Jump to content

Sklep z częściami samochodowymi iParts.pl
P_r_z_e_m_o

Ogólne Silnik nie daje się uruchomić

Recommended Posts

P_r_z_e_m_o    155

Znalazłem poniższy tekst na innym forum.

Myślę, że można by to zastosować do naszych aut i stworzyć tablicę , która zawierała by ogólny szablon z zebranymi w jednym miejscu przyczynami, które utrudniają lub uniemożliwiają uruchomienie silnika.

Już widzę, że należało by rozdzielić na silniki benzynowe i diesle.

 

Zapraszam do redakcji poniższego tekstu.

Mam nadzieję, że powstanie z tego dość porządny manual.

 

 

Silnik nie daje się uruchomić

 

1. OBJAW - Silnik nie obraca się po włączaniu rozrusznika

 

PRZYCZYNY

 

- Rozładowany akumulator (naładować lub użyć dodatkowego akumulatora do rozruchu)

- Zaciski akumulatora poluzowane lub skorodowane (oczyścić zaciski szczotką drucianą, posmarować wazeliną techniczną)

- Wadliwe połączenie akumulatora z nadwoziem, przewód masowy poluzowany lub przerwany (masa – sprawdzić połączenie, naprawić lub oczyścić)

- Przewody rozrusznika lub wyłącznika elektromagnetycznego poluzowane lub przerwane (Sprawdzić wszystkie przewody elektryczne i połączenia przy akumulatorze, elektromagnesie rozrusznika i wyłączniku zapłonu)

- Wałek zębaty rozrusznika zakleszczony w zębach koła zamachowego. Jeśli pojazd jest wyposażony w mechaniczną skrzynię biegów, włączyć bieg i rozkołysać pojazd w celu obrócenia silnika. Przy najbliższej okazji wymontować rozrusznik i sprawdzić wałek zębaty oraz wieniec koła zamachowego.

- Uszkodzony wyłącznik zapłonu (stacyjka – rozebrać, przeczyścić styki i WD-40 w mechanizm )

- Wewnętrzna usterka rozrusznika lub wyłącznika elektromagnetycznego (nowy rozrusznik)

- Poważne mechaniczne uszkodzenie (zatarcie silnika … nowy silnik)

 

2. OBJAW - Rozrusznik obraca silnik powoli

 

PRZYCZYNY

 

- Częściowo rozładowany akumulator (naładować lub użyć dodatkowego akumulatora)

- Zaciski akumulatora poluzowane lub skorodowane

- Wadliwe połączenie akumulatora z masą, poluzowany przewód masowy

- Poluzowane przewody rozrusznika

- Wewnętrzna usterka rozrusznika

 

3. OBJAW - Rozrusznik obraca się, nie obracając silnika

 

PRZYCZYNY

 

- Uszkodzone sprzęgło rozrusznika

- Zniszczone lub zużyte zęby koła zamachowego

- Poluzowane śruby mocujące rozrusznik Silnik obraca się normalnie, ale nie uruchamia się

- Brak paliwa w zbiorniku

- Nieprawidłowe ustawienie początku wtrysku.

- Awaria pompy wtryskowej paliwa

- Niedostateczne ciśnienie sprężania

- Poważne uszkodzenie mechaniczne (np. napędu wałka rozrządu)

- Uszkodzone świece żarowe (diesel)

- Przerwane, poluzowane lub rozłączone przewody elektryczne świec żarowych (diesel)

- Poluzowane lub nieszczelne przewody wtryskowe paliwa

- Zanieczyszczone paliwo

 

4. OBJAW - Trudności z uruchomieniem zimnego silnika

 

PRZYCZYNY

 

- Akumulator rozładowany lub częściowo wyładowany

- Poluzowane lub uszkodzone przewody elektryczne podgrzewaczy

- Nieprawidłowe ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku paliwa

- Nieszczelne przewody wtryskowe paliwa

- Nieszczelny wtryskiwacz

 

5. OBJAW - Trudności z uruchomieniem ciepłego silnika

 

PRZYCZYNY

 

- Zatkany filtr powietrza

- Paliwo nie dopływa do wtryskiwaczy

- Zatkane dysze wtryskiwaczy

- Nieszczelny przewód wtryskowy paliwa

- Hałaśliwe, nierównomierne zazębianie silnika rozrusznika, zużyte lub wyłamane zęby wałka zębatego rozrusznika lub koła zamachowego Zdjąć pokrywę z tyłu silnika (jeśli występuje) i dokonać przeglądu

- Poluzowane lub brakujące śruby mocujące silnik rozrusznika

 

6. OBJAW - Silnik zapala i zaraz gaśnie

 

PRZYCZYNY

 

