Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane I Ph2 problem z belką tylną


Rekomendowane odpowiedzi

witam

mam belkę z sedan i mam zamiar zamontować ja do mojego hb jakie mogę mieć problemy z użytkowaniem , konsekwencje itp ? belki są praktycznie identyczne różnią się jedynie mocowaniem amortyzatorów tak jak kolega pisał kilka postów wcześniej ale pisał o kombi/scenic a mnie interesuje sedan/hb

pozdrawiam i z góry dziękuje za odp

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

przeniesiony- scalony

Witam

Już od dawna po wjechaniu w większą dziurę słychać bardzo głośne stukniecie z tylnego zawieszenia, nie dzieje się to narazie często ale na jednej na powiedzmy kilkanaście dziur, dzisiaj wymieniałem łożysko w tylnym kole i wykluczyłem przynajmniej urwanie czy złamanie amortyzatora, więc powoli przygotowuję się do belki, przeczytałem chyba wszystkie posty dotyczące tylnego zawieszenia na forum ale mam kilka pytań,

Rozumiem, że przy stukającej belce, wymienia się tuleje metalowo-gumowe 1szt. na stronę i jest to element zaznaczony na niebiesko na zdjęciu poniżej, nie wiedzieć czemu nie został uwzględniony w opcji B

 

beztytuu.jpg

 

a to jest ten element w rzeczywistości:

 

img088qyq.jpg

 

img088pop.jpg

 

nie wiem dlaczego w ogóle nie został opisany na tym rysynku z "sam naprawiam", no i w sumie nie ma żadnej wzmianki o nim w tekście książki, już nie mówiąc o instrukcji wymiany, chyba że jakimś cudem to pominąłem,

w dialogys'ie też nie mogę znaleźć tej tulei,

czy ta tuleja to jest to?

a tu jest inna tuleja belki do megana, czy ta jest do zawieszenia rurowego?

czy po wyciągnięciu belki, wymienie tych tulei jest konieczne ustawienie wysokości auta na drążkach?

proszę nie bić za ten długi opis i kolejny temat o belkach ale po przeczytaniu wielu postów w tym temacie dalej nie wiele wiem, a myślę że takie podsumowanie przyda się wielu osobom

  • +1 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę w profilu i na zdjęciach masz Megane I PhII więc masz zawieszenie 4-drążkowe. Nie wiem czy akurat tuleja, którą podałeś w linku jest odpowiednia.

U mnie niby jest też 4-drążkowa belka ale z innym numerem 7700762843, porównaj obie tuleje tu do mojej LINK

Ciekawe, że pokazuje Lagunę?

A w dialogysie tuleja jest, ustaw poprawnie identyfikację samochodu i wybierz

Mechanika/33 Elementy nośne tylne/Tylne zawieszenie, element 11 tak jak zaznaczyłeś to na rysunku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, bo sceniole z tego okresu niektóre detale z zawieszenia maja takie same jak w lagunach. Przykładowo cylinderki przy szczękach hamulcowych w starszym sceniolu też takie same mam jak w Lagunie. Chyba jest to spowodowane większą masą całkowitą sceniola.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koszt wymiany tulei to 400-700 zł, zależnie od warsztatu. Ostatecznie możesz się za to zabrać sam. Dość dokładny opis jest w Sam naprawiam

 

można wiedzieć gdzie jest taki opis? ja nic takiego nie znalazłem.

tak, mam megane 1ph2,

może gojgien ma rację i na tej stronie dobrze pokazuje, bo jak zrobiłem filtrowanie wg. Twojego auta to pokazało właśnie te gumy od laguny

 

a dialogys pokazuje mi tylko coś takiego

 

1bqb.jpg

 

z ciekawości w dialogysie wprowadziłem scenica z takim samym silnikiem też mam k4m 700 i faktycznie pokazało tą tuleje z numerem 11, sytuacja taka jak w książce "sam naprawiam", czyli wychodzi na to że tylko scenic'i mają tą tuleje <szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

djanj, 5 post w tym temacie, (na poprzedniej stronie) kol. _AxA_ opisuje różnice jakie są pomiędzy belkami w M I. Wynika z tego, że Sceniol ma całkiem inna belkę jak pozostałe odmiany, choć bardzo podobną , ewentualnie nawet zamienną z GT. Tak więc musisz szukać części do belki HB lub Classica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

djanj, Sam naprawiam str. 127 i dalej.

Tuleja na pewno jest widać ją na Twoim zdjęciu. Pytanie tylko jakie ma wymiary?

Możliwe, że w Twoim przypadku tuleja powinna być taka jak z tego LINKU.

W załączeniu fragment serwisówki. Na rysunkach widać, że ta tuleja jest inna niż u mnie.

Ciekawe, że jak się wpisze Nr OEM w dialogysa pokazuje się, że ten element nie pasuje do Twojego modelu, ale możliwe że ja coś źle wybrałem w identyfikacji pojazdu.

Tylne_zawieszenie_Megane_I.pdf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wychodzi na to, że są do wymiany tylko te dwie tuleje, oczywiście jeśli drążki są ok, więc jeśli ktoś może to zrobić sam, cenowo nie ma takiej tragedii, jak przy oddaniu do mechanika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba popatrzyć czy nie są pęknięte lub nie mają zniszczonych wielowpustów.

I na wymianie tych tulei polega regeneracja tylnej belki? Żadnych gum i innych dupereli do wymiany tam więcej nie ma?

Dokładnie tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trzeba popatrzyć czy nie są pęknięte lub nie mają zniszczonych wielowpustów.

 

A jeśli okaże się że jednak trzeba je wymienić to jaki jest koszt takiej inwestycji? Wymienia się parami, czy tylko te co trzeba?

 

Dokładnie tak

 

Od zawsze zwrot " regeneracja belki " kojarzył mi się z bardzo fachową naprawą wymagającą specjalistycznych narzędzi, a tu proszę jaka niespodzianka <szukaj>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poza prasą nie potrzeba nic specjalnego. Problem w tym, że jest z tym kupa roboty.

W sumie belka trzyma się na czterech śrubach. Ale trzeba rozkręcić układ hamulcowy, przewody i linkę, oraz korektor siły hamowania. Po wymianie tulei trzeba to na nowo złożyć, odpowietrzyć hamulce i na nowo ustawić korektor hamowania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!