Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
Sign in to follow this  
mopara

Megane I phII Cieknący wybierak skrzyni biegów

Recommended Posts

mopara    0

Witam wszystkich!!

Mam problem, gdyż cieknie mi na wybieraku skrzyni biegów. W warsztacie powiedzieli, że to może być uszczelka wybieraka albo uszczelka ostatniej podpory wału czy coś tam jeszcze. Powiedzcie mi gdzie ja mam oddać moją Renatkę żeby mi to dobrze zrobili (a niedługo techniczny). Z góry dzięki

Share this post


Link to post
Share on other sites
P_r_z_e_m_o    155

Ale jak cienie? Leje się, widać wiszące krople? Czy tylko się poci? Jak się poci to zostaw, chyba, że masz dużo kasy, żeby to naprawić trzeba wyjąć skrzynie. W niektórych warsztatach potrafią to naprawić bez wyjmowania skrzyni.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mopara    0

Widać, że cieknie i widać też wiszące krople. Jestem raczej zdecydowany, żeby to zrobić tylko nie znam żadnego dobrego warsztatu gdzie mi to zrobią.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Prezes    39

mopara, Poczytaj o polecanych warsztatach dla Twojej okolicy - istnieje takowy dział na forum.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gimak    25

Dobrze sprawdź czy to jest olej, jeżeli tak to sprawdź jego poziom w skrzyni biegów i ewentualnie uzupełnij, skrzynka nie lubi pracować bez oleju, a zyskasz czas do namysłu. U mnie było podobnie. Na przeglądzie rejestracyjnym, jak samochód był w górze, jak zwykle wlazłem pod niego żeby sobie pooglądać go od spodu i niemiła niespodzianka - skrzynia biegów od dołu mokra w rejonie wybieraka. Zaraz pojechałem na warsztat, żeby to zrobić i tam jak to pooglądali to stwierdzili, że to płyn chłodzący. Trudno było zlokalizować miejsce wycieku, bo wszystko u góry było suche, pod samochodem wcześniej też nigdy nie było pod silnikiem plam, a płyn powoli mi się tracił, kładłem to na karb nieszczelności pod opaskami zaciskowymi. Ruszanie przewodami też nic nie ujawniało, dopiero mocne skręcenie przewodu wodnego do reduktora wzdłuż jego osi, ujawniło na nim wyciek. Był stwardniały i pęknięty wzdłuż na długości ok 1,5cm. Cieknąć musiało podczas drgań silnika podczas jazdy i dlatego normalnie tego nie było widać.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mopara    0

Mechanik mi to sprawdzał i powiedział że to olej, tyle że oni się nie chcieli podjąć zrobienia tego. Już się nawet zastanawiałem czy Renaty do ASO nie oddać ale tam ze mnie zedrą jak za zboże.

Share this post


Link to post
Share on other sites
gojgien    302

mopara, ten typ tak ma, to wada wrodzona w M I. Jeśli ewidentnie nie kapie zostaw jak jest. W wolnej chwili włącz szukajke i przeczytaj już napisane posty na temat tej nieszczelności. Nie jesteś pierwszy, którego meganka ma te objawy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mopara    0

ja bym to zostawił ale jestem takim człowiekiem, który bardziej dba o furę niż o siebie i jak coś tam cieknie to ja muszę to zrobić :mrgreen: moja Renata ma być 100% sprawna i koniec

Share this post


Link to post
Share on other sites
Vivaldi    2

też bym to zostawił skoro nie cieknie. Jeżeli od wymiany do wymiany oleju silnikowego nie dolejesz do skrzyni więcej niż 300-500 ml to raczej bym dolewał a nie rozbebeszał skrzyni.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak napisał gojgien, to jest wada wrodzona nie tylko Meganek, Sceniców ale też Clio I. Zrobienie tego nie gwarantuje, że już będzie dobrze, po jakimś czasie wyciek pojawi się od nowa i wtedy też będziesz robił?

Share this post


Link to post
Share on other sites
mopara    0

no dobra a w takim razie czy fura przejdzie mi przegląd techniczny?? jak mi lekko ciekło z pękniętej miski to mi gościu przeglądu podbić nie chciał:mrgreen: a poza tym to co będzie jak zacznie się mocniej pocić że będę zostawiał plamy za sobą??

Share this post


Link to post
Share on other sites
gojgien    302

mopara, a Ty myślisz, ze "gościu" pierwszą megankę na przeglądzie ogląda :mrgreen: On już niejedną widział i wie, ze cieknąca miska jest niedopuszczalna a kropelki na wybieraku to standard. Zresztą zawsze możesz to przed przeglądem przetrzeć, umyć itp.

Share this post


Link to post
Share on other sites
kamson    0

Dokładnie tak z przeglądem, mi też się poci i na razie kontroluję ubytek i przy przeglądzie dolali mi 0,5 litra i tak z tym jeźdzę. Koszt jaki usłyszałem w ASO to ponad 2000koła, gdy sama uszczelka parę groszy. U mnie w warsztacie 1000zeta. Koszta duże, dwa dni roboty a nie ma gwarancji, że się po naprawie wyciek nie powtórzy.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mopara    0

no cóż, pewnie macie rację panowie ale z przykrością dziś stwierdziłem że nie jest dobrze bo cieknie mi tam coraz bardziej:( poza tym przecież i tak prędzej czy później trzeba będzie to zrobić, prawda?? jeszcze jedno, bo w jednym warsztacie powiedzieli mi że to może być "ostatnia podpora wału". ile w tym jest prawdy??

 

[ Dodano: 2009-05-14, 09:09 ]

no i po robocie, wczoraj panowie z warsztatu wymienili mi sprzęgło, tą uszczelkę na wybieraku i jeszcze parę rzeczy, zobaczymy ile to wytrzyma:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×