Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

68bob24

Nowy użytkownik
  • Postów

    31
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Reputacja

1 Neutralny

Samochód

  • Auto
    Scenik II ph II
  • Silnik
    1,5 dci 106 KM
  • Przebieg (tys.km)
    170 tyś.km

Ostatnie wizyty

Blok z ostatnimi odwiedzającymi dany profil jest wyłączony i nie jest wyświetlany użytkownikom.

  1. Witam. Jak w tytule występuje w moim Sceniku 1.5 106KM chwilowy spadek mocy, który szybko znika gdy natychmiast ruszę pedałem przyspieszenia. Objaw występuje bardzo rzadko, ostatnio zrobiłem trasę 200 km i taki chwilowy spadek mocy wystąpił 2 może 3 razy. Skanowałem samochód programem Maxiecu i pojawił się błąd: "DF127 - Sporadyczny - Obwód 1 przełącznika hamulca - Wartości poza granicami." Pytanie: czy taki objaw u kogoś już wystąpił ? Czy wina leży po stronie pedału przyspieszenia skoro go nacisnę to moc wraca, czy wina leży po stronie przełącznika hamulca?
  2. Witam. Jestem świeżo po wymianie interculera. Po 15 latach uległ rozszczelnieniu. Też miałem niewielkie ilości oleju na rurce po odmie olejowej, olej także zanieczyszczał klapę gaszącą, (przepustnicę). Z wyciągniętego interculera wylała się niewielka ilość oleju, który zapewne gromadził się tam przez 15 lat. Jak komuś w silniku rurka po odmie czy przepustnica ulega zapoceniu olejem to według mnie wcale nie musi oznaczać, że turbina nadaje się do remontu. Samochód mam od 12 lat i turbina jest orginalna. Po wymianie interculera zapocenie na wyżej wymienionych elementach wyraźnie uległo znacznemu ograniczeniu.
  3. Nie będę udawał znawcy ale na tym samym portalu przy opisie silnika 1.5 dci 110 KM od roku 2010 jest napisane, że były montowane wtryskiwacze piezoelektryczne firmy Siemens.
  4. Dzięki aniaiewa za szybką podpowiedz. Na portalu "motodiesel" przy opisie silnika 1.5 dci 106 KM jest napisane, że wtryski jednak były montowane elektromagnetyczne.
  5. Witam. Nie chcę tutaj robić zamieszania ale może komuś się przyda. Odczyt korekt na załączonym zdjęciu. Wtryskiwacze Simens prawdopodobnie elektromagnetyczne, silnik 1.5 dci, 106 KM, 2007 rok przebieg 165.tkm. Korekty w 1.5 dci wszystkie dążą do 1. Nie wiem jak dalece te korekty mogą się "rozjechać" aby uznać, że dany wtryskiwacz nadaje się do wymiany lub regeneracji. Może ktoś wie i tu napisze. Odczyt zrobiłem programem maxecu. Korekty można odczytać tylko na wolnych obrotach.
  6. Witam. Podczas spokojnej jazdy na tempomacie następuje samoczynne wyłączenie tempomatu. Silnik traci moc tak jakby odcinało paliwo. Po wciśnięciu przycisku + albo - na kierownicy tempomat ponownie się aktywuje ale bywa i tak, że nie można w ogóle aktywować tempomatu. Nie pomaga nawet całkowite wyłączeni, włączenie pokrętłem pod kierownicą. W momencie wyłączenia samoczynnego tempomatu "utrata mocy" - naciśnięcie pedału przyspieszenia powoduje powrót do "normalnej pracy" silnika i możliwość dalszej jazdy z dezaktywowanym tempomatem. Miałem także przypadek, że podczas jazdy (bez tempomatu) silnik nagle stracił moc, natychmiastowe naciśnięcie pedału przyspieszenia wyeliminowało "utratę mocy". Czy to jest awaria któregoś z czujników? czy złe połączenie - słaby styk. Nie wiem od czego zacząć szukać, Może ktoś miał podobnie i mi coś podpowie.
