FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence: Zbyt niska temperatura płynu chłodzącego - FORUM Renault Megane, Scenic, Fluence

Skocz do zawartości

  • 4 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Megane I phI
Zbyt niska temperatura płynu chłodzącego

#1 Użytkownik nie jest zalogowany   Krzysztof 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 02-październik 06
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:K7M/F3R
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 02 październik 2006 - 10:32

Podczas jazdy wskażnik temperetury płynu chłodzącego wskazuje temperaturę bardzo niską. Jeżeli silnik chodzi na biegu jałowym wskazania są poprawne (wskazówka w połowie skali), natomiast w czasie jazdy nie. Czy to uszkodzony termostat? Czy też w czasie jazdy jest tak duże chłodzenie powietrzem?
Dotyczy Renaul Megane 1,6 z 1996r.
0

Sprawdź:

Zapleczowo.pl
Hosting www i email


Ogłoszenia motoryzacyjne Renault Megane, Scenic i Fluence


 

#2 Użytkownik nie jest zalogowany   Lewy 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 04-wrzesień 06
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:MIIphI GT
  • Silnik:2.0 16V
  • Przebieg (tys.km):130

Napisano 02 październik 2006 - 11:14

Witam!
Zdecydowanie termostat zaciął się w pozycji otwartej. Jak stoisz, to powietrze nie przepływa przez chłodnicę i silnik ma szansę się nagrzać. Jacąc ciągle się chłodzi. Podczas jazdy gdy temp. spada termostat powinien przymknąć duzy obieg (ten z chłodnicą) a gdy wzrośie to otworzyc. I tak w kółko.
Megane II GT 2.0 16V
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
S. Lem
0

#3 Użytkownik nie jest zalogowany   Krzysztof 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 02-październik 06
  • Skąd:Bydgoszcz
  • Silnik:K7M/F3R
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 02 październik 2006 - 12:39

dzięki
0

#4 Użytkownik nie jest zalogowany   szmelman 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 28-wrzesień 06
  • Skąd:WAWA
  • Auto:Megane PH1
  • Silnik:1.6
  • Przebieg (tys.km):180000

Napisano 03 październik 2006 - 10:12

Witam
Mam ten sam problem. Jak temu zaradzić? Wymienić termostat, czy jest jakaś inna rada? W lato było ok, ale jak się zaczęło ostatnio robić trochę chłodniej to wskazówka nie trzyma poziomu.
0

#5 Użytkownik nie jest zalogowany   Lewy 

  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 04-wrzesień 06
  • Skąd:Warszawa
  • Auto:MIIphI GT
  • Silnik:2.0 16V
  • Przebieg (tys.km):130

Napisano 03 październik 2006 - 11:47

Pewnie termostat otwiera sie przy zbyt niskiej temp. Nie wiem czy to sie jakoś naprawia? Raczej trzeba wymienić na nowy.
Megane II GT 2.0 16V
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
S. Lem
0

#6 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 12 październik 2006 - 12:22

Witam!
Proponuję zrobić taki mały test - nalezy obserwować wskazania temperatury
Jedziemy normalnie, wysprzęglamy i jedziemy na luzie, jeżeli temperatura po kilku sekundach zacznie gwałtownie spadać na 100% termostat jest do wymiany. Taki sam test można wykonać puszczając auto z górki.
Dotatkowo nalezy zaobserwować jak długo silnik osiąga właściwą temperaturę.
Zwykle po przejechaniu 2-5 km silnik powinien nagrzać sie odpowiednio.
Jeżeli temperatura będzie osiągana po przejechaniu wiekszej odległości to również wskazuje na termostat. Ale równie dobrze może być tak, że na zimnym silniku termostat pracuje poprawnie, czyli jest zamknięty aż do uzyskania odpowiedniej temperatury i wtedy się otwiera i pozostaje w takim stanie aż silnik nie zostanie wyłączony i nie ostygnie.
I jeszcze jedno przyszło mi do głowy. Obserwować wskazania temperatury na nagrzanym silniku, najlepiej w czasie jazdy. Gwałtowne dodanie gazu powinno spowodaować najpierw gwałtowny spadek temp. a potem jej wzrost, ujęcie gazu spadek i powolny wzrost.
Jeżeli obserwacje się potwierdzą należy wymienić termostat i nie ma na co czekać.
Robi się co raz chłodniej, silnik się będzie rozgrzewał dłużej, a tym samym spalał więcej benzyny.
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

