Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Ogrzewanie brak sił proszę was o pomoc


Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Problem zaczął się kiedy padał mi skrzynia biegów trzeba było ją wymienić a żeby to zrobić to wyjęli mi cały silnik.

Po tej operacji po jakimś czasie padło ogrzewanie

Został najpierw wymieniony termostat bo faktycznie był uszkodzony

Potem została wymieniona nagrzewnica.

Teraz mam tak że jak odpalę auto mam ciepłe powietrze przez około 20km później ciepłe powietrze zanika nie wiem co jest grane rurki doprowadzające płyn do nagrzewnicy są obie gorące, z odpowietrznika płynie tylko płyn więc chyba nie jest zapowietrzone.

Prosze was pomóżcie mi co mam zrobić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym jednak dokładniej sprawdził te rurki jak pisze bronius, jeżeli po 20km tracisz ciepło (zakładam że zjawisko jest powtarzalne) to oznacza że kiedy termostat jest otwarty to zamiast na chłodnice daj na nagrzewnice.

pzdtr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No i doszedłem sam do tego HURRAAA!!!!

Pomogło jedynie przepłukanie całego układu chłodzenia preparatem do płukania i zalanie nowym świeżym płynem chłodzącym.

Teraz to mam taki gorąc że szyby muszę otwierać:mrgreen:

 

POZDRAWIAM!

 

[ Dodano: 2009-01-13, 22:03 ]

I nie cieszyłem się długo z ogrzewania

RĘCE MI JUŻ OPADAJĄ

LUDZIE POMOCY

Wymieniłem termostat potem nagrzewnicę następnie przepłukałem cały ukłąd zalałem nowym płynem i miałem przez dwa tygodnie ok teraz znowu bryndza

Jak wyjadę z domu to mam ciepłe powietrze przez około 15km potem coraz mniej zauważyłem że jak jadę i dam mu na luzie po garach trochę więcej gazu ale na luzie to zaczyna przez chwilę lecieć przez kilka minut ciepłe powietrze ale potem znowu zanika

Już sam nie wiem co może być nie tak przewdy do nagrzewnicy są oba gorące z odpowietrzników nie lececi powietrze tylko płyn , plynu w zbiorniku jest na MAX.

Proszę was o pomoc

 

[ Dodano: 2009-01-13, 22:05 ]

I nie cieszyłem się długo z ogrzewania

RĘCE MI JUŻ OPADAJĄ

LUDZIE POMOCY

Wymieniłem termostat potem nagrzewnicę następnie przepłukałem cały ukłąd zalałem nowym płynem i miałem przez dwa tygodnie ok teraz znowu bryndza

Jak wyjadę z domu to mam ciepłe powietrze przez około 15km potem coraz mniej zauważyłem że jak jadę i dam mu na luzie po garach trochę więcej gazu ale na luzie to zaczyna przez chwilę lecieć przez kilka minut ciepłe powietrze ale potem znowu zanika

Już sam nie wiem co może być nie tak przewdy do nagrzewnicy są oba gorące z odpowietrzników nie lececi powietrze tylko płyn , plynu w zbiorniku jest na MAX.

Proszę was o pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

pater2003, Termostat, już było to opisane wcześniej. Po tych 15 km nagle się otwiera i to dość mocno, płyn już nie płynie w małym obiegu (przez nagrzewnicę, to by też tłumaczyło tą bardzo wysoką temperaturę w pierwszym odcinku jazdy, otwiera się za późno i nagle) tylko płynie na chłodnicę gdzie przewody są większej średnicy i stawiają mniejszy opór. Prawidłowo termostat powinien się otwierać powoli, i powoli kilkakrotnie przymykać przepływ do chłodnicy. Tu chyba jest cała przyczyna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam ponownie po przejechaniu 15km przewdou nagrzewnicy są cały czas gorące a grube przewdy do chłodnicy górny jest ciepły a dolny zimny

mam jeszcze jedno pytanie jak powinien być włożony termostat do obudowy?

czy trzymając go w ręce sprężyna ma być po prawej czy polewej stronie jak się go wkłada może on jest źle włożony odwrotnie

a co do pompy to skoro by była wadliwa albo źle działała to temperatura silnika by rosła a u mnie temp jest poniżej 3 kreski licząc od dołu

Jeszcze jedno dzisiaj przyjechałem do pracy jakieś 5km węże od dużego obiegu były zimne oba ciepłe powietrze leciało potem wsiadłem pojechałem jakieś 15 km i już nic z tego górny wąż duzego obiegu był gorący dolny zimny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pater2003 inaczej go nie włożysz, (przynajmniej u mnie). Wydaję mi się, ze sprężyną wkładasz do bloku silnika (po tej stronie w termostacie jest zbiorniczek z cieczą, która się rozszerza). Temperatura powinna być w połowie wskaźnika. Wygląda na to jakby się nie domykał, albo nie trzyma parametrów. Jakiej firmy masz termostat ? Sądzę mi się, że znowu jest do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!