Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Osłona przegubu


carolewicz

Rekomendowane odpowiedzi

Też uważam że to przesada chociaż prawa fizyki są takie że śrubka która może ważyć np 20 gramów przy obrotach podczas jazdy zwiększa swoją mase dziesięciokrotnie (może więcej).... To taki przykład tylko, nie będę bawił się w liczenie.

 

Dodano: 01 lip 2012 - 12:16

Co do tej opaski narazie wygląda to tak:

 

dsc03863t.jpg

 

 

Opaska własnej roboty. Osłona jest bardziej plastikowa niż gumowa przez to nie poddaje się tak łatwo jak gumowa i trzeba naprawdę mocno ścisnąć żeby nie spadała z przegubu. W przyszłym tygodniu spróbuje może zrobić to tak jak powinno być czyli spróbuje zacisnąć opaskę typową do przegubu tak żeby trzymała osłone... Narazie jest tak jak na zdjęciu i po przejechanych 35 km jest dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wydaje mi się, że jest za bardzo rozciągnięta przy takim skręcie zwrotnicy.

Spróbuj może (jeśli się uda) przesunąć jej mniejszą średnicę, tą na półosi, bardziej w stronę przegubu. Powinno to zmniejszyć jej naprężenie i siłę zrywającą ją z osadzenia na przegubie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Słuszna uwaga ale na półosi jest specjalny rowek do osadzenia mniejszej średnicy, w osłonie też jezt specjalne wytłoczenie. Nie ma to żadnego znaczenia.??

 

Dodano: 01 lip 2012 - 19:12

Co kolego gojgien myślisz o mojej opasce własnej roboty.?? Jest szeroka i bardzo dobrze dociska osłonę do przegubu, jednak mnie nie pokoi bo może występować bicie podczas jazdy. Zostawić to czy postarać się zacisnąć odpowiednio opaskę przeznaczoną do przegubów.??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O bicie bym się nie obawiał. Za mała masa by to miało znaczenie na tej średnicy i ponadto blisko środka (osi obrotu) koła. (mniejsza szybkość obwodowa jak przykładowo na feldze)

Na oryginalnych opaskach tez występują miejsca gdzie punktowo ich waga jest większa, przykładowo w miejscu ich spięcia..

Jeśli śrubka jest na tyle wytrzymała i miejsce skręcenia opaski mieści się w zwrotnicy, to można z tym jakiś czas jeździć.

Ja bym to jednak przed zima wymienił na opaskę jaka tam być powinna.

Z tego co widzę to śrubka jest max. M4. Rzeźba jej gwintu jest niewielka, a zimą masz tam słone błoto pośniegowe czy wręcz solankę.

Gwint może szybko przerdzewieć i po prostu śrubka odleci.....

Chyba nie będzie kłopotu zakupić oddzielnie odpowiedniej opaski do przegubów i podmienić.

Fabryczne są przygotowane do pracy w takich słonych warunkach.

Edytowane przez gojgien
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej megance pękła ta opaska na przegubie. W porę się zorientowałem i wystarczyło tylko uzupełnić smar (na szybko dołożyłem Litenu) i na tą pękniętą oryginalną opaskę założyłem zwykłą opaskę na śrubkę. Meganka biega na tym już trzeci rok, ale kolega gojgien trochę mie postraszył i przy najbliższej okazji przyjrzęsie ja to obecnie wygląda.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale kolega gojgien trochę mie postraszył

To nie straszenie. Co innego opaska wykonana z lepszej stali i powlekana galwanicznie antykorozyjne, jakie zazwyczaj można kupić w sklepach motoryzacyjnych, a co innego opaska wykonana domowym sposobem z czarnej blachy, skręcona małą śrubką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem już to lepiej wygląda na tej harmonijce...

Widzę, że i mniejsza opaska jest na śrubkę, taka jak do połączeń na chłodnicy...

Jeśli będziesz wymieniał to tą też zmień na oryginalną do przegubów, albo przynajmniej ułam niepotrzebny kawałek opaski, ten za śrubą.

Na razie jest sztywny i odstaje tylko trochę. Po czasie może siła odśrodkowa bardziej go odgiąć od półosi i przy jeździe na wstecznym może gdzieś złapać za wahacz. Może opaskę zerwać. Lepiej temu zapobiec, skracając ten wolny koniec do 0,5- 1cm za wyjściem z zacisku śrubowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Moja półoś to ge86 , czyli ta nierozbieralna. Półoś wyciągnięta, i zabieram się za wymiane. Jednak na przeszkodzie stoi to coś zaznaczone na zdjęciu. Pomóżcie jak to ściągnąć ??? co to jest w ogóle ?

 

2bdf9c7fab157.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko, że w tamtym manualnu właśnie nie ma tego odważnika, tak samo jak w Sam Naprawiam, stąd moje pytanie. Bo przegub jest akurat ten nierozkładany, więc gumę muszę założyć od strony wewnętrznej, ale na przeszkodzie stoi właśnie ten odważnik.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!