#7 Użytkownik nie jest zalogowany   Krzychu 

  • Wyświetl blog
  • Grupa: Administrator
  • Rejestracja: 04-wrzesień 06
  • Skąd:Koło
  • Auto:Megane IphI
  • Silnik:1.9 dTi F9Q
  • Przebieg (tys.km):258

Napisano 12 październik 2006 - 12:39

U mnie albo nawala czujnik temperatury albo termostat, jak jade autostrada to mam ciut wyzsza temperature niz norma. Wskazania gwaltowanie sie zmieniaja, ale jak daje mocno gazu to idzie zaraz do gory temp. Dziwne rzeczy mi pokazuje, spadki wzrosty, plyn nie jest w stanie tak szybko zmienic swoja temperature chyba, ze jest powietrze.
0

#8 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 12 październik 2006 - 12:55

U mnie natomiast jak jadę tak 120-140 km/h temp silnika jest ciut wyższa, może 2-3 grubości wskazówki :mrgreen:. Uważam, że tak może być i to jest logiczne.
Natomiast to o czym Ty piszesz wskazuje raczej na skokową pracę termostatu, przycinanie, albo rzeczywiście masz jakieś "obce" powietrze w układzie, choć mocno w to wątpię.
Sprawdził bym
1) poziom płynu - tak się dzieje jak jest go mało
2) termostat
3) czujnik temperatury
Dokładnie w takiej kolejności.
Raczej nie powinno to mieć znaczenia czy silnik benzynowy czy dizel, zasada pracy układu chłodzenia jest identyczna i powinien zachowywać sie identycznie.

Acha jakby układ był zapowietrzony to raczej nie miałbyś grzania w kabinie, albo bardzo słabe.
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

#9 Użytkownik nie jest zalogowany   Krzychu 

  • Wyświetl blog
  • Grupa: Administrator
  • Rejestracja: 04-wrzesień 06
  • Skąd:Koło
  • Auto:Megane IphI
  • Silnik:1.9 dTi F9Q
  • Przebieg (tys.km):258

Napisano 12 październik 2006 - 12:58

Dodam tylko, jako ciekawostke, ze czasami wlaczenie klimy na postoju powoduje nagly skok wskazania temperatury, czasami wraca do normy a czasami nie. A przeciez po wlaczeniu klimy wentylator chodzi na wolnym biegu wiec temperatura powinna byc nizsza a nie gwaltowanie rosnac. Nie mniej sytuacja jest troche dziwna, pisalem juz o tym w innym temacie.
0

#10 Użytkownik nie jest zalogowany   rtomicze 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 06-listopad 06
  • Skąd:Galewice
  • Przebieg (tys.km):0

Napisano 06 grudzień 2006 - 16:34

No wlasnie, tez mam taki problem jak Panowie powyżej i mam tym samym pytanko, czy mozna ten termostat jakos naprawic, tzn rozkrecic jego obudowe i przeczyscic. Moze zabrudził się kanał i przez to termostat sie zacina.
'96 1,6 RT 8V K7M
0

#11 Użytkownik nie jest zalogowany   banekx 

  • Grupa: Nowy użytkownik
  • Rejestracja: 13-listopad 06
  • Skąd:Bolesławiec

Napisano 16 grudzień 2006 - 22:42

nowy termostat:) po co starego bubla meczyc? jesli okaze sie ze regenerowany termostat wciaz nie dziala poprawnie to sobie tylko dolozycie 2 razy wiecej roboty:P
0

