Skocz do zawartości

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl

Sklep z częściami do Renault - sprawdź iParts.pl

Spalanie w Waszych limuzynach :)


Maniek

Rekomendowane odpowiedzi

kombi 1.4 16V na dystansie 3 k km spalanie benzyny od 6 - 7 l/100km przy umiarkowanej jeździe, LPG w zimie przy ciężkiej nodze w mieście 9 - 10 l/100km, :evil: lato trasa 7 - 8 l/100km, minimalnie co udało mi się uzyskać to 7,02 L LPG / 100km :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Od dwóch tygodni jestem szczęśliwym posiadaczem Megane II Grandtour 2003 1.4 16V. Auto jest super, za wyjątkiem średniego spalania w mieście - 10,5 litra. To trochę za dużo jak na przebieg 29 tys. km. Wydaje mi się, że oszczędniej już nie potrafię jeździć, więc o co chodzi?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to już parę baków mi E7J spalił, więc się mogę wypowiedzieć :-D

 

Ruch miejski i podmiejski (trasą tego nie nazwę, bo to do pracy i z pracy, 9mil, na których osiągam średnią prędkość ok. 40km/h), pogoda bardzo ciepła w ostatnich tygodniach, więc przeważnie klimatyzacja chodzi. Wynik - 7l/100km, więc chyba nienajgorzej, choć do Moroha mi brakuje :roll:

 

Z kolei kiedy sobie z niemalŻonką jechaliśmy na wycieczkę do Szkocji i większość tej trasy pokonaliśmy autostradą (spokojna jazda 70-80mph), to było jakieś 6l/100km - ale nie spaliliśmy całego baku w trasie, tylko wyjeździliśmy część po szkockich wzgórzach krętymi, bocznymi drogami, więc to wyliczenie jest trochę z czapy. Poza tym byłem przed wymianą termostatu, więc silnik niedogrzany :) Teraz, mam nadzieję, byłoby lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mogę powiedzieć teraz z całą pewnością ile mi Meg pali.

 

Na drodze konkretnie trasa Bydgoszcz - Gdańsk pali 7,0 do 7,2

A w mieście 7,7 do 8,2 zależy od natężenia na kochanych ulicach a u nas wogóle wszystkie głowne ulice rozkopane nie wiem może coś zmieniło się w planach i to w Bydzi mają być mecze Euro 2012 :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Od 10 miesięcy mam Megi Classic 2.0 i pali czy to latem czy zimą 10/100 km w cyklu miejskim. Tankuje zawsze do peła więc łatwo mi to obliczyć, przejechane 420 km tankuje 42 l, 470 km - 47 l. W trasie pali kolo 8 l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na trasie Strachówka - Stańczyki (260 km trasa przez Ostrów Mazowiecką, Łomżę itd..) 3 osoby na pokładzie pełen bagażnik Scenic 1.9 dTi spalił około 5litrów na 100 prędkość przeważnie 120-140 czasem szybciej :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Mój "klocek" na trasie Lublin Cisna = 2 osoby i pełny bagażnik, duży ruch prędkość 90-110, klima, VerVa 98 = wyszło 6,0 l. W mieście to w zależności od korków i częstego ruszania z 1 to nawet do 10l, średnio miasto poniżej 9l.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
  • Videos

  • Ogłoszenia

  • Polecana zawartość

    • Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi
      Renault Megane GrandCoupe z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi – nowa opcja dla oszczędnych kierowców
      Renault Polska ogłasza rozszerzenie oferty modelu Megane GrandCoupe o wariant z silnikiem wysokoprężnym 1.5 dCi o mocy 115 KM. Nowa wersja trafi do salonów już w marcu 2025 roku, oferując ekonomiczne spalanie i wydłużony zasięg na jednym baku. Ceny startują od 113 900 zł za wersję evolution oraz 117 400 zł za wersję techno z 7-biegową, automatyczną skrzynią EDC.
      Oszczędność paliwa i większy zasięg
      Nowy wariant Megane GrandCoupe będzie napędzany sprawdzoną jednostką 1.5 dCi, znaną z innych modeli marki. Silnik generuje 115 KM, a średnie zużycie paliwa wynosi 4,6-4,7 l/100 km, co oznacza, że jest o około litr oszczędniejszy od wersji benzynowej. Dzięki zbiornikowi paliwa o pojemności 50 litrów, samochód może przejechać nawet 1060 km na jednym tankowaniu. Niższa emisja CO₂ (120-124 g/km) czyni go także bardziej ekologicznym wyborem.
      Nowa wersja silnikowa będzie atrakcyjną propozycją zarówno dla kierowców pokonujących długie trasy, jak i dla klientów flotowych, którzy cenią sobie niskie koszty eksploatacji.
      Bogate wyposażenie w standardzie
      Megane GrandCoupe 1.5 dCi dostępne będzie w dwóch wariantach wyposażeniowych:
       
