Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl
Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl
-
Postów
87 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
-
Megane III phI Ustalenie numeru przewodu [1.4TCe]
monkahead odpowiedział(a) na monkahead temat w Mech.-Ogólne - Megane III, Scenic III, Fluence
Gdzie jest ta zawleczka, bo ja jej nie widzę? Tylko te 2 wejścia na dole wtyczki. -
Megane III phI Ustalenie numeru przewodu [1.4TCe]
monkahead opublikował(a) temat w Mech.-Ogólne - Megane III, Scenic III, Fluence
Cześć, prośba o ustalenie numeru przewodu który znajduje się w miejscu zaznaczonym strzałkami, to jest chyba jakiś element odmy (proszę o info), dzisiaj niestety go ułamałem. Proszę również o info, jak rozpiąć wtyczkę pokazaną na zdjęciu, dzięki. -
Co można zmienić w M III/SC III programem Ddt4all - Ecutweker
monkahead odpowiedział(a) na aniewa temat w Interfejsy diagnostyczne i oprogramowanie
Cześć, jak to zrobiłeś? Może mam zły kabel do połączenia się z autem, odczytuje mi te dane przez ddt4all ale nie potrafiłem zapisać ustawień. Używam ELM327 na kablu USB. -
Megane III phI Głośna praca turbiny w silniku 1.4TCe
monkahead odpowiedział(a) na badiboy temat w Mech.-Ogólne - Megane III, Scenic III, Fluence
Odświeżam temat. Dzisiaj zauważyłem wyciek na pokrywie silnika, ewidentnie olej leci z miejsca oznaczonego #1 na turbinie. Czy można to naprawić we własnym zakresie? Jeżeli tak, to proszę o wskazówki jak. Możliwe że przy okazji trzeba będzie wymienić uszczelnienie również w miejscu oznaczonym #2. -
Hej właśnie też kombinuje jak zmienić ten interwał olejowy i mam problem kurcze. W lagunie 3 było bez problemu a tutaj kurcze nie moge znaleźć odpowiedniego pliku po skanowaniu modułów. Nie wiem który odpowiada w Megane 3 za interwał jak ten moduł się nazywa dokładnie. W Lagunie był X91 jak dobrze pamiętam a tutaj noe wiem. Poradziłeś sobie z tym jakoś?
-
Podpinam się pod temat bo mam "podobny" problem. 3 miesiące temu wymieniałem hamulce z przodu, tarcze + klocki, od tego czasu zrobione jakieś 4000 km, autem jeździ na co dzień żona, także o jakichkolwiek problemach dowiaduję się raczej później, niż wcześniej, sami rozumiecie 😉 Płyn hamulcowy nie był wymieniany w całości, jedynie odessany trochę ze zbiorniczka, po tym jak podniósł się jego poziom, po cofnięciu tłoczków i uzupełniony nowym do poziomu MAX. No więc podobno hamulce zaczęły lekko bić, sprawdziłem w czasie jazdy, koła nie biją w czasie jazdy, lewy przedni hamulec lekko bije przy hamowaniu powyżej 70km/h (tak jakby ABS stukał na tłoczku ale nie przenosi się ten stuk na pedał hamulca, pedał nie wibruje >> feedback z ABSu), przy lekkim hamowaniu w mieście, przy niższych prędkościach nie ma bicia. Podczas nagłego hamowania z 90km/h (pedał w podłogę / migają awaryjne) lewe koło blokuje się, piszczy opona, prawe hamuje normalnie (nie blokuje się), pedał nie wpada w podłogę, nie drga (nie ma feedbacku z ABSu na pedale), nie ma na nim żadnych dziwnych objawów, pedał zachowuje się normalnie jak podczas zwykłego hamowania. Oczywiście jak koło się zablokuje, to drgania z tłoczka nie są kompletnie odczuwalne (wciąż nie ma feedbacku z ABSu na pedale). Dzisiaj rozebrałem hamulce z lewej strony (sam je wcześniej montowałem, więc jestem pewien swojej roboty), wszystko wygląda dobrze, tłoczek cofa się cały bez problemu, nie ma na nim korozji, prowadnice zacisku bez korozji, przesmarowane 3 miesiące temu, także jestem pewien że mechanicznie wszystko z tym lewym kołem jest OK. Po inspekcji w/w jazda próba z opisanymi refleksjami. Auto podłączone pod ELMa, Forscan nie wykrywa Megane III, na PCMSCAN żadnych błędów. Może macie jeszcze jakiś inny program do skanowania Renówek? Na innym forum Espace IV znalazłem podobny problem, gdzie koleś rozwiązał go odpowietrzając układ hamulcowy oraz pompę ABS. Czy za odpowietrzenie pompy ABS odpowiada ta procedura z ddt4all? Auto ma obecnie 110tyś km, trochę za wcześnie na awarie ABSu moim zdaniem ...
