wiem które piny odpowiadaja w kostce drzwi na łaczeniu z kadłubem auta . please res.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przycisk w klamkach jest zwarty tylko w czasie jak go trzymasz.

Identycznie jest z sygnałem do centralnego zamka, zarówno przy zamykaniu jak otwieraniu impuls pojawia się na mniej jak pół sekundy.

Schematy w downloadnie, który pobrać opisane w temacie o schematach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A teraz z innej beczki . Jak łatwo sprawdzić działanie hands free i microswitchy . uprzednio zaopatrzamy sie w miernik na sprawdzenie tzw przejścia . odłączamy dana kostke (gniazdo) w drzwiach gdzie działa przycisk zamykania microswitcha prosimy kolege do pomocy w celu wcisniecia przycisku na klamce . a my miernikiem pokolei sprawdzamy wszystkie styki zaczynajac od tych pinów grubych gdyz z tamtad jest brany impuls masy a poprzez wcisniety guzik na klamce komputer dostaje info o zamknieciu auta a miernik na owym działającym wskaze nam ktore z tych pinów sa podłaczone do przyciku poprzez zapiszczenie tzw. przejscia . potem sprawdzamy na pozostałych przyciskach w innych drzwiach zapamietując kombinacje tych ze pinów . dzieki takowej metodzie po fakcie ja sie okazało wymieniałem mikroswitcha w drzwiach tylnych lewych i mimo poprawnego wlutowania dalej nie działał przycisk . a jak sie okazało wiazka kabli pod poszyciem miala przerwany jeden kabel przy małej kostce . wiec jesli macie problem bo niedziala po wymianie albo przestał działac to radze najpierw miernikiem zobaczyć przejscie na kostce (gnieździe podłaczonej do ramy auta gdyz mozliwe ze działa przycisk i problem tkwi w wczesniejszym etapie elektroniki albo komputerze albo w innych drzwiach bo komp odcina dana cała strone . a bez sensu wymieniac mikroswitcha jak działa a o tym nie wiemy . Pozdrówka u mnie wszystkie juz działaja i obeszło sie bez wymiany 2 mikroswitchy które niby nie działały. :applause: .

 

Aha nie w kazdym aucie jak scenic czy megane , clio jest taka sama wiazka(gniazdo ) mają inną ilość pinów i wygładem sie różnia wiec zachęcam miernikiem oblukać najpierw a potem działać

Edytowane przez MEGIGG1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodam od siebie to jest z mojego doświadczenia przy montażu mikroswitchy zastępczych hermetycznych jakie były opisane w tym temacie, niema potrzeby dawania silikonu. Silikon jest potrzebny do uszczelniania oryginalnych. Maluję tylko luty rozpuszczoną kalafonią w spirytusie. Nie miałem żadnych problemów po montażu, a zamontowałem już sporo u klientów oraz u siebie.Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

CIĘCIE

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\

Zgodze się bo luty sniedzieją . Ale chodzi o to by silikon zatrzymał wode i wilgoć która dostaje sie do wewnątrz microswitcha od strony tej kuleczki i poniżej a w środku tego switcha zbiera sie nagar i robi sie przerwa bo styku nie ma mimo klikania. ale i tak najpierw miernikiem sprawdzić w kostce drzwi opis wyzej

