Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Coś bzyczy w lusterku wstecznym


Rekomendowane odpowiedzi

tak, starałem się wpuścić na ośkę tego wiatraczka i jakoś się udało. Przed montażem włączyłem ten wiatraczek jeszcze jak był na wierzchu żeby popracował w pionie i się nasmarował. Robiłem to ponad dwa lata temu i tez dokładnie nie pamiętam jak tam jest, ale problemem to być nie powinno <czerwona>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

starałem się wpuścić na ośkę tego wiatraczka i jakoś się udało

niezastąpiona w tym przypadku jest jednorazowa strzykawka i cienka igła. Takie do insuliny w aptece kosztują niewiele, jedna starczy na długi czas. Do wiatraków w kompie także się przydaje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Bzyczenie, a raczej terkotanie w desce rozdzielczej. Spróbuj otworzyć maskę i sprawdzić czy nie ma przy wlocie powietrza elementów, które moga wywołać takie dźwieki, np. liście. U mnie latała osłonka termiczna nad silnikiem. Po zamocowaniu, jak ręką odjął.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Hej mam podobny problem

Z tym ze mi to z ta turbinka to chyba nie umnie bo ja nie mam klimy :D Mam tez takie "pseudo ksenony" i jeden mi nie chodzi tak jak trzeba.. w sensie gasnie/swieci dziwnie ciemno .. czy to moze byc to ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam, mam podobny problem z "bzyczeniem" licznika.

Kilka słów odnośnie tematu, może się komuś przyda.

- Po zdjęciu plastików i dociskaniu wtyczki z lewej strony przestawało buczeć

- rozebrałem wtyczkę i pościskałem każdą końcówkę żeby ciaśniej trzymała - nie pomogło

- Po lekkim naciskaniu dławika stwierdziłem że ma luzy więc wylutowałem go, zalałem klejem (super glue) i wlutowałem - nie pomogło

- Poprawiłem wszystkie możliwe do dostania luty - nie pomogło

 

Trzeba było zdjąć większy wyświetlacz. (pomógł kumpel z RTV bo odsysaczem za 30 zł nie da rady zdjąć cyny z druku dwustronnego )

- Poprawiłem wszystkie możliwe do dostania luty - nie pomogło

 

Dociskając transformator Epcos A1786C przestawało bzyczeć. Musi mieć jakieś luzy albo na uzwojeniu albo na ferrycie (jeśli nie jest pęknięty). Zaleję go klejem i dam znać co wyszło.

 

Może ktoś wie gdzie można kupić zamiennik?

Przy okazji wymienię tranzystor i dwa kondensatory bo są trochę "spuchnięte"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Demontaż i czyszczenie turbinki, czujnika temperatury wewnętrznej. Scenic I phII.

Krok po kroku:

1. Zdejmujemy obudowę turbinki. Płaszczyznę z "kłódką" przepychamy w stronę szyby (uderzenie pięścią jest bardzo skuteczne). Odłączmy kostkę.

78198992.jpg

25998481.jpg

 

2. Czyścimy z zewnątrz turbinkę.

63893016.jpg

34427379.jpg

 

3. Przy użyciu cienkiego płaskiego śrubokręta podwadzamy miejsce zaznaczone na czerwono - obudowa powinna się rozejść na dwie części. Uwaga, obudowa jest delikatna i mi popękała, proszę o wyczucie w tej operacji.

59855832.jpg

 

4. Zdejmujemy dolną obudowę turbinki, odchylamy okrągłą gąbkę i wypychamy silniczek do dołu. Siedzi on w gumce, którą warto wcisnąć śrubokrętem - wtedy łatwiej wyjdzie (wszystko widać pod tą szarą gąbką).

63731743.jpg

55540587.jpg

33807488.jpg

43175730.jpg

 

5. Mamy wszystko na miejscu, czyścimy chusteczką, wacikiem do uszu, czymkolwiek. Ja na ośkę silniczka dałem kroplę oliwy technicznej.

