Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Regulacja termometru???


Rekomendowane odpowiedzi

wopa to jest termistor wart około 1zł.

 

Nie jestem chyba termistorem wartym 1 zł. ( to oczywiscie żart ) A to że sonda może być termistorem to być może fakt. I tak nie ma to najmniejszego znaczenia. Pozdraawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przewodność, która jest mierzona w omach

Nie kolego przewodność mierzona jest w Simensach a to jest 1 podzielone przez Ohm

Polecam http://pl.wikipedia.org/wiki/Przewodno%C5%9B%C4%87

Co do sondy tez się nie zgodzę, ale mniejsza z tym, a komputer to komputer, a przetwornik jest przetwornikiem, pogadaj z jakimś automatykiem to Ci wyjaśni różnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety ale sonda i przewodność, która jest mierzona w omach. Nazwy są właściwe.

Może i niestety ale nie masz racji - sięgnij do książek z fizyki i elektrotechniki/elektroniki.

Przewodność elektryczna dokładniej czynna (bo tylko taką tu możemy rozpatrywać dla prądu stałego) to odwrotność rezystancji czyli inaczej KONDUKTANCJA (G). Zgodnie z układem jednostek, który u nas obowiązuje czyli Si, jednostką tej wielkości jest SIEMENS (S)

Czujnika temp. też nie można sondą nazywać - choć tutaj bardziej byłbym skłonny do kompromisu ponieważ można uznać, że sonduje temperaturę - ale to już bardzo naciągane :mrgreen:

Jeżeli podajesz tak jak wyżej wartości w Ohmach to jest to rezystncja.

To tyle OT celem doedukowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jakimś automatykiem to Ci wyjaśni różnice

 

Niestety różnimy sie znacznie w podejsciu do postów na forum. Uważam, ze tu nie jest miejsce na naukowe wywody. Ja piszę zrozumiale dla wszystkich (nawet ten kto chce naukowych wywodów też mnie zrozumie a o to chodzi). Nie mam zamiaru kontynuować takiej dyskusji, bo do każdego postu musiałbym odsyłać do podreczników z różnych dziedzin. Ja staram sie pisać zrozumiale dla wszystkich, a jezeli mi nie wychodzi to trudno.

 

[ Dodano: 2009-01-09, 16:42 ]

sięgnij do książek z fizyki i elektrotechniki/elektroniki

 

Dokładnie to co napisałem wyżej dotyczy też tej wypowiedzi. A odnośnie sondy, to nie mój pomysł tylko konstruktorów Renault by tak to nazwać - (popatrz na P_r_z_e_m_o : Czujnik temp zewnętrznej + Lusterka.pdf). Naprawde nie muszę sie doedukowywać.

Kończe ten temat, gdyż uważam za wyczerpany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wracając do tematu; nie da się, gdzieś czytałem że są to termorezystory o charakterystyce logarytmicznej. W związku z tym nie ma możliwości dokładnego wyregulowania wskazań. Dodanie oporników spowoduje jedynie "uregulowanie" wskazań tylko w jakimś bardzo wąskim zakresie, po za nim wskazania mogą się znacznie różnić na + i -. Można jedynie spróbować przeczyścić wszelkie połączenia, być może to spowoduje, że wskazania się poprawią. Grzebanie w przetworniku też nic nie da, bo tak naprawdę to jedne scalak + kwarc (zegarek), parę oporników i kondensatorów i nie ma tam elementów regulacyjnych.

Jednym rozwiązaniem jest kupienie innego czujnika i sprawdzenie jego wskazań, lub kupienie odpowiedniego termorezystora w sklepie elektronicznym i "dopasowanie" Jak to zrobić powie opcja :mrgreen: bo już na ten temat było na forum. Polecam http://www.elektroda.pl

 

 

PS

wopa a mówi się sonda temperatury oleju czy czujnik temperatury silnika?

Wszystko to "wina" tłumacza, który tak przetłumaczył z francuskiego na polski, normalna sprawa nie ma się co dziwić. Nie piszesz zrozumiale mylisz pojęcia i chyba jednak wypadało by się doedukować. Takie jest moje zdanie i kończę "czepianie" bo to nie ma sensu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Termorezystor ma dodatni współczynnik temperaturowy, czyli wraz ze wzrostem temp. rośnie rezystancja i nie może być zastosowany w naszym przypadku.

Element jaki jest nam potrzebny to termistor NTC, który w temp. 25stopni C ma rezystancje 2k5. W związku z tym, że raczej są marna szansę, żeby dostać taki element, to można kupić np, termistor 2k2 i dołączyć szeregowo dwa termistory po 150ohm. W załączniku charakterystyka naszego elementu, zależność rezystancji od temp. widać z niej, że zależność nie jest liniowa. Termistory też nie posiadają liniowej charakterystyki więc wyśmienicie nadają się na naszą sondę temperatury którą w tym przypadku termistor.

Pozdrawiam

post-3576-1231758839_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Koledzy, odgrzeję temat.

Ja mam kłopoty z termometrem od dłuższego czasu.

Początkowo było to błąd pomiarowy na poziomie 7 lub 14 stopni w dół (tylko taka odchyłka).

Okazało się, że zaśniedziało kilka pinów we wtykach, oczyszczone - działało.

Gdy po raz kolejny odchyłka była taka, że mnie zdenerwowało - zrobiłem obejście przewodów, i działało... z odchyłką 2 stopnie w dół.

Teraz ponownie szaleństwo... 5 stopni za mało wskazuje.

Ja mam dość.

Wskazanie jest liniowe, bo poza tym że za mało, to zmieny wskazania są prawidłowe.

I tak wpadłem na pomysł. Czy aby gdy równolegle podłączę rezystor dużej wartości, nie dokonam korekty wskazania i to na dodatek zgodnie z charakterystyką pracy

Mianowicie

- korekta o 5 stopni to rezystor 82k równolegle do czujnika.

- korekta w inną stronę - zgodnie z obliczeniami.

Jeśli ktoś chce, to poszukam odpowiedniej wartości korekty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pomysł raczej nie będzie działał w 100%. Pomijam już fakt, że piszesz o 82kΩ, a różnice wychodzą tylko w Ω. Patrz wykres i tabelę w poprzednim poście.

Co 5 stopni to inna różnica w wartości rezystancji. I tu musiałbyś co 5 stopni inny rezystor podpinać.

I tak w skrócie pomiędzy:

0° i 5° ta różnica to 800Ω

20° i 25° to 500Ω

A przy typowo letnich na nagrzanych parkingach

35° i 40° to już tylko 250Ω

Przy stałej wartości rezystora nadal będziesz miał przekłamania i to tym większe, im bardziej temperatura będzie wzrastać.

Kup nowy czujnik za niecałe 40 zł i podmień, powinno być poprawnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie tak działa połączenie równoległe rezystorów. Rezystancja wypadkowa jest zawsze mniejsza od najmniejszej. Przy czym im większa jest różnica pomiędzy rezystorami, tym mniejszy wpływ jest tego o dużej wartości.

Czyli im mniejsza wartość rezystancji odczytu z termistora, tym bardziej ten o wartości 82k ma mniejsze znaczenie.

Powiem tak - sprawdzę to w środę, bo wcześniej nie mam jak podłubać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!