Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Temat rzeka - dmuchawa, problem


Rekomendowane odpowiedzi

Witam!

Przeszukałem forum i znalazłem tony postów na temat nawiewiu w naszych megankach, jednakże prawie żadnego dla megane I PH2 :(

Mam Megane r99 (I PH2) 1.4 16V benzyna bez klimy. Nie działa w ogóle nawiew (działa tylko silniczek od cyrkulacji zamkniętej), w związku z tym mam parę pytań:

- jak wymontować w tym modelu silnik dmuchawy? (ściągnąłem "sam naprawiam.." dla mojego modelu, ale okazuje się że opisuje on inny sposób zamocowania dmuchawy niż mój. Zdjążłem ramiona wycieraczek, podszyba parę plastików z kanału dmuchawy -> i zonk.. w ogóle nie wiem co dalej - tak mało jest miejsca. Nie mogę również dostać się do kabli silnika dmuchawy, aby podłaczyć na krótko i sprawdzić czy jest sprawny :)

- czy w tym modelu jest gdzieś kostka z przekażnikiem na dmuchawę w kabinie silnika? (w PH1 ta kostka jest na prawo od akumulatora)

- co jeszcze mam sprawdzić? (np.: kable w puszce bezpiecznikowej pod kierownicą??).

 

Z góry dzięki za wszelkie odpowiedzi!

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzięki!

Link1 - niestety inny model niż mój. Link2 - tak to właśnie wyglada u mnie. Niestety autor nie podaje jak wyjąć silnik dmuchawy (i powiem szczerze musiałbym mieć dwa razy mniejsze dłonie, aby wyjąć wtyczke zasilającą silnik (autor pisze tylko o 'zgrabnych' dłoniach :( :)).

 

Dodano: 11 lis 2012 - 15:27

Nawiew naprawiony.

Jakby ktoś bawił się podobnym modelem to trzeba:

- wyjąć kable modułu rezystorowego + silniczka od recyrkulacji (oczywiście trzeba najpierw zdjąć wycieraczki, podszybie i wszyskie przykręcane plastiki nad dmuchawą)

- odkręcić dwie śruby (jedna jest pod silniczkiem od wycieraczek, druga pod wyjętą kostką modulu rezystorowego

- okręcić moduł rzystorowy (razem z modułem kanał nie chciał mi się przecisnąć przy wyjmowaniu)

- odkleić (ruszając) cały kanał dmuchawy (takie kawał platiku długości ~70cm) i wyjąć go (najpierw cofnąć w lewo, a potem do góry prawa strona i w prawo

- rozłożyć cały kanał na dwie połówki (uwaga na zatrzaski - są bardzo kruche) i odkręcając jedną śrubkę można wyjąć silnik dmuchawy :).....

 

Pozdro,

Grzegorz

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ano trzeba było (tylko "szlag" :( mnie trafiał przy wykręcaniu i wyjmowaniu tego i tak jakoś nie pomyslałem....).

Choć powiem szczerze największy opór stawiły wycieraczki (12 lat bez ruszania zrobiły swoje). Bez porządnego ściągacza lepiej nie podchodzić...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Ja mam tą samą megane 1.4l 16v ale z klimą. Moja rada jest taka aby przed przystąpieniem do pracy pojechać do serwisu klimatyzacji w celu spuszczenia czynnika z układu. W kanale w którym wmontowany jest wentylator u mnie siedzi również parownik z klimatyzacji. Aby wyjąć ten cały modół trzeba rozszczelnić klimatyzację.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!