Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mam megi 3 z silnikiem 1,9 dci, to mój pierwszy zimowy sezon z tym autem. Wczoraj gdy temperatura na zewnątrz spadła poniżej -10st.C, silnik miał problem z nagrzewaniem, po przejechaniu 40 km na wskaźniku pojawiła się tylko jedna kreska, trochę się denerwuję. Nigdy żadne moje auto tak długo się nie grzało, napiszcie coś czy mieliście taki przypadek, czy te renówki tak długo się grzeją??? Z góry dziękuję!

Edytowane przez aston76
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W megane 3 z silnikiem 1,5 dci to prawie normalne, że jest tak zimno.

Pierwsza kreska zapala się po przejechaniu 25-30 km , w trasie oczywiście, ale nie po 40 km.

Może grzałki elektryczne ( jak są ) są uszkodzone?

Przy jeździe w trasie , jak jest -10C albo zimniej, to nigdy nie uzyskuję normalnej temperatury pracy silnika.

Zgłaszałem przy przeglądach w ASO, wszystko jest OK, "ten typ tak ma".

Sam rozwiązałem częściowo problem wstawiając "zasłonkę" na wlocie powietrza chłodzącego silnik .

Mam wrażenie że szybciej robi się cieplej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie w 1.5 czuć ciepło po kilku minutach, temp robocza na wskaźniku to kwestia około 10 km - na pewno nie jest to 25km. Chyba coś nie tak z podgrzewaczem płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czy te renówki tak długo się grzeją???
silnik dCi ogólnie dłużej się nagrzewa, bo taka jest jego konstrukcja. więcej energii ze spalonego paliwa "idzie" w pracę, a nie na nagrzewanie się. teoretycznie to lepsze rozwiązanie, bo potrzebna energia nie ulatuje z chłodnicy :)

ale dla pewności sprawdź (wymień?) termostat.

 

Dodano: 01 sty 2016 - 21:22

Sam rozwiązałem częściowo problem wstawiając "zasłonkę" na wlocie powietrza chłodzącego silnik .

Mam wrażenie że szybciej robi się cieplej.

IMHO raczej tylko na wrażeniu się to wszystko kończy. testowałem to u siebie w SCII, ale nijak nie da się zamknąć szczelnie komory silnika, bo z tyłu silnika jest "wietrzenie", którego nie da się zlikwidować :) silnik się wcale szybciej nie nagrzewał.

poza tym zasłonka jest dobra w pojazdach, które nie mają termostatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W megane 3 z silnikiem 1,5 dci to prawie normalne, że jest tak zimno.

Pierwsza kreska zapala się po przejechaniu 25-30 km , w trasie oczywiście, ale nie po 40 km.

Może grzałki elektryczne ( jak są ) są uszkodzone?

Przy jeździe w trasie , jak jest -10C albo zimniej, to nigdy nie uzyskuję normalnej temperatury pracy silnika.

Zgłaszałem przy przeglądach w ASO, wszystko jest OK, "ten typ tak ma".

W moim 1.5 dCi zazwyczaj udawało się osiągnąć temperaturę roboczą (2 zapalone pola). Ostatnio wymieniali mi jednak zegary na gwarancji, od tego czasu zapala się tylko jedno pole, nawet jak jadę w bardzo długą trasę. Nie wiem czy to sprawa nowych zegarów, czy tego, że po prostu zima przyszła. Spalanie jest w normie, niemniej poprosiłem w ASO o sprawdzenie termostatu - sprawdzili, wszystko w porządku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najprostsza sprawa, to kupno taniego interfejsu na ELM 327 z Bluetoothem i sprawdzenie parametrów silnika przy pomocy telefonu.

Ładnie na nim widać praktycznie wszystkie podstawowe parametry pracy silnika.

Jest też widoczna dokładna temperatura cieczy chłodzącej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzanie temperatury Clipem nie jest dobre.

bo jeżeli elektroniczny czujnik NTC jest uszkodzony, np. zawyża temperaturę to na Clipie wszystko będzie OK, a silnik będzie niedogrzany.

Najlepiej było by wkręcić gdzieś w blok niezależny czujnik temperatury , bądź wykonać pomiar pirometrem gdzieś na bloku silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdzanie temperatury Clipem nie jest dobre. Bo jeżeli elektroniczny czujnik NTC jest uszkodzony, np. zawyża temperaturę to na Clipie wszystko będzie OK, a silnik będzie niedogrzany.

Pewnie racja, ale sądzę, że mało prawdopodobne, żeby jednocześnie padł termostat i ten czujnik. Myślę, że wszystko jest u mnie ok, pierwsze pole zapala się bardzo szybko, wnętrze też nagrzewa się szybko, spalanie w porządku. Nie będę się spinał. Najwyżej sobie kupię ten ELM 327.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dla porównania dziś sprawdziłem jak to wygląda w przypadku 1.5 dCi 110.

Przy -10 stopniach po 7km przy 90km/h temp. w połowie (2 kreski, licznik analogowy), po 15km temp. robocza.

Przy -15 stopniach po 9km przy 90km/h temp. w połowie (2 kreski, licznik analogowy), po 20km temp. robocza.

Edytowane przez kataryniarz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!