Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II problem z silnikiem- gaśnie.


Ksyrium

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

pozwoliłem sobie napisać na forum i poradzić się. Mam problem ze swoim samochodem- Megane II 1.6 z 2003 roku. Rzecz stała się trochę nieoczekiwanie, ponieważ jeździłem samochodem i nigdy nie miałem z nim problemu. Wczoraj załatwiając bieżące sprawy na mieście auto sprawowało się oki., lecz nagle zaczęło gasnąć. Problem polega na tym, iż zapalam auto ( chodzi chwilę na ssaniu i ma obroty w granicach 1000-1100 obr/min ) następnie obroty spadają do normalnych ( jakieś 800 obr/min ) i auto nagle mi gaśnie. Tak samo jak jadę na niskich obrotach autem zaczyna szarpać i gaśnie. Znajomi poradzili mi, że może być to silniczek krokowy- lecz nie znam się na tym i wolałbym spytać. Bardzo proszę o jakąś radę.

 

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli gaśnie ci na ciepłym silniku to najprawdopodobniej czujnik położenia wałka rozrządu, lub czujnik położenia wału korbowego. W twojej megi nie ma czegoś takiego jak silniczek krokowy. Zamiast tego masz elektrycznie sterowaną przepustnicę. Tak btw. poszukaj na forum.

 

pozdrawiam

Kamil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe, nie twierdzą.

Silniczek krokowy sterował przelotem kanału omijającego przepustnicę. W MII już tego patentu nie ma. Tu uchylana jest cała przpustnica.

NIemniej jednak, przepustnica poruszana jest silnikiem krokowym <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO dobra, już tłumaczę o co chodziło.

Ogólnie "silnik krokowy" to część elektroniczno/elektryczna dość szeroko stosowana w automatyce. Nic to innego jak silnik sterowany impulsami i co za tym idzie dający się dość precyzyjnie wysterowywać.

W samochodach zwykło się nazywać silnikiem krokowym, całą część regulującą dopływ powietrza do kolektora przy zamkniętej przepustnicy. Owszem, ruch iglicy realizowany jest tam silnikiem krokowym.

W Megane II, takowa część nie jest potrzebna, ponieważ cała przepustnica jest poruszana silnikiem krokowym a nie linką przyczepioną do pedału gazu jak w MI. Nie stoi więc nic na przeszkodzie, aby przepustnica sterowała powietrzem na biegu jałowym gdy kierowca nie dotyka wcale pedału gazu.

Jaki morał?

Padnięty silniczek krokowy w MI powoduje problemy z biegiem jałowym a w MII powodować musi problemy w całym zakresie obrotów. Ta wiedza, pozwala łatwo wyeliminować go jako sprawcę nieprawidłowości :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddaję słuszność, jest na wałku ssącym coś takiego.

Co więcej może powodować mulenie auta, gaśnięcie, a nawet odgłosy opisywane w tematach o KZF.

Ale fachowa nazwa :-/ <ok> "przestawiacz" :mrgreen: - tak to jest, jak się tłumaczy z obcego na nasz. :-?

Nie pamiętam takiego słowa w słowniku j. polskiego - nie mam przed sobą aby sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

 

Mógłby mi ktoś wskazać, gdzie znajduje się czujnik położenia wałka rozrządu w silniku K4J 730?

Z tego co widzę na poniższym rysunku, to powinien znajdować się blisko 4 cewki (prawej), ale u mnie tam jest pusto.

obrazewrw.jpg

 

Pozdrawiam

 

Ps. I jak mozna zdjagnozować czy on działa? Jakiś pomiar omomierzem może?

Da radę go wymienić w razie czego samemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 18 odpowiedzi
    • Nowy Bigster: Wyższy Wymiar Dacii
      Dacia prezentuje nowy model Bigster, który wprowadza markę na wyższy poziom, oferując unikalną propozycję w segmencie C-SUV. Ten model, zgodnie z tradycją marki, zapewnia bogactwo cech i technologii w przystępnej cenie. Bigster to samochód, który łączy solidność, przestronność i nowoczesne technologie, spełniając oczekiwania najbardziej wymagających klientów.
      • 0 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 10 odpowiedzi
    • Cześć, w przeciągu dwóch tygodni mam odebrać swoje megane 1.3 tce 140. 
      Powiedzcie proszę bo gdzieś wyczytałem, że nowoczesne silniki wraz z olejami są tak skonstruowane, że nie trzeba wymieniać oleju po 1000-2000km od wyjechania z salonu.
      Jak to w praktyce wygląda aby samochód służył długie lata?
      • 34 odpowiedzi
    • Używana Tesla z certyfikatem
      Niedawno trafiłem na wydaję mi się ciekawą opcję, żeby wejść do świata "elektryków". Chodzi o używane samochody marki Tesla, na stronie www.tesla.com/pl_PL/inventory/used - używane można wyszukać używane modele Tesli z certyfikatem. Zakładam, że są one po weryfikacji mechaniki i elektryki. Z tego co czytałem i szukałem w necie to akumulator w Teslach trzyma swoją pojemność całkiem dobrze nawet pomimo upływu czasu, pamiętam, że był z tym duży problem w Nissanach Leaf, które bardzo szybko traciły dostępną pojemność. Wracają do Tesli, to można wejść w szczegóły ogłoszenia, są real photos i co najważniejsze roczna gwarancja. Oczywiście liczę się z tym, że zaraz zostanę zjedzony przez fanów aut spalinowych (też je lubię), ale ... taka używana Tesla z gwarancją to może być ciekawa opcja.

       
      • 17 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!