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.9, 5.13 -Prezes

Edytowane przez Prezes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mikroswitch np. ten http://sklepelektroniczny.com/data/gfx/pictures/large/2/3/10532_2.jpg jest na tyle szczelny że rozebrałem go po roku użytkowania i był jak nowy. Chyba że pęknie plastikowa osłonka. Nie jest to switch membranowy jak oryginał niema tego kliknięcia tylko działa na bezpośredni docisk, dlatego do plastikowej płytki dociskowej trzeba przykleić kawałek gumki około 1mm grubości. Instalacja samochodu nie jest czuła na drgania styków więc membrana jest zbyteczna. Brak silikonu powoduje to że woda szybko odparowuje. Przy wymianie odcinam przewody łączące, wybieram moduł dokładnie oczyszczam lutuję przewody do mikro styku następnie lutuję na swoje miejsce i zabezpieczam miejsce łączenia. Jedyna trudność dla nieobeznanego z lutowaniem to jest mocno zaśniedziały przewód konkretnie czerwony na którym jest napięcie a prądy błądzące robią swoje w kablu który jest wykonany z miedzi elektrolitycznej. Mikro styk idealnie pasuje do gniazdka i cztery zatrzaski trzymają go idealnie. Nie ręczę za mikro styki które są w sprzedaży bo można trafić na bubel, ja kupiłem 100 sztuk i nie miałem żadnego problemu. Jeżeli komuś pomogłem w decyzji o samodzielnej wymianie to ok w ten sposób 0,5 godziny na cztery zamki to za dużo czasu. Klamki można wymontować z zamkniętymi oczami jak ktoś to choć raz zrobił ale ja siedzę w elektronice ponad 45 lat to może dla mnie to takie proste. Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Możecie mnie oświecić gdzie znajduje się ta zapadka odblokowująca zaślepkę przy tylnych klamkach w scenicu ? Przednie znalazłem bez problemu a przy tyłach poległem, nic nie widzę przez tą dziurkę, czy tylna "blaszka" jest taka sama jak przednia ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To nie blaszka, a krzywka, odlew aluminiowy.

jest ustawiona odwrotnie jak w przednich klamkach czyli zaczepiasz od góóry i ciągniesz w tył i lekko w dół.

Gdzieś w moich postach są fotki jak to wygląda po wykręceniu zamka, sam na początku miałem z tym problemy więc zamek odkręciłem i wepchnąłem go do środka drzwi, by to dla potomnych obfocić. Jak znajdę, to podlinkuje w tym miejscu do posta, jeśli nie, to ponownie fotki tu wkleję.

 

A i jeszcze jedno haczyk na końcu druta dłuższego jak do przednich drzwi może mieć nie więcej jak 5 mm i najlepiej jakby do całości był pod kątem prostym.

No są fotki w tym temacie, jak byki cały komplet na poprzedniej stronie:

http://megane.com.pl/topic/976-hands-free/page__view__findpost__p__355562

Warto czasami temat przeglądnąć zamiast pytać o to co już wyjaśniono.

To właśnie drzwi tylne lewe, widok przez otwór po zdemontowanym zamku.

Widać dokładnie gdzie należy haczyk zaczepić. Choć lepiej nie tak jak na foto z boku krzywki ale z góry. To tam właśnie jest to nie więcej jak 5mm ważne, by za krzywkę złapać. Nad nią jest plastik. Ja zastosowałem elektrodę 2,5mm zagiętą na końcu. Nawet otulina elektrody nie jest do końca usunięta

Edytowane przez gojgien
  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam kiedyś parę postów wyżej opisywałem swój problem z HF dziś wymieniłem mikro styk w drzwaich przednich pasażera bo nie zamykał.Od świąt grudniowych przestało otwierać całą prawą stronę,później nie zamykało klikiem drzwi przednich,więc myślę pewnie zwarcie robi mikro-styk ale jednak to nie to.Owszem zamyka już z guziczka drzwi ale nadal nie chce otwierać prawej stony po wkładaniu dłoni,odłączyłem z słupka drzwi prawe przednie i od razu otwiera tylne prawe.

Gdzie może tkwić problem w klamce wewnętrznej przedniej?tam to już chyba tylko wymiana czy jest jeszcze coś do domowego naprawienia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

anteny nie naprawisz w drzwiach jak tylko wymiana

A co niby ma wspólnego antena z wkładaniem dłoni za klamkę??

Piszesz głupoty wskazując na elementy, które w klamkach są do czego innego potrzebne....

