Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane I Ph2 problem z belką tylną


Rekomendowane odpowiedzi

szukaj się kłania.

 

Tyle wiem. Szukałem. Tematy o belce w kombi mam obcykane, więc dzięki za życzliwą sugestię.

Problemem jest to, że nawet podnoszenie na drążkach jest kłopotliwe, kosztowne i ryzykowne (jeśli się mylę - poprawcie mnie).

Sama belka nie trzeszczy, geometrii nie straciła.

Edytowane przez Sroqraf
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kosztowne i ryzykowne (jeśli się mylę - poprawcie mnie).

Wszystko zależy od tego w jakim stanie jest belka, niestety w naszych autach (przebieg i/lub wiek) może się okazać, że głupia regulacja wiąże się z regeneracją belki.

 

przód wygląda jak offroadowy twór - ok 2x większy prześwit.

Mam to samo i o ile sama różnica mnie nie wkurza to nisko wiszący tyłek już tak. Niestety belka jest w takim stanie, że ruszenie jej to musowa regeneracja.

Edytowane przez fred
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Ja mam również podobną sytuacji co kolega, drążek skrętny jest pokryty rdzą, nie wiem czy wieloklin jest również zżarty przez rdzę. Może ktoś miał podobną sytuację i wie czy po zaryzykowaniu wyciągnięcia drążka rdza okazuje być powierzchowna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A co zrobić jeśli drążek jest zapieczony przez rdzę i nie chce wyjść?

Najlepiej oddać to fachowcowi bo i czopy drążków są do wymiany, a do porządnego ich zrobienia potrzebna jest prasa.

Oczywiście można próbować jakimś preparatem penetrującym, ale wg. mnie to bezsensowna robota.

 

Tak w ogóle to PORZĄDNA regeneracja belki to także wymiana czopów i jeśli jest taka potrzeba to też drążków, a nie tylko tuleje i gotowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej oddać to fachowcowi bo i czopy drążków są do wymiany, a do porządnego ich zrobienia potrzebna jest prasa.

 

Oddaj do fachowca i zapłać grubą kasę za regenerację, którą przy odrobinie zapału, większość z nas jest w stanie zrobić we własnym zakresie. Czopy mogą w dobrym stanie, z zewnątrz wygladają fatalnie ale frezy będą ok (jakby były w złym stanie to poprostu by się przekręciły pod obciążeniem podczas normalnego użytkowania). W belce w której wymieniałem tuleje nawet po wyciągnięciu starych miałem duży problem z rozłączeniem wsporników belki i drążków. Generalnie bez rozłożenia belki na czynniki pierwsze jest raczej małe prawdopodobieństwo że uda się je wyciagnąć. Mówię mniej więcej o sytuacji jak poniżej (foto z mojej pierwszej belki której regeneracji się nie podjąłem, w drugiej wyglądąło podobnie i okazało się że frezy były całe):

 

thumb_hosting_zdjec_1446882492__32854783d37616a9.jpg

 

Prasa niekoniecznie (aczkolwiek jak masz dostęp to idealnie), wystarczy dobry ściągacz.

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

_arson u mnie dokładnie tak samo to wygląda, śruby w drążek skrętny nie da rady wkręcić. Co w takiej sytuacji można zrobić we własnym zakresie ? Przychodzi mi na myśl tylko jedno rozwiązanie, wyjąć całą oś i jakoś kombinować mając ją całą na wierzchu. Tylko nie wiem czy zbić wspornik, czy raczej nie wyjdzie i trzeba w drugą stronę działać, czyli jakoś wybić drążek na zewnątrz, tylko jak to zrobić ? Może ścisnąć drążek jakimś uchwytem i uderzać od strony lornetki ?

Dodam tylko, że muszę to zrobić, ponieważ mam zagazowaną Megi, zbiornik trochę waży i tył mi siadł jakieś 3-3,5cm. Wymiar H4 = 290mm, H5 = 235. Z obu stron jest tak samo. Lornetka jest w ładnym stanie, drążki na całej długości też.

Edytowane przez zdunman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli nie da rady wkręcić śruby to nic z tym nie zrobisz, trzeba wyciągać belkę, rozwiercić tuleje i zbić drążek ze wspornikiem na zewnątrz (chyba że są ściągacze nie wykorzystujące nagwintowanego otwory w drążku to załatwić taki ściągacz jednak ja o takim nie słyszałem).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślałem jeszcze żeby zacisnąć obejmę na drążku i uderzać w tą obejmę, może puści, ale nie wiem czy to nie jest błędne rozwiązanie. Domyślam się, że trochę kombinuję, ale chciałem uniknąć wyciągania tylnej belki, a w szczególności odkręcania przewodów hamulcowych. Samochód nie jest młody i potem może być problem z odkręceniem odpowietrzników.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na twoim miejscu próbowałbym, przy wyciaganiu i rozbieraniu belki jest sporo pracy więc każdy sposób dzięki któremu uda się tego uniknąć bedzie dobry :D Przewody hamulcowe i odpowietrzniki to pikuś :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Doradźcie mi jeszcze proszę, bo przy okazji powinienem zmienić tuleje, jakiej firmy będą lepsze ?

http://www.autkoplus.com/category/25031,pozostale-wersje-bez-kombi

SASIC czy Hutchinson, różnica w cenie mała, pytanie czy jakościowo są takie same ?

Ewentualnie Impergom za 23PLN\szt.

Zastanawiam się, czy tuleje do belki czterodrążkowej różnią się czymś od dwudrążkowej, ponieważ w tym sklepie nie ma rozgraniczenia na typ belki. Może ktoś podać numer katalogowy Renault ?

Edytowane przez zdunman
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może ktoś podać numer katalogowy Renault

Tylko po sprawdzeniu w Dialogysie, problem w tym, że są dwa rodzaje siletbloków, ten co pokazałeś w linku i drugi link przykładowy żeby było, ciekawiej to są różne średnice tulei zewnętrznej, zresztą pisze o tym w linku.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
        • +1
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!