- Zbyt mała dawka paliwa dopływająca do wtryskiwaczy

- Zbyt niskie obroty biegu jałowego

- Zapowietrzone przewody wtryskowe paliwa

- Zapowietrzające się wtryskiwacze (wymienić)

- Zanieczyszczone paliwo

 

7. OBJAW - Silnik zatrzymuje się nagle

 

PRZYCZYNY

 

- Pusty zbiornik paliwa

- Nieprawidłowa regulacja obrotów biegu jałowego

- Zatkany filtr paliwa i/lub występowanie wody i zanieczyszczeń w układzie paliwowym

- Nieprawidłowe ustawienie luzu zaworów

- Awaria pompy wtryskowej paliwa

- Nieszczelność przewodu wtryskowego paliwa

- Nieszczelny wtryskiwacz.

- Układ zapowietrza się przez wtryskiwacz

 

8. OBJAW - Silnik przerywa i gaśnie lub traci moc

 

PRZYCZYNY

 

- Pusty zbiornik paliwa

- Uszkodzona pompa zasilająca lub zabrudzony filtr

- Zabrudzony odpowietrznik wlewu zbiornika paliwa (podczas odkręcenia korka słychać zasysanie powietrza do zbiornika)

- Awaria zespołu regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku paliwa

- Nieprawidłowe ustawienie początku wtrysku paliwa

 

Inna usterka:

- Zakleszczenie hamulców

- Niewłaściwy poziom płynu w automatycznej skrzyni biegów

- Ślizganie sprzęgła

- Awaria turbosprężarki

 

9. OBJAW - Silnik gaśnie - inne przyczyny

 

PRZYCZYNY

 

- Przegrzanie silnika

- Poważne uszkodzenie mechaniczne (np. napędu wałka rozrządu)

 

 

PRZERWY W ZAPŁONIE

10. OBJAW - Silnik pracuje nierówno na biegu jałowym

 

PRZYCZYNY

 

- Zatkany wtryskiwacz

- Uszkodzona uszczelka pod głowicą

- Zużyte krzywki wałka rozrządu

- Niewłaściwe luzy zaworowe

- Niewłaściwa regulacja dawki paliwa

- Nierówne ciśnienie sprężania w cylindrach

- Wypalony zawór lub gniazdo

- Wyciągnięty łańcuch rozrządu

- Awaria pompy wtryskowej lub urządzenia regulacji kąta wyprzedzenia wtrysku

- Zanieczyszczone paliwo

 

11. OBJAW - Silnik dławi się przy zwiększaniu obrotów

 

PRZYCZYNY

 

- Nieprawidłowe ustawienie kąta wyprzedzenia wtrysku paliwa

- Zatkany filtr paliwa; wymienić filtr

- Awaria w układzie wtryskowym

 

 

BRAK MOCY LUB NISKIE CIŚNIENIE SPRĘŻANIA

12. OBJAW - Usterka mechaniczna

 

PRZYCZYNY

 

- Wypalone zawory

- Zawory nie chcą się otwierać lub zamykać

- Słabe lub pęknięte sprężyny zaworów

- Zużyte prowadnice lub trzonki zaworów

- Zużyte tłoki i pierścienie

 

 

SILNIK PRZEGRZEWA SIĘ

13. OBJAW - Lampka ładowania świeci się

 

PRZYCZYNY

 

- Luźny lub zerwany pasek napędowy alternatora - naprężyć lub wymienić

 

14. OBJAW - Lampka ładowania nie świeci się

 

PRZYCZYNY

 

- Uszkodzony termostat

- Niski poziom oleju w silniku

- Zakleszczone hamulce

- Niewłaściwie ustawiony początek wtrysku lub źle działające regulatory wyprzedzenia wtrysku

- Zbyt uboga mieszanka

- Jazda z przyczepą przy temperaturze powietrza powyżej 35 °C

 

 

NISKIE CIŚNIENIE OLEJU W SILNIKU

15. OBJAW - Niskie wskazania miernika lub zapalona lampka ostrzegawcza przy pracującym silniku

 

PRZYCZYNY

 

- Niski poziom oleju lub niewłaściwy (o zbyt małej gęstości) olej

- Przegrzanie silnika

- Uszkodzony czujnik ciśnienia oleju

- Zagnieciony przewód czujnika ciśnienia oleju

- Zatkany filtr oleju lub uszkodzony zawór przelewowy

- Zatkany smok pompy olejowej

- Uszkodzona uszczelka pompy oleju

- Zużyta pompa olejowa lub poluzowana rurka zasysająca

- Zużyte panewki główne lub panewki korbowodowe

- Zbyt niskie obroty biegu jałowego

- Nieszczelność przewodu wskaźnika ciśnienia oleju

- Słabo dokręcona lub poluzowana śruba mocująca koło pasowe wału korbowego

 

