Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Światła do jazdy dziennej


Piotr_26

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, jak w temacie chciałbym się zapytać tu obecnych jakie polecacie dobre światła do jazdy dziennej? Chciałem zakupić Vertexa ale poczytałem trochę na necie że potrafią zakłócać radio. A jak to wyglada w praktyce? ma ktoś założone światła do jazdy dziennej czy są jakies zakłócenia z tego powodu?

Edytowane przez Piotr_26
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja będę montować pudełko o nazwie SD-2, nie dodajesz żadnych dodatkowych lamp ta skrzyneczka robi z długich światła dzienne, 40% mocy tylko daje na długie. A zdecydowałem sie na to bo w serwisie to montujemy coraz częściej i ludzie są zadowoleni, bo samo urządzonko kosztuje 40 do 50 zł.

Link na allegro http://allegro.pl/swiatla-dzienne-regulator-swiatel-dziennych-sd-2-i1896454092.html

Edytowane przez Arczi92
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła dzienne muszą być zainstalowane:

Symetrycznie względem osi pojazdu

Na równej wysokości

Odległość od ziemi do dolnej krawędzi lampy minimalnie 25 cm, od ziemi do górnej krawędzi maksymalnie 150 cm

Odległość między lampami mierzona od wewnętrznej krawędzi musi wynosić minimum 60 cm, chyba że szerokość pojazdu jest mniejsza niż 130 cm - wtedy odległość minimalna wynosi 40 cm

Lampy nie mogą wystawać poza boczny obrys pojazdu lub być zamontowane dalej niż 40 cm od niego

Lampy włączają się automatycznie po ustawieniu urządzenia zapłonowego w pozycji umożliwiającej uruchomienie silnika

 

W przypadku włączenia świateł mijania światła dzienne mają zostać samoczynnie wyłączone. Dodatkowo, w samochodach rejestrowanych po raz pierwszy po 31 grudnia 2009 roku, światła pozycyjne tylne, światła obrysowe przednie, boczne i tylne oraz oświetlenie tablicy rejestracyjnej nie mogą włączać się razem ze światłami dziennymi. W pojazdach rejestrowanych do 31 grudnia 2009 roku dopuszcza się zainstalowanie świateł do jazdy dziennej w taki sposób, że włącza się również oświetlenie pozycyjne oraz tablicy rejestracyjnej.

 

Zauważ że Audi (nawet nie takie nowe) cos takiego posiada już fabrycznie.

 

Pytałem w SKP i przemiły Pan powiedział że ważne że coś swieci. Znajomy z drogówki też nie widzi problemu.

 

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

puszczanie takich wałków w SKP świadczy tylko o niekompetecji diagnostów. na szczęście trochę wzięli się już za nich i tych "kozaków" coraz mniej.

 

co do tematu wątku - jest kilku pewnych, sprawdzonych, dobrych producentów takich świateł. nawet polski producent ma porządne homologowane światła:

http://www.was.eu/lampy-do-jazdy-dziennej-13/p

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poprzedni właściciel zamontował w mojej Megance światła do jazdy dziennej Vertexa, prawdopodobnie model NSSC 506HP (zbliżony wygląd) kupiony na [ciach]klepowisko.com. W praktyce wygląda to bardzo dobrze, jeżdżę na światłach w trybie automatycznym. Odpalam samochód światła do jazdy dziennej zapalają się. Wjeżdżam w tunel albo robi się ciemniej światła mijania zapalają się, do jazdy dziennej gasną. Nie obserwuję żadnych zakłóceń, radio działa prawidłowo. Jeżeli jesteś zainteresowany to mogę poszukać, upewnić się co do modelu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Światła do jazdy dziennej są sterowane dwoma sygnałami. Pierwszy sygnał ze stacyjki, drugi z przewodu zasilającego światła mijania, drogowe. Jeżeli włączamy zapłon a mamy wyłączone światła w samochodzie to taki układ sygnałów włącza światła do jazdy dziennej. Jeżeli włączymy światła w samochodzie to ten "sygnał" wyłącza światła do jazdy dziennej. Ponieważ u mnie w samochodzie jest "automat" z czujnikiem zmierzchu włączający światła mijania to równocześnie steruje światłami do jazdy dziennej.

Gojgien - dokładnie tak.

Edytowane przez kawapromyk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę polecić Philips DayLight4.

Światła są małe i świecą bardzo dobrze, są solidnie zrobione.

W pudełku jest praktycznie wszystko co jest potrzebne do ich zamocowania.

Jakbym je montował teraz, to bym zrezygnował z fabrycznych ramek i dorobił własne mocowanie.

Po wsadzeniu w fabryczne mocowanie bardzo ciężko jest je wyciągnąć.

Jeżeli chodzi o radio, to nie ma z nimi większego problemu.

Niby po ich włączeniu w CB jest szum o innym natężeniu, ale wcale nie trzeba podkręcać SQ.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Szukam sposobu na zasilenie takich świateł. Który kabel np. w skrzynce przekażników , w komorze silnika (taki co by się do tego najlepiej nadał) ma + po zapłonie? Może tam gdzie miały byćbezpieczniki od automatycznej skrzyni (mam manualną)? Tak wogóle to najlepszy był by taki kabel, który ma plus dopiero po uruchomieniu silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W skrzynce przekaźników w komorze silnikowej jak otworzysz tam będzie widoczny gruby żółty kabel z pomarańczowym paskiem przynajmniej u mnie w IphII tak jest i do niego się podłączyłem. łatwo go poznać bo jest grubszy od pozostałych jest od podpięty do białej takiej grubej kostki. Następny plus podłączyłem pod światła postojowe tak żeby po włączeniu pozycji wyłączało mi się dzienne, no i masa gdzieś do obudowy. Najgorzej własnie tez miałem z tym plusem bo ciężko było mi się do niego dostać. Łatwiej było by jakby wypiął ta kostkę ale u mnie było to utrudnione gdyz nie mogłem zdjąć płytki z przekaźnikami ponieważ gazownicy się podpięli z kablami i wolałem tylko naciąć izolacje i się podpiąć. Dodam że jak patrzyłem próbówką przed połączeniem to wychodziło że + pojawia się dopiero po zapłonie ale jak podłączyłem światła to zaświecają się po włączeniu stacyjki jak się zapalają kontrolki tak i światła dzienne a gasną po wyłączeniu zapłonu lub włączeniu świateł pozycyjnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę polecić Philips DayLight4.

mam takie same i są rewelacyjne ;) bardzo prosty montaż i światło przez nie emitowane od odbłyśnika a nie przez 15 małych "diodek" jak w wielu ledopodobnych wynalazkach...

 

tak wygląda na vołovinie :D

 

pozdrawiam ;)

post-37894-0-41511300-1320481853_thumb.jpg

post-37894-0-46581200-1320481870_thumb.jpg

post-37894-0-90571700-1320481880_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!