6. Zakładamy gumkę na silniczek i wkładamy z powrotem.

78561614.jpg

35459575.jpg

 

7. Reszta działań już w kolejności odwrotnej do opisanych wcześniej.

20883095.jpg

 

Zajrzałem tam z nudów, przy okazji wyczyściłem. W efekcie jest ciszej, mimo że słychać mruczenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

w zaznaczone miejsca - szczelinę (na czerwono) włóż jakiś nożyk na płask najpierw z jednej strony a potem z drugiej i powoli rozpychaj je w kierunku szyby (na żółto), to jest na dwóch zatrzaskach i musi puścić, chyba że masz inną konsolę. Ja mam taką i u mnie zeszło, jest to w tym samym poście ale powyżej. Nożyk najlepiej tępą częścią aby nie porysować, u mnie zeszło bez problemu z zatrzasków, a potem mała kombinacja gołymi palcami. Zakładanie palcami.

78198992.th.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zygmunt Małek, cokolwiek nie wsadzisz w tą szczelinę to jest ryzyko, że zostaną ślady. Najskuteczniejsze jest pewne uderzenie/pchnięcie tego elementu za to wybrzuszenie gdzie jest kłódka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no tak meganecoupe02, ja zdjąłem kombinacją palcami zapierając dwoma o rant podsufitki a kciukami parłem. Napisałem tak, bo nie każdy ma "pewną rękę" przy uderzaniu.

ps. (można wygasić ten post po przeczytaniu, żeby nie zaśmiecać)

 

[zostanie, każda uwaga jest na wagę złota :) ]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

No i naprawiłem turbinkę w/g opisu Kolegi meganecoupe02.Nie miałem pod ręką nic innego,tylko WD 40.U mnie pomogło.Turbinka ucichła(podobno nie w każdym przypadku pomaga).Satysfakcja z pracy ogromna.Przed rozbieraniem miałem wielkie obawy przed uszkodzeniem czegokolwiek(chirurgiem chyba nie mógłbym zostać),ale udało się.Wielki szacun dla Kolegi za zamieszczenie fotek. :P Mimo,że mam Megane II, turbinka niczym się nie różni poza wlotem powietrza.Stawiam wirtualne :P dla meganecoupe02

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Silniczek w Megane II jest nieco inny, ale nie ma dużych różnic.

Właśnie przed chwilą rozbierałem swojego, bo mnie doprowadzał do szewskiej pasji.

Porządne czyszczenie, naoliwienie ośki i nastała cisza.

Poniżej trochę zdjęć (robiłem je przy składaniu, dlatego wszystko już jest czyste).

 

1. Podważamy lekko śrubokrętem górną obudowę, najlepiej na samym dole i dochodzimy w górę do zatrzasków zaznaczonych na czerwono (uważać, żeby nie połamać).

p1050671.jpg

p10506qfq.jpg

 

2. Po zdjęciu górnej obudowy odhaczmy zaczepy dolnej obudowy i rozłączamy brązową wtyczkę.

p10506ucu.jpg

p1050666.jpg

p1050665.jpg

p10506nrn.jpg

 

3. Mając całość na wierzchu wykręcamy śrubki i mamy czujnik na wierzchu.

p1050661.jpg

 

4. Podważamy zaczepy od klapki i ją wyciągamy,

p1050660.jpg

p1050658.jpg

 

5. Naciskamy ze wszystkich stron silikonowe wypustki przesuwając je w dół, tak aby minęły okienka, jednocześnie naciskając od góry silniczek.

p1050657.jpg

 

6. Jak silniczek jest już na wierzchu możemy całość wyczyścić i naoliwić ośkę.

p1050649.jpg

p1050656.jpg

p1050650.jpg

p1050653.jpg

 

7. Czyścimy obudowę i czujnik temperatury (lepiej nie wyciągać, bo można łatwo uszkodzić).

p1050652.jpg

 

8. Składamy wszystko w odwrotnej kolejności.

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!