Uwaga:

Niskie ciśnienie oleju w silnikach po dużym przebiegu, przy małej prędkości (na obrotach biegu jałowego) nie musi być powodem do zmartwienia. Nagły spadek ciśnienia przy dużej prędkości obrotowej jest znacznie poważniejszym problemem. W każdym przypadku, zanim uzna się silnik za uszkodzony, należy wkręcić manometr mechaniczny i sprawdzić rzeczywiste ciśnienie oleju. Po osiągnięciu przez silnik temperatury pracy ciśnienie oleju na biegu jałowym może spaść do 0,3 bara bez niebezpieczeństwa uszkodzenia silnika. Jednak po zwiększeniu obrotów silnika ciśnienie powinno naty-chmiast wzrosnąć.

 

 

INNE USTERKI SILNIKA

 

19. OBJAW - Plamy oleju pod silnikiem

 

PRZYCZYNY

 

- Nieszczelność uszczelki miski olejowej i/lub uszczelki korka spustowego oleju; sprawdzić i wymienić w razie potrzeby

- Nieszczelność uszczelki pokrywy zaworów z przodu lub z tyłu silnika

- Nieszczelność przednich lub tylnych uszczelniaczy olejowych wału korbowego

- Nieszczelność obudowy filtru oleju

- Nieszczelność czujnika ciśnienia oleju

  • Upvote 2

Share this post


Link to post
Share on other sites
jarcys7    1

MOZE JESZCZE

SILNIK NIE URUCHAMIA SIE . KONTROLKA IMMOBILIZERA SZYBKO MRUGA

PRZYCZYNA

- USZKODZONY IMMOBILIZER

- BRAK IMMOBILIZERA (PRZEZ PRZYPADEK "ZGUBIONE IMMO" CZASEM MAM TAKIE PRZYPADEKI)

- ZAPASOWY KLUCZ(POMIJAJAC GROT) NIE OD NASZEGO SAMOCHODU - TO SA TAK ZWANE NIEUCZCIWE CHWYTY HANDLARZY

 

 

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki, 5.7 - logika wypowiedzi i ortografia i 5.10 - Caps Lock

Normalnie wstyd, przeczytaj regulamin po chyba go zapomniałeś. Post kwalifikuje się do kosza.

P_r_z_e_m_o

Share this post


Link to post
Share on other sites
ZygaM    24

Tabela z podziałami problemów i ich (możliwe) rozwiązania, jestem za :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
darew13    1

Raz miałem przypadłość, gdy włożyłem kartę i wcisnąłem start silnik ani drgną. Okazało się ze zalałem skrzynkę :D bezpieczników.

Share this post


Link to post
Share on other sites
matias    1

Jadac nagle silnik sie wyłączyl i auto staneło.

Brak jakiejkolwiek reakcji na Start.

I zapaliły sie błędy ESP / ASR , Poduszek wyskoczył mi komunikat Bordelektrnik Defekt oraz jak włączam i wyłączam startem to też Lenkradsperre defekt.

 

Właśnie awaria usunięta :) ale zastanawiam się nad przyczyną .

Przepalił się bezpiecznik 30A ten na akumulatorze w czerwonej puszce na dodatniej klemie.

Są tam dwa czerwone po bokach i jeden czarny CAL2 główny na środku i to właśnie ten z lewej strony się przepalił.

Warto wozić ze sobą miernik bo inaczej bym nie skumał co i jak bo te bezpieczniki nie sa przezroczyste i nie widać że sa przepalone no i oczywiście kilka zapasowych bezpieczników.

W sklepach nie dostępne ( w moim mieście) tylko na Allegro . pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
wesoly1    0

Moja przygoda z silnikiem.

Zimny - zapala idealnie auto jeżdzi bez problemów.

Ciepły - nie można zapalić.

Jak ostygnie - zapala idealnie.

W moim przypadku był to uszkodzony czujnik położenia wału. Po wymianie wszystkie problemy znikęły.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sroqraf    0

U mnie w ogóle zagadka. Latem (wysokie temperatury) zdarzało się, że silnik zapalił, ale natychmiast zgasł i nie mogłem go później odpalić.

Obserwacje:

- dioda Immo zachowuje się zupełnie normalnie

- być może to przypadek ale wyciągnięcie kluczyka i c.zamek ON/OFF kilka razy + pomieszanie kluczem w stacyjce - często pomagało. Innym razem nic nie dawało i można było próbować do wytrzepania akku.

