Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

_AxA_

Megane I phII Megane I Ph2 problem z belką tylną

Recommended Posts

Co można zrobić, żeby wyrównać poziom?

Podnieść na drążkach, :mrgreen: się kłania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szukaj się kłania.

 

Tyle wiem. Szukałem. Tematy o belce w kombi mam obcykane, więc dzięki za życzliwą sugestię.

Problemem jest to, że nawet podnoszenie na drążkach jest kłopotliwe, kosztowne i ryzykowne (jeśli się mylę - poprawcie mnie).

Sama belka nie trzeszczy, geometrii nie straciła.

Edytowano przez Sroqraf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

kosztowne i ryzykowne (jeśli się mylę - poprawcie mnie).

Wszystko zależy od tego w jakim stanie jest belka, niestety w naszych autach (przebieg i/lub wiek) może się okazać, że głupia regulacja wiąże się z regeneracją belki.

 

przód wygląda jak offroadowy twór - ok 2x większy prześwit.

Mam to samo i o ile sama różnica mnie nie wkurza to nisko wiszący tyłek już tak. Niestety belka jest w takim stanie, że ruszenie jej to musowa regeneracja.

Edytowano przez fred

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przód może być wysoko, jak np. ktoś kiedyś zmienił sprężyny na takie od diesla.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co zrobić jeśli drążek jest zapieczony przez rdzę i nie chce wyjść?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja mam również podobną sytuacji co kolega, drążek skrętny jest pokryty rdzą, nie wiem czy wieloklin jest również zżarty przez rdzę. Może ktoś miał podobną sytuację i wie czy po zaryzykowaniu wyciągnięcia drążka rdza okazuje być powierzchowna ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A co zrobić jeśli drążek jest zapieczony przez rdzę i nie chce wyjść?

Najlepiej oddać to fachowcowi bo i czopy drążków są do wymiany, a do porządnego ich zrobienia potrzebna jest prasa.

Oczywiście można próbować jakimś preparatem penetrującym, ale wg. mnie to bezsensowna robota.

 

Tak w ogóle to PORZĄDNA regeneracja belki to także wymiana czopów i jeśli jest taka potrzeba to też drążków, a nie tylko tuleje i gotowe.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej oddać to fachowcowi bo i czopy drążków są do wymiany, a do porządnego ich zrobienia potrzebna jest prasa.

 

Oddaj do fachowca i zapłać grubą kasę za regenerację, którą przy odrobinie zapału, większość z nas jest w stanie zrobić we własnym zakresie. Czopy mogą w dobrym stanie, z zewnątrz wygladają fatalnie ale frezy będą ok (jakby były w złym stanie to poprostu by się przekręciły pod obciążeniem podczas normalnego użytkowania). W belce w której wymieniałem tuleje nawet po wyciągnięciu starych miałem duży problem z rozłączeniem wsporników belki i drążków. Generalnie bez rozłożenia belki na czynniki pierwsze jest raczej małe prawdopodobieństwo że uda się je wyciagnąć. Mówię mniej więcej o sytuacji jak poniżej (foto z mojej pierwszej belki której regeneracji się nie podjąłem, w drugiej wyglądąło podobnie i okazało się że frezy były całe):

 

thumb_hosting_zdjec_1446882492__32854783d37616a9.jpg

 

Prasa niekoniecznie (aczkolwiek jak masz dostęp to idealnie), wystarczy dobry ściągacz.

Edytowano przez P_r_z_e_m_o

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

_arson u mnie dokładnie tak samo to wygląda, śruby w drążek skrętny nie da rady wkręcić. Co w takiej sytuacji można zrobić we własnym zakresie ? Przychodzi mi na myśl tylko jedno rozwiązanie, wyjąć całą oś i jakoś kombinować mając ją całą na wierzchu. Tylko nie wiem czy zbić wspornik, czy raczej nie wyjdzie i trzeba w drugą stronę działać, czyli jakoś wybić drążek na zewnątrz, tylko jak to zrobić ? Może ścisnąć drążek jakimś uchwytem i uderzać od strony lornetki ?

Dodam tylko, że muszę to zrobić, ponieważ mam zagazowaną Megi, zbiornik trochę waży i tył mi siadł jakieś 3-3,5cm. Wymiar H4 = 290mm, H5 = 235. Z obu stron jest tak samo. Lornetka jest w ładnym stanie, drążki na całej długości też.

Edytowano przez zdunman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie da rady wkręcić śruby to nic z tym nie zrobisz, trzeba wyciągać belkę, rozwiercić tuleje i zbić drążek ze wspornikiem na zewnątrz (chyba że są ściągacze nie wykorzystujące nagwintowanego otwory w drążku to załatwić taki ściągacz jednak ja o takim nie słyszałem).

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ja myślałem jeszcze żeby zacisnąć obejmę na drążku i uderzać w tą obejmę, może puści, ale nie wiem czy to nie jest błędne rozwiązanie. Domyślam się, że trochę kombinuję, ale chciałem uniknąć wyciągania tylnej belki, a w szczególności odkręcania przewodów hamulcowych. Samochód nie jest młody i potem może być problem z odkręceniem odpowietrzników.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Na twoim miejscu próbowałbym, przy wyciaganiu i rozbieraniu belki jest sporo pracy więc każdy sposób dzięki któremu uda się tego uniknąć bedzie dobry :D Przewody hamulcowe i odpowietrzniki to pikuś :D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Doradźcie mi jeszcze proszę, bo przy okazji powinienem zmienić tuleje, jakiej firmy będą lepsze ?

http://www.autkoplus.com/category/25031,pozostale-wersje-bez-kombi

SASIC czy Hutchinson, różnica w cenie mała, pytanie czy jakościowo są takie same ?

Ewentualnie Impergom za 23PLN\szt.

Zastanawiam się, czy tuleje do belki czterodrążkowej różnią się czymś od dwudrążkowej, ponieważ w tym sklepie nie ma rozgraniczenia na typ belki. Może ktoś podać numer katalogowy Renault ?

Edytowano przez zdunman

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś podać numer katalogowy Renault

Tylko po sprawdzeniu w Dialogysie, problem w tym, że są dwa rodzaje siletbloków, ten co pokazałeś w linku i drugi link przykładowy żeby było, ciekawiej to są różne średnice tulei zewnętrznej, zresztą pisze o tym w linku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

W dodatku jest jeszcze podział na symetryczne i asymetryczne. Jak ktoś będzie mógł to proszę sprawdźcie w Dialogysie, bede bardzo wdzięczny

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...