-
Co można zmienić w M III/SC III programem Ddt4all - Ecutweker
monkahead odpowiedział(a) na aniewa temat w Interfejsy diagnostyczne i oprogramowanie
Podłączyłem dzisiaj ELMa żeby sprawdzić ewentualne błędy oraz zmienić interwał wymiany oleju ale, po pierwsze, interfejs mam po francusku, pomimo ustawionego języka na polski, w samochodzie oraz w ddt4all, po drugie, chyba mi nie czyta tej funkcji, zrzut ekranu poniżej: -
Co można zmienić w M III/SC III programem Ddt4all - Ecutweker
monkahead odpowiedział(a) na aniewa temat w Interfejsy diagnostyczne i oprogramowanie
Dziękuję za screeny. Pytanie dot. automatycznego ryglowania bagażnika, bo obecnie działa to tak: - na karcie naciskam przycisk "otwórz pokrywę bagażnika" (tylko zamek, bez żadnego odskakiwania klapy) - bagażnik zostaje odryglowany - otwieram klapę bagażnika >> wyjmuję coś z bagażnika >> zamykam klapę - zamek nie rygluje się ponownie automatycznie, nawet po upływie 1-2 minut, trzeba ponownie zaryglować bagażnik przyciskając przycisk na karcie Czy w wersji Dynamic, bez HF, da się zaprogramować auto ryglowanie zamka bagażnika, po zamknięciu klapy? -
Co można zmienić w M III/SC III programem Ddt4all - Ecutweker
monkahead odpowiedział(a) na aniewa temat w Interfejsy diagnostyczne i oprogramowanie
Proszę to bardziej wyjaśnić, gdzie dokładnie jest to ustawienie. Proszę o pokazanie tego na zrzutach ekranu. -
Co można zmienić w M III/SC III programem Ddt4all - Ecutweker
monkahead odpowiedział(a) na aniewa temat w Interfejsy diagnostyczne i oprogramowanie
Czy jest gdzieś do pobrania opis funkcji ECU, która za co odpowiada? Czy na podstawie VIN mogę w ogóle sprawdzić jakie opcje dodatkowe mogę włączyć poprzez ddt4all? -
Megane III phII Czujniki parkowania-Montaż
monkahead odpowiedział(a) na peugeot206.88 temat w Elektr.-Ogólne - Megane III, Scenic III, Fluence
Odgrzewam kotleta, bo Megane III PhI hatchback, też ma lampy w klapie bagażnika i chciałbym wpiąć się z wiązką od czujników cofania gdzieś po lewej stronie, tak jak pokazał to na zdjęciu użytkownik ushi, tylko że jest tam tyle przewodów, że przydało by się info, jako kolor ma przewód od +12V od światła wstecznego? -
Megane III phI Głośna praca turbiny w silniku 1.4TCe
monkahead odpowiedział(a) na badiboy temat w Mech.-Ogólne - Megane III, Scenic III, Fluence
Dzięki, jak zdjąć ten pierścień (plastikowo metalowa "sprężyna") na rurze od turbiny żeby go nie uszkodzić? -
Megane III phI Głośna praca turbiny w silniku 1.4TCe
monkahead odpowiedział(a) na badiboy temat w Mech.-Ogólne - Megane III, Scenic III, Fluence
OEM uszczelka jest po 69zł na Allegro, tylko że ona nie ma kształtu o-ringu, a raczej simmeringu (zdjęcie). Ktoś się orientuje jakim o-ringiem ją zamieniają na forum Nissana?