- CLIP nic nie znalazł

- na innym komputerze wskazało w historii usterek "cewka pierścieniowa - zwarcie do masy", ale auto już odpalalo

- czujnik położenia wału podmieniony (niezły numer, pojechałem na szrot, zgasiłem auto, wymieniłem czujnik i nie chciał odpalić. Po podmiance na mój, znowu odpalił... masakra).

- problem ustał sam po gorącym lecie (?)

 

Jakieś pomysły? Ja jestem bezsilny i czekam na lato, wysokie temperatury i problem z odpaleniem samochodu. U elektryka na złość palił jak się patrzy, jak do niego jechałem - oczywiście nie mogłem ruszyć się z parkingu.

 

Czy stary akumulator może powodować takie problemy?

Czy jest sens wymieniać plastikową tuleję (cewkę pierścieniową) przy stacyjce? Słyszałem, że identyfikacja błędów z Renault często nie ma nic wspólnego ze źródłem usterki.

Edited by Sroqraf

Share this post


Link to post
Share on other sites
karolove    1

Moja przygoda z silnikiem.

Zimny - zapala idealnie auto jeżdzi bez problemów.

Ciepły - nie można zapalić.

Jak ostygnie - zapala idealnie.

W moim przypadku był to uszkodzony czujnik położenia wału. Po wymianie wszystkie problemy znikęły.

Ile to Cię kosztowało?

Share this post


Link to post
Share on other sites
pouter49    0

To bardzo dobrze, że są takie porady, aczkolwiek oczywiście nie ma standardowych rozwiązań.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Sroqraf    0

U mnie w ogóle zagadka. Latem (wysokie temperatury) zdarzało się, że silnik zapalił, ale natychmiast zgasł i nie mogłem go później odpalić.

Obserwacje:

- dioda Immo zachowuje się zupełnie normalnie

- być może to przypadek ale wyciągnięcie kluczyka i c.zamek ON/OFF kilka razy + pomieszanie kluczem w stacyjce - często pomagało. Innym razem nic nie dawało i można było próbować do wytrzepania akku.

- CLIP nic nie znalazł

- na innym komputerze wskazało w historii usterek "cewka pierścieniowa - zwarcie do masy", ale auto już odpalalo

- czujnik położenia wału podmieniony (niezły numer, pojechałem na szrot, zgasiłem auto, wymieniłem czujnik i nie chciał odpalić. Po podmiance na mój, znowu odpalił... masakra).

- problem ustał sam po gorącym lecie (?)

Po długiej nieobecności potwierdzam - walnięty czujnik położenia wału. Przestrzegam przed szukaniem tego na szrocie - ja przez szrot straciłem kupę czasu i nerwów. Jak pisałem wcześniej, czujnik podmieniałem na takie samo g***o jak moje i usterkę wykluczyłem. BŁĄD. Kupiłem nowy czujnik w Focie - koszt 80-90 zł, wymieniłem sam i auto pojechało ze mną do gorącej Chorwacji - to najlepszy test sprawności. Problem już się nie pojawiał. Uleczony. Grunt to nowy czujnik - uwaga- w najtańszych nie pasuje wtyczka (znaczniki blokujące w lustrzanym odbiciu). Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites
karczes60    0

U mnie nie wiem co jest zgrane, ponieważ komputer nie wykazuje żadnego błędu, a mimo to czasami mam problem z uruchomieniem Renaty. Minione dwa tygodnie miałem spokój, nawet wybrałem się z przyjaciółmi w Góry, zrobiliśmy prawie 2000 km Renia spisała się bez zarzutów mimo moich obaw, ponieważ wcześniej zdarzały się problemy z uruchomieniem. Jeździłem czasem parę dni bez żadnych problemów, a czasem nie mogłem odpalić bez wyjątku czy ciepły czy zimny, zazwyczaj odpalałem na zaciąg więc immo odpada, na jakiś czas był spokój i znów powtórka. Czy może to być czujnik położenia wału?

Share this post


Link to post
Share on other sites
smeg    19

Trudno powiedzieć, może wtyczka się rozpina? Poruszaj nią, możesz dla pewności wziąść kawałek przewodu i skręcić ją razem z czujnikiem.

Share this post


Link to post
Share on other sites
mayn    19

Jak najbardziej może być czujnik położenia wału. Przeczyść go delikatnie (bolec) oraz wtyczke wraz z pinami.

Share this post


Link to post
Share on other sites
tvardy    2

To możesz łatwo sprawdzić, parę dni temu robiłem koledze auto bo nie mógł odpalić. Poruszałem wiązką przy czujniku położenia wału korbowego i auto od strzała odpaliło gdy tylko dotknąłem wiązki auto zgasło. Porozpinałem wtyczki w tym miejscu poczyściłem, przemyłem kontaktem i nie było już żadnych problemów. Sam czujnik też wykręciłem i wyczyściłem.

Edited by tvardy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×