Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Jaki olej 1,5 dci?


20

Rekomendowane odpowiedzi

Według instrukcji ma być 4,6l ale to do suchego silnika. Zazwyczaj wchodzi mniej.

Raz kupiłem 4+1 l i zostało.

Od tego czasu zawsze kupuje 4 l i po spuszczeniu oleju i wymianie filtra najpierw jest wlewane to co zostało z ubiegłej wymiany. Potem dopiero do górnego stanu jest dolewany nowo zakupiony z bańki 4 l.

I znowu zostaje, co przelewam do pustej bańki po starszym oleju jaki jest wlany na początku i albo to jeździ w aucie jak mam dłuższą trasę, albo stoi w garażu do następnej wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

******************************

Moze ktos z uzytkownikow doradzi jak najnizszym kosztym wymienic olej do mojej meganki 3 kombi 2010 rok 1.5dCi 110km DPF?

******************************

Czy mozna uzyc dowolnego oleju czy tylko specyficzny do tego rodzaju silnika ze wzgledu na filtr DPF?

******************************

Bede wdzieczny za pomoc

lapka2.gif

Regulamin pkt. 5.6 - pl-literki, 5.9 - Enter

P_r_z_e_m_o

Edytowane przez P_r_z_e_m_o
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ten 5w30 tak naprawdę lepkościowo niewiele różni się od 5w40, więc tym akurat to bym się nie przejmował. RN 720 to odpowiednik ACEA C4, która to norma wymaga lepkości wysokotemperaturowej HTHS minimum 3,5. Co innego paliwooszczędne oleje 5w30 klasy A5/B5, gdzie minimalny HTHS wynosi 2,9. Tak więc oleje normy RN 720 wytwarzają dość gruby film w wysokich temperaturach. Tak się składa, że akurat Renault nie idzie drogą, którą podążają producenci japońscy tudzież Ford, którzy wymyślili sobie wodniste oleje 0w20/ 5w20, a wyczytałem nawet, że w opracowaniu są oleje klasy 0w16.

Inną sprawa, że w Polsce jest jakiś nie do końca uzasadniony strach przed olejami, które mają niższy letni indeks lepkości niż 40. Trochę szperałem na ten temat, i gdzieś natknąłem się na opracowanie z którego wynikało, że pierścienie tłokowe przy oleju 5w20 zużywają się w takim samym tempie jak przy oleju 5w40.

Edytowane przez pawlos
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja akurat nie mam fapa więc nie muszę lać oleju z normą RN 720. Jeśli bym natomiast miał taki wynalazek, to używałbym oleju zgodnie z zaleceniami. Jak już napisałem lepkość wysokotemperaturowa oleju 5w30 RN 720 jest zbliżona do typowego 5w40. Przykład pierwszy z brzegu: Wysokopopiołowy Motul X-cess 5w40 - HTHS viscosity at 150°C 3.7 mPa.s. Niskopopiołowy Motul Specyfic RN 720 5w30 - HTHS viscosity at 150°C 3.6 mPa.s.

Wasze auta, wasze fapy, wasza sprawa. Lejta co chceta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mylisz lepkość z właściwościami smarnymi.A innych parametrów nie podajesz? Pierwszy (jak i wiele innych dostępnych) przykład jaki mi się wyświetlił

Polecam osobiście do fapa Motul X-Clean 5W40

Na innym ich teście jest właśnie porównanie 5W30 a 5W40 ale nie mogę teraz znaleźć a nie mam czasu szukać

 

To też ciekawe-

Edytowane przez ZibiW
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 15 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!