Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

_AxA_

Megane I phII Megane I Ph2 problem z belką tylną

Recommended Posts

witam

mam belkę z sedan i mam zamiar zamontować ja do mojego hb jakie mogę mieć problemy z użytkowaniem , konsekwencje itp ? belki są praktycznie identyczne różnią się jedynie mocowaniem amortyzatorów tak jak kolega pisał kilka postów wcześniej ale pisał o kombi/scenic a mnie interesuje sedan/hb

pozdrawiam i z góry dziękuje za odp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

przeniesiony- scalony

Witam

Już od dawna po wjechaniu w większą dziurę słychać bardzo głośne stukniecie z tylnego zawieszenia, nie dzieje się to narazie często ale na jednej na powiedzmy kilkanaście dziur, dzisiaj wymieniałem łożysko w tylnym kole i wykluczyłem przynajmniej urwanie czy złamanie amortyzatora, więc powoli przygotowuję się do belki, przeczytałem chyba wszystkie posty dotyczące tylnego zawieszenia na forum ale mam kilka pytań,

Rozumiem, że przy stukającej belce, wymienia się tuleje metalowo-gumowe 1szt. na stronę i jest to element zaznaczony na niebiesko na zdjęciu poniżej, nie wiedzieć czemu nie został uwzględniony w opcji B

 

beztytuu.jpg

 

a to jest ten element w rzeczywistości:

 

img088qyq.jpg

 

img088pop.jpg

 

nie wiem dlaczego w ogóle nie został opisany na tym rysynku z "sam naprawiam", no i w sumie nie ma żadnej wzmianki o nim w tekście książki, już nie mówiąc o instrukcji wymiany, chyba że jakimś cudem to pominąłem,

w dialogys'ie też nie mogę znaleźć tej tulei,

czy ta tuleja to jest to?

a tu jest inna tuleja belki do megana, czy ta jest do zawieszenia rurowego?

czy po wyciągnięciu belki, wymienie tych tulei jest konieczne ustawienie wysokości auta na drążkach?

proszę nie bić za ten długi opis i kolejny temat o belkach ale po przeczytaniu wielu postów w tym temacie dalej nie wiele wiem, a myślę że takie podsumowanie przyda się wielu osobom

  • +1 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Z tego co widzę w profilu i na zdjęciach masz Megane I PhII więc masz zawieszenie 4-drążkowe. Nie wiem czy akurat tuleja, którą podałeś w linku jest odpowiednia.

U mnie niby jest też 4-drążkowa belka ale z innym numerem 7700762843, porównaj obie tuleje tu do mojej LINK

Ciekawe, że pokazuje Lagunę?

A w dialogysie tuleja jest, ustaw poprawnie identyfikację samochodu i wybierz

Mechanika/33 Elementy nośne tylne/Tylne zawieszenie, element 11 tak jak zaznaczyłeś to na rysunku.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

P_r_z_e_m_o, bo sceniole z tego okresu niektóre detale z zawieszenia maja takie same jak w lagunach. Przykładowo cylinderki przy szczękach hamulcowych w starszym sceniolu też takie same mam jak w Lagunie. Chyba jest to spowodowane większą masą całkowitą sceniola.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Koszt wymiany tulei to 400-700 zł, zależnie od warsztatu. Ostatecznie możesz się za to zabrać sam. Dość dokładny opis jest w Sam naprawiam

 

można wiedzieć gdzie jest taki opis? ja nic takiego nie znalazłem.

tak, mam megane 1ph2,

może gojgien ma rację i na tej stronie dobrze pokazuje, bo jak zrobiłem filtrowanie wg. Twojego auta to pokazało właśnie te gumy od laguny

 

a dialogys pokazuje mi tylko coś takiego

 

1bqb.jpg

 

z ciekawości w dialogysie wprowadziłem scenica z takim samym silnikiem też mam k4m 700 i faktycznie pokazało tą tuleje z numerem 11, sytuacja taka jak w książce "sam naprawiam", czyli wychodzi na to że tylko scenic'i mają tą tuleje <szukaj>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

djanj, 5 post w tym temacie, (na poprzedniej stronie) kol. _AxA_ opisuje różnice jakie są pomiędzy belkami w M I. Wynika z tego, że Sceniol ma całkiem inna belkę jak pozostałe odmiany, choć bardzo podobną , ewentualnie nawet zamienną z GT. Tak więc musisz szukać części do belki HB lub Classica.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

djanj, Sam naprawiam str. 127 i dalej.

Tuleja na pewno jest widać ją na Twoim zdjęciu. Pytanie tylko jakie ma wymiary?

Możliwe, że w Twoim przypadku tuleja powinna być taka jak z tego LINKU.

W załączeniu fragment serwisówki. Na rysunkach widać, że ta tuleja jest inna niż u mnie.

Ciekawe, że jak się wpisze Nr OEM w dialogysa pokazuje się, że ten element nie pasuje do Twojego modelu, ale możliwe że ja coś źle wybrałem w identyfikacji pojazdu.

Tylne_zawieszenie_Megane_I.pdf

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Skoro już rozmawiamy aktualnie o tylnej belce to czy w Scenicu jaki posiadam wymienia się na belce tylko 2 tuleje czy coś jeszcze? Jak mam dobrać odpowiednie tuleje?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

I na wymianie tych tulei polega regeneracja tylnej belki? Żadnych gum i innych dupereli do wymiany tam więcej nie ma?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

wychodzi na to, że są do wymiany tylko te dwie tuleje, oczywiście jeśli drążki są ok, więc jeśli ktoś może to zrobić sam, cenowo nie ma takiej tragedii, jak przy oddaniu do mechanika

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

A po czym można poznać czy drązki są ok?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Trzeba popatrzyć czy nie są pęknięte lub nie mają zniszczonych wielowpustów.

I na wymianie tych tulei polega regeneracja tylnej belki? Żadnych gum i innych dupereli do wymiany tam więcej nie ma?

Dokładnie tak

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Trzeba popatrzyć czy nie są pęknięte lub nie mają zniszczonych wielowpustów.

 

A jeśli okaże się że jednak trzeba je wymienić to jaki jest koszt takiej inwestycji? Wymienia się parami, czy tylko te co trzeba?

 

Dokładnie tak

 

Od zawsze zwrot " regeneracja belki " kojarzył mi się z bardzo fachową naprawą wymagającą specjalistycznych narzędzi, a tu proszę jaka niespodzianka <szukaj>

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Poza prasą nie potrzeba nic specjalnego. Problem w tym, że jest z tym kupa roboty.

W sumie belka trzyma się na czterech śrubach. Ale trzeba rozkręcić układ hamulcowy, przewody i linkę, oraz korektor siły hamowania. Po wymianie tulei trzeba to na nowo złożyć, odpowietrzyć hamulce i na nowo ustawić korektor hamowania.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać odpowiedź i zarejestrować się później. Jeżeli posiadasz już konto, zaloguj się teraz, aby powiązać odpowiedź ze swoim kontem.

Gość
Odpowiedz...

×   Wkleiłeś treść z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Only 75 emoji are allowed.

×   Twój link będzie automatycznie osadzony.   Wyświetlać jako link

×   Twoja poprzednia zawartość została przywrócona.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz wklejać zdjęć bezpośrednio do edytora. Wgraj lub dodaj zdjęcie z adresu URL.


×
×
  • Utwórz nowe...