  7. Witam. Szczęśliwego Nowego Roku dla Wszystkich. Dziwne zachowanie silnika spowodowane chwilowym spadkiem mocy. Pojawia się bardzo rzadko, ale jest denerwujące. Wygląda to tak jakby do silnika "na chwile" nie dochodziło paliwo. Jest to moja interpretacja tego zachowania. Podczas spokojnej jazdy silnik traci moc, gdy nacisnę pedał przyspieszenia motor powraca do normalnej pracy. Czy komuś się takie coś przytrafiło? Może jest to chwilowe zakłócenie w działaniu któregoś z czujników? Odczyt programem maxecu nie wykazuje żadnych błędów. Czy to mogą być wyślizgane ścieżki (jakaś mała przerwa) na potencjometrach pedału przyspieszenia bo gdy nacisnę na pedał silnik odzyskuje moc. Jakieś podpowiedzi, sugestie, czy ktoś ma podobnie i rozwiązał ten problem na pewno podpowiedzi każdemu się przydadzą.
  8. Witam. Jak będę miał czas to sprawdzę u siebie. Kiedyś dawno sprawdzałem i już nie pamiętam ale wydaje mi się, że na wolnych obrotach to było około 300 bar. Odczytałem wartości programem maxecu. Pozdrawiam.
  9. Witam. Małe pytanko.Odczytałem programem "maxiecu" kod błędu "DF097 z adnotacją [Sporadycznie]-Obwód czujnika wału rozrządu, brak sygnału". Samochód pali i jeździ normalnie, widocznie słowo sporadycznie jest tu jak najbardziej trafione. Chciałem wymienić sam czujnik (orginał czy zamiennik?), jak ktoś to robił może może mi podpowiedzieć kilka uwag. Z góry dziękuje i pozdrawiam.
  10. Witam. Miałem podobny problem, bąbelki powietrza w układzie paliwowym. Problem rozwiązałem niemal w 100 % poprzez wymianę przewodów paliwowych na orginalne zakupione w ASO Reno. Przewody nie są tanie ale w moim przypadku było warto. Wymieniłem przewody od pompy wysokiego ciśnienie do filtra (dwa przewody spięte razem specjalnymi klamerkami), oraz przewód od filtra do gruszki, komplet razem z gruszką. W moim przypadku to pomogło. Pozdrawiam.
  11. Witam. Kupiłem same przewody i sam wymieniłem. Koszt o ile pamiętam ( przewody od filtra do pompy) to jakieś ponad 100 zł może 150 zł, robiłem to kilka miesięcy temu więc paragon dawno w koszu. Pozdrawiam. Przewody orginalne są zakończone z jednej jak i z drugiej strony szybkozłączkami, także wymiana jest dziecinnie prosta. U mnie naprawdę to pomogło, co nie znaczy, że w każdym przypadku tak będzie.
  12. Witam. Miałem podobny problem, bąbelki powietrza w układzie paliwowym. Problem rozwiązałem niemal w 100 % poprzez wymianę przewodów paliwowych na orginalne zakupione w ASO Reno. Przewody nie są tanie ale w moim przypadku było warto. Wymieniłem przewody od pompy wysokiego ciśnienie do filtra (dwa przewody spięte razem specjalnymi klamerkami), oraz przewód od filtra do gruszki, komplet razem z gruszką. W moim przypadku to pomogło. Pozdrawiam.
  13. Witam. Problem dłuższego rozruch na zimnym silniku rozwiązałem poprzez kupno nowego akumulatora. Stary akumulator dawał radę tylko na ciepłym silniku. Na nowym akumulatorze rozrusznik kręci dwa razy szybciej i silnik pali od razu obojętne czy zimny czy ciepły. Pozostał problem pęcherzyków powietrza po filtrze paliwa. Zarówno na nowym Filtronie jak i na nowym markowym filtrze Knecht pęcherzyki dalej występują. Także wymiana filtra nic tu nie daje. Wymieniłem gruszkę, przewody przed i po gruszce, przewody od filtra do pompy, wszystkie przewody zaciśnięte opaskami i dalej to samo. Albo powietrze zaciąga z baku albo idą w przewodach powrotnych tego jeszcze nie wiem. Jak coś uda mi się ustalić to napiszę.
  14. Witaj kolego,

    Czy dostałeś może odpowiedź na to pytanie?

    Pozdrawiam Daniel

     

     

    Do wtajemniczonych.

    Przy połączeniu się z silnikiem 1,5 dci programem maxiecu wchodząc na zakładkę (adaptacje)ukazuje się lista możliwych adaptacji:

    1 Kasuj zmienne EGR,

    2 Reinicjalizacja programowania,

    3 Odczyt / zapis numeru ....(VIN).,

    Co tymi dwoma pierwszymi adaptacjami możemy zrobić?

    Czy ktoś wie ? Za podpowiedzi dziękuję.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!