#12 Użytkownik nie jest zalogowany   Delongi 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 21-grudzień 06
  • Skąd:Płock
  • Auto:Renault Megane II phII
  • Silnik:1,5 DCI
  • Przebieg (tys.km):212000

Napisano 28 grudzień 2006 - 22:46

a umnie jest odwrotnie. Same problemy z tym autem jak było dobrze to było a jak się zaczęło sypać to lawinowo. Na biegu jałowym trzyma temperaturę na 2 kresce nie ważne ile będzie chodził. Jak tylko ruszę zaraz wskakuje na środkową popracuje na prakingu parę minut spada. Grzeje w środku dobrze sprawdzałem dotykowo temp. przewodów od chłodnicy troche chyba na zimny ten silnik megane 1,4 8v. termostat nowy. No i co wy na to.
0

#13 Użytkownik nie jest zalogowany   kazet 

  • Grupa: Użytkownik
  • Rejestracja: 18-grudzień 06
  • Skąd:Kraków
  • Auto:Megane Coach
  • Silnik:2.0
  • Przebieg (tys.km):190000

Napisano 29 grudzień 2006 - 11:35

Gdzieś w połowie skali włącza sie chyba wentylator, dlatego temperatura moze spadać.
0

#14 Użytkownik nie jest zalogowany   Prezes 

  • Grupa: Junior Administrator
  • Rejestracja: 10-listopad 06
  • Skąd:okolice Wrocka
  • Auto:Renault
  • Silnik:2,0 dCi
  • Przebieg (tys.km):172

Napisano 29 grudzień 2006 - 11:46

kazet napisał:

Gdzieś w połowie skali włącza sie chyba wentylator, dlatego temperatura moze spadać.


To raczej jest bardzo oczywiste :!: Chyba nie sądzisz, że koledzy piszący powyżej nie mają o tym pojęcia że jak wiatrak się włączy to im temperatura i wskazanie spadnie - nie pisz dla samej idei pisania ;-)

W moim przypadku wentylator dostaje impuls do odpalenia przy czwartej kresce licząc od dołu co przekłada się na konkretną temp.

Załączone pliki


Dołączona grafika
0

#15 Użytkownik nie jest zalogowany   P_r_z_e_m_o 

  • Wyświetl blog
  • Wyświetl galerię
  • Grupa: Mod Team
  • Rejestracja: 05-wrzesień 06
  • Skąd:Oświęcim
  • Auto:Scenic Kaleido / Vectra C
  • Silnik:1,6/16V K4M7 / 2,0 TDi
  • Przebieg (tys.km):~200

Napisano 29 grudzień 2006 - 12:07

Prezes napisał:

W moim przypadku wentylator dostaje impuls do odpalenia przy czwartej kresce licząc od dołu co przekłada się na konkretną temp.

U mnie jest dokładnie tak samo.
Po włączeniu wentylatora temp. spada do 3-ej kreski a wentylator się wyłącza.
Pozdrawiam - P_r_z_e_m_o
Dołączona grafika
Zaglądnij TU - hasło: renault
0

Udostępnij ten temat:


  • 4 stron +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ostatnia »
  • Nie możesz napisać tematu
  • Nie możesz odpowiedzieć

Ostatnie artykuły




Forum motoryzacyjne megane.com.pl zrzesza fanów i posiadaczy samochodów marki Renault, a w szczególności posiadaczy modeli Megane, Scenic, Fluence oraz modeli Clio Laguna Vel Satis Latitude i innych. Forum megane.com.pl nie jest formalnie powiązane z koncernem Renault. Znaki towarowe wykorzystane w treściach forum należą do ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w charakterze informacyjnym.
Wszelkie naruszenia praw autorskich należy zgłaszać pod adres: naduzycia@ruzam.pl. W sieci od 2006-09-04.

Renault Forum :: Fiat Klub Polska :: Hosting w Polsce :: Hosting SSD z Memcached :: Hosting dla firm :: Nowa polska Syrenka