Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II problem z silnikiem- gaśnie.


Ksyrium

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

pozwoliłem sobie napisać na forum i poradzić się. Mam problem ze swoim samochodem- Megane II 1.6 z 2003 roku. Rzecz stała się trochę nieoczekiwanie, ponieważ jeździłem samochodem i nigdy nie miałem z nim problemu. Wczoraj załatwiając bieżące sprawy na mieście auto sprawowało się oki., lecz nagle zaczęło gasnąć. Problem polega na tym, iż zapalam auto ( chodzi chwilę na ssaniu i ma obroty w granicach 1000-1100 obr/min ) następnie obroty spadają do normalnych ( jakieś 800 obr/min ) i auto nagle mi gaśnie. Tak samo jak jadę na niskich obrotach autem zaczyna szarpać i gaśnie. Znajomi poradzili mi, że może być to silniczek krokowy- lecz nie znam się na tym i wolałbym spytać. Bardzo proszę o jakąś radę.

 

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli gaśnie ci na ciepłym silniku to najprawdopodobniej czujnik położenia wałka rozrządu, lub czujnik położenia wału korbowego. W twojej megi nie ma czegoś takiego jak silniczek krokowy. Zamiast tego masz elektrycznie sterowaną przepustnicę. Tak btw. poszukaj na forum.

 

pozdrawiam

Kamil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe, nie twierdzą.

Silniczek krokowy sterował przelotem kanału omijającego przepustnicę. W MII już tego patentu nie ma. Tu uchylana jest cała przpustnica.

NIemniej jednak, przepustnica poruszana jest silnikiem krokowym <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO dobra, już tłumaczę o co chodziło.

Ogólnie "silnik krokowy" to część elektroniczno/elektryczna dość szeroko stosowana w automatyce. Nic to innego jak silnik sterowany impulsami i co za tym idzie dający się dość precyzyjnie wysterowywać.

W samochodach zwykło się nazywać silnikiem krokowym, całą część regulującą dopływ powietrza do kolektora przy zamkniętej przepustnicy. Owszem, ruch iglicy realizowany jest tam silnikiem krokowym.

W Megane II, takowa część nie jest potrzebna, ponieważ cała przepustnica jest poruszana silnikiem krokowym a nie linką przyczepioną do pedału gazu jak w MI. Nie stoi więc nic na przeszkodzie, aby przepustnica sterowała powietrzem na biegu jałowym gdy kierowca nie dotyka wcale pedału gazu.

Jaki morał?

Padnięty silniczek krokowy w MI powoduje problemy z biegiem jałowym a w MII powodować musi problemy w całym zakresie obrotów. Ta wiedza, pozwala łatwo wyeliminować go jako sprawcę nieprawidłowości :-P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oddaję słuszność, jest na wałku ssącym coś takiego.

Co więcej może powodować mulenie auta, gaśnięcie, a nawet odgłosy opisywane w tematach o KZF.

Ale fachowa nazwa :-/ <ok> "przestawiacz" :mrgreen: - tak to jest, jak się tłumaczy z obcego na nasz. :-?

Nie pamiętam takiego słowa w słowniku j. polskiego - nie mam przed sobą aby sprawdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

Witam

 

Mógłby mi ktoś wskazać, gdzie znajduje się czujnik położenia wałka rozrządu w silniku K4J 730?

Z tego co widzę na poniższym rysunku, to powinien znajdować się blisko 4 cewki (prawej), ale u mnie tam jest pusto.

obrazewrw.jpg

 

Pozdrawiam

 

Ps. I jak mozna zdjagnozować czy on działa? Jakiś pomiar omomierzem może?

Da radę go wymienić w razie czego samemu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
      Renault 5 E-Tech Electric: Start sprzedaży wersji Roland-Garros – hołd dla sportowej elegancji
       
      Renault oficjalnie rozpoczęło sprzedaż nowej, ekskluzywnej wersji specjalnej modelu Renault 5 E-Tech Electric Roland Garros. To unikalne połączenie elegancji i sportowego charakteru, które oddaje ducha legendarnego turnieju tenisowego i francuskiego stylu. Ceny startują od 157 900 zł, a model kwalifikuje się do rządowych dopłat w ramach programu NaszEauto, co dodatkowo zwiększa jego atrakcyjność na rynku.
      • 0 odpowiedzi
    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!