Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

tomasidlo

Użytkownik
  • Postów

    57
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Megane Scenic
  • Silnik
    1,9dTi F9Q734
  • Przebieg (tys.km)
    220
  1. W moim dTi w instrukcji proponują lekkie wciskanie pedału gazu przy temperaturach poniżej chyba 100C mrozu
  2. Mialem to samo tydzień temu i u mnie do wymiany szczotki i komutatator (zjechany był na maksa)
  3. tomasidlo

    Mandaty z ITD

    Jak mruga itp. to dzwoni się na Policję, że taki samochód wyprawia różności i że się boisz o swoje bezpieczeństwo. Zanotują i zadzwonią do swoich kolegów, żeby się nie wygłupiali, a my mamy ślad co wyprawiają, nie przyjmujemy mandatu i idziemy do sądu. Tak samo robi się z nieoznakowanymi pojazdami Policji, gdy próbują wymusić na nas wykroczenie.
  4. też miałem (choć nadal mam) obawy, że pasek rozrządu jest za luźny. Pojechałem do mechanika co mi zmieniał rozrząd i spytał się czy samochód jest rozgrzany. 2 km jazdy to jeszcze nie ciepły, więc poprosił żebym pojeździł i przyjechał za ok. 10 minut. Przyjechałem i pasek był o wiele bardziej naciągnięty. Mechanior powiedział, że tak ma być. Stwierdził również, że zbyt mocno naciągnięty pasek powoduje szybkie zużycie elementów napędzanych tym paskiem.
  5. Ja podtrzymuję Ciebie na duchu i trzymam kciuki. Gdyby inni mieli tyle sił w dążeniu do prawdy, to może prawo w Polsce byłoby bardziej respektowane, a ci co powinni służyć obywatelom, bardziej wnikliwie i sprawiedliwie podchodziliby do wyjaśnienia sprawy. Pozdrawiam Ciebie nietylko jako forumowicz, ale i jako kierowca.
  6. Ja trzymam kciuki (choć zgodnie z prawem i moimi poprzednikami "pozamiatane"), może w końcu coś zostanie wypracoawane. Zgodnie z logiką skręcając w prawo jedziemy prawym pasem, jadąc na wprost i skręcając w lewo jedziemy lewym pasem. W ten sposób więcej samochodów przejedzie w danym czasie przez rondo. I tu kłaniają się niepisane reguły. Jadąc prawym pasem, gdy jadę nieco za pojazdem jadącym lewym pasem grzecznościowo wpuszczam pojazd, dużo nie tracę, a zwiększając przepustowość, zadowalam całą grupę kierowców. Ruch staje się płynny i miły. Byłem kilkanaście lat temu w Paryżu i tam niektóre ronada mają po trzy a nawet po cztery pasy, istna karuzela, ale ruch odbywał się płynnie, czasami z użyciem klaksonów. U nas, z przykrością muszę zauważyć, że jak mam "swój" pas to wara, żeby mi ktoś na niego wjechał i tu potrzebne są kolejne uregulowania. A najprostrze uregulowanie, to namalowanie pasów na rondzie. I na koniec ciekawostka, jak w moim mieście jedno z rond zrobili turbinowe to była checa.
  7. skoro sprawcą jes bmw to naprawa z jego ubezpieczenia OC. Jeżeli zależy Tobie na samochodzie, oddajesz samochód do dobrego ASO i wszystkie części oryginalne.
  8. Jak dobrze widzę, to jest to śruba pokrywy zaworów. Ja jak swojego kupiłem, to zauważyłem, że te śruby (nie pamiętam czy są dwie czy trzy) były luźne i dokręciłem je kluczem. Tak, że teoria samoodkręcenia może być prawdziwa. Co do oleju, też mam 230 tys. km przebiegu i przy przeglądzie i wymianie rozrządu po kupnie, mechanik (skoro nie wiedziałem jakim olejem był zalany) zaproponował mi półsyntetyka i tak zostało i tak będzie do końca. Sam zastanawiałem się nad przejściem na syntetyk, ale dopóki nie bierze oleju nie przejdę na mineralny.
  9. W mojej skrzynce jak u marr29. Czasami ciężko wchodziła 1 a sporadycznie 3. No i 5 potrafiła sobie trochę pomruczeć przy 90-100 km/h. Dwa lata temu wymieniłem olej (mechanior zdziwił się, że ciecz wypływająca ze skrzynki nosi nazwę oleju). Po wymianie cisza i, jak marr29 mówi, biegi wchodzą jak po maśle z dodatkiem oleju. Jeszcze jedno zauważyłem, przed wymianą zmiana biegów odbywała się jakby "płasko", teraz jak zmieni się bieg, to wchodzi on jakby na swoje miejsce z takim lekkim zaskokiem.
  10. Ja wsadziłem palec w gniazdo (nic nie odkręcałem) i wyciągnąłem gniazdo zapalniczki - tą metalową część. Później wyciągnąłem plastikową żółto-pomarańczową obwódkę i na niej z boku w czarnym plastiku jest żaróweczka z płaskim cokołem. Ten cokół ma po każdej stronie wyprowadzony i zagięty na cokół drucik. Trzeba odpowiednio włożyć (wsunąć) żaróweczkę. Jak nie świeci wysunąć i wsunąć obróconą o 180 st. Powinno świecić.
  11. Samochód stoi a ktoś w niego rąbie. Sprawca MUSI naprawić szkodę i nic mu do badań. Może być bez kół, silnika itp. Szkoda jest - naprawić trzeba. To nazywa się OC - odpowiedzialność cywilna. Inaczej w auto casco, tam firmy ubezpieczeniowe będą się nawet czepiać, że lakier wypłowiał bo samochód zbyt długo stał w jednym miejscu.
  12. Ropa w benzynie to pikuś. Sam pamiętam jak dawnymi latami myło się szybki na zaprzyjaźnionej stacji benzynowej. Wielu znajomych pana Władzia tankowało żółtą bez płacenia, właściciel ajent również, tylko wieczorem było: eeeee ty tam wlej 100 niebieskiej i 100 ropy do żółtej, a do niebieskiej 200 ropy. Gdybyś dowiedział się, co jest w benzynie tankowanej na niepewnej stacji szybciej wylałbyś to świństwo ze zbiornika i przepłukał cały układ paliwowy niż zalałbyś do połowy ropą. Wg mnie jeździć bez stersu i zatankować już benzynkę gdy się zechce potworkowi pić. Niech martwią się dizlowcy gdy wleją 1/10 benzyny do zbiornika
  13. Zima, to nie tylko zimno, to również znacznie większe opory toczenia. Spróbujcie przepchnąć latem swoją bryczkę - sami dacie radę, a zróbcie to na lekko ośnieżonym asfalcie. Mamy też błoto pośniegowe, zbrylony na nadkolach śnieg ocierający o opony.... Zimny smar łożysk też dodaje swój 1 grosz, jak tak zebrać wszystkie grosze to może się okazać, że spalanie 10/100 jest wspaniałym wynikiem
  14. Bez kluczy orka i to niezła. Raz wymieniłem, więcej nie będę
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!