Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Megane II problem z silnikiem- gaśnie.


Ksyrium

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

pozwoliłem sobie napisać na forum i poradzić się. Mam problem ze swoim samochodem- Megane II 1.6 z 2003 roku. Rzecz stała się trochę nieoczekiwanie, ponieważ jeździłem samochodem i nigdy nie miałem z nim problemu. Wczoraj załatwiając bieżące sprawy na mieście auto sprawowało się oki., lecz nagle zaczęło gasnąć. Problem polega na tym, iż zapalam auto ( chodzi chwilę na ssaniu i ma obroty w granicach 1000-1100 obr/min ) następnie obroty spadają do normalnych ( jakieś 800 obr/min ) i auto nagle mi gaśnie. Tak samo jak jadę na niskich obrotach autem zaczyna szarpać i gaśnie. Znajomi poradzili mi, że może być to silniczek krokowy- lecz nie znam się na tym i wolałbym spytać. Bardzo proszę o jakąś radę.

 

M.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli gaśnie ci na ciepłym silniku to najprawdopodobniej czujnik położenia wałka rozrządu, lub czujnik położenia wału korbowego. W twojej megi nie ma czegoś takiego jak silniczek krokowy. Zamiast tego masz elektrycznie sterowaną przepustnicę. Tak btw. poszukaj na forum.

 

pozdrawiam

Kamil

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIe, nie twierdzą.

Silniczek krokowy sterował przelotem kanału omijającego przepustnicę. W MII już tego patentu nie ma. Tu uchylana jest cała przpustnica.

NIemniej jednak, przepustnica poruszana jest silnikiem krokowym <piwko>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NO dobra, już tłumaczę o co chodziło.

Ogólnie "silnik krokowy" to część elektroniczno/elektryczna dość szeroko stosowana w automatyce. Nic to innego jak silnik sterowany impulsami i co za tym idzie dający się dość precyzyjnie wysterowywać.