ROBRAT

Co do samego problemu, odszukaj posty o czujnikach obecności dłoni, oraz o małych okrągłych zwierciadłach od spodu klamki.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Clip by coś pokazał?całe klamki widzę na alledrogo są po 90-130zł ale ta robota mnie lekko napędza stracha bo poodpinać te linki i później to zmontować do całości to się coś marnie widzę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie taki diabeł straszny..... Zdejmiesz tapicerkę drzwi kilka spinek i plastik osłonowy zamka i zobaczysz że na ma się czego bać.

Poza tym, tak jak pisałem zacznij od sprawdzenia czy pod klamkami masz te zwierciadełka czy tylko łuszczący się klej. Niejednokrotnie taki popękany klej był powodem świrowania czujnika podczerwieni w drzwiach pod klamkami.

Co do CLIP-a, jeśli dobrze myślę, to powinien taki błąd pokazać:

http://megane.com.pl/topic/50185-blad-def015/page__view__findpost__p__363674

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

właśnie te lusterko jest w klamce w tych drzwiach,co zauważyłem to nie mam go w tylnych prawych i lewych przednich.Lewa strona chodzi a prawa otwiera tylko po odłączeniu przednich drzwi.

Kurcze teraz nie wiem czy ryzykować i zamawiać klamkę i brać się za to sam?Do zdjęcia przeniej tapicerki szyba powinna być otwarta czy zamknęta?muszę przemyśleć czy iść w ciemno z kupnem klamki czy wydawać kasę wpierw na clipy i elektryków :!:

Jeszcze jedno ,przy wyjmowaniu klamki wewnętrznej trzeba też rozebrać klamkę zewnętrzną?

jeszcze jeden link dla pewności czy te z tej aukcji to są klamki prawe przednie,bo gość coś chyba źle opisuje,widać że wtyka od podczerwieni jest od dołu a w tylnych jest od góry chyba?

http://allegro.pl/klamka-prawy-przod-tyl-tylna-megane-2-scenic-2-i3438271182.html

Edytowane przez ROBRAT
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Obojętnie jak szybę zostawisz, jeśli to jednak będziesz miał dłużej rozebrane to warto zostawić szybę zamkniętą, niekoniecznie musisz bez tapicerki przełączniki szyby podpinać. Można nawet bez tapicerki autem jeździć, a tymczasowo tylko przykręcić klamkę wewnętrzną, zostawić odłączone wtyczki od środkowej części klamki zewnętrznej i zamka, a te drzwi zamykać mechanicznie i otwierać od środka.

By zdemontować wewnętrzną część klamki zewnętrznej musisz zaczynać od tej zaślepki za klamką z zewnątrz i samej klamki. Jest ona osadzona w tym co jest pod blachą.

W aukcji facet wyraża się niedokładnie. Klamki są prawe lub lewe ale są zabudowane zamiennie- prawy przód to to samo co lewy tył i lewy przód jest taki sam jak prawy tył. Pomimo że z zewnątrz wyglądaja tak samo. To dlatego jedne mają wtyczki od góry drugie od dołu.

Ma to znaczenie przy kompletnych klamkach przednich i tylnych w sceniolu II po lifcie, (może i w megankach, nie sprawdzałem) gdyż klamki tylne nie posiadają anten w części zewnętrznej i chcąc taką zakupić do auta przed liftem trzeba swoją obecną antenę przełożyć ale to jest inny temat, bo dotyczy komunikacji z kartami.

Na Twoim miejscu spróbowałbym najpierw poprawić styki w złączu od czujnika podczerwieni, przemierzyć czy czujnik jest zasilany, a potem ewentualnie zakupił sam czujnik, a nie całą klamkę.

Tu akurat z CLIO. Aukcja przykładowa, by pokazać czego szukać:

http://allegro.pl/ShowItem2.php?item=3452254135&ars_source=ars&ars_socket_id=16&ars_rule_id=91

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!