      Evolution (113 900 zł) – w standardzie oferuje m.in.:
      Systemy wspomagania kierowcy: ostrzeżenie o nadmiernej prędkości, kontrola bezpiecznej odległości, aktywne hamowanie AEBS, asystent pasa ruchu. Dwustrefową klimatyzację automatyczną. 7-calowy ekran TFT w zestawie wskaźników. System multimedialny Easy Link 7" (DAB, Bluetooth®, 2 x USB/jack, 2 x USB dla pasażerów tylnych siedzeń). Bezprzewodową replikację ekranu smartfona.
        Techno (117 400 zł) – oprócz wyposażenia evolution dodatkowo oferuje:
      System multi-sense, który pozwala na personalizację ustawień jazdy. Kartę Renault Hands Free z funkcją powitalną. Światła przednie Full LED „Pure Vision”. 17-calowe aluminiowe felgi. Klasyczna elegancja i praktyczność
      Megane GrandCoupe czwartej generacji to stylowy sedan o długości 4,63 m, oferujący przestronne wnętrze oraz dużą pojemność bagażnika – 503 litry (po złożeniu tylnych siedzeń – 987 litrów). Charakterystyczna linia nadwozia i elegancki design sprawiają, że samochód wyróżnia się na tle konkurencji.
      Pełna oferta Megane GrandCoupe
      Obok nowej wersji wysokoprężnej, Renault oferuje Megane GrandCoupe również z silnikiem benzynowym, spełniającym najnowsze normy GSR2 (General Safety Regulation 2):
      TCe 140 w wersji Evolution – od 101 900 zł. TCe 140 EDC Techno – od 111 400 zł. Nowa opcja 1.5 dCi uzupełnia gamę silnikową, dając klientom wybór między dynamiczną benzyną a oszczędnym dieslem.
       
      Źródło: Renault
       
        
       
       
       
        • +1
      • 0 odpowiedzi
    • Renault otwiera pierwsze Renew Factory w Polsce
      Grupa Renault, we współpracy z KrubaGroup, inauguruje pierwsze Renew Factory w Polsce – zakład dedykowany renowacji samochodów używanych marki Renault, Dacia oraz innych producentów.
        • +1
      • 1 odpowiedź
    • Ciśnienie na turbinie poniżej 2000rpm. Ile powinno wynosić? K9K636
      Pytanie jak w tytule. Ile powinno wynosić prawidłowe ciśnienie na turbinie poniżej dwóch tysięcy obrotów? Ostatnio mam wrażenie ,że nasz Scenic robił się strasznie ospały. Przerdzewiał wydech na samej przepustnicy, i wypiął się kompletnie.Żona jeździła tak z dwa tygodnie,wylapałem to dopiero kiedy wziąłem auto do pracy i na autostradzie nastąpiło wypalanie FAP (pełen przelot ).Od tamtej pory auto na jedynce nie jechało w ogole. Założylismy nowy wydech,jednak auto nadal było mułowate. Dopiero dziś zrobiłem adaptacje przepustnicy wydechu i jest jakby lepiej,ale nadal nie do konća . Auto pompuje około bar w przedziale 1600-1800/900,turbina rozkręca sie dopiero przy 2000-2100 obrotów na zadane 1.55 i scenic rusza żwawo do przodu. 
       
      Zastanawiam się czy ten wydech coś za sobą pociągnał,czy wystarczyło tylko zaadaptować inną przepustnice ,czy może jeszcze to fakt że pojeździlismy 2.0dci 150 i tylko się nam wydaję i było tak zawsze (laguna przyspiesza dość agresywnie w porównaniu do scenica). Wartości EGR i przepływomierza plynnie zmieniają się w trakcie obciązenia,auto nie ma żadnych błędów. 
      • 23 odpowiedzi
    • Nawiew tylnej kanapy - Megane 3
      Witam, planuje zakup Megane 3 Grandtour. Przegladajac ogloszenia nie widze aby jaka kolwiek miala nawiew na tylnia kanape. Pytanie czy jesrt to do zrobienia ? Może części z laguny 3 beda pasować ? Robił, ktoś cos podobnego ? Wymysliłem sobie kupno M3 1.5 dCi 110km, do tego chciałbym na start zrobić chip zeby podniesc moment  obrotowy i zyskać pare km. Później  chciałbym wrzucić jeszcze radio 2din z możliwością podpięcia kamery cofania i gniazdo zapalniczki lub usb do ladowania dla pasazera z tylu. Aczkolwiek najbardziej mnie nurtuje czy jest opcja na ten nawiew do tylu dla pasażerów. Jeżeli to pomocne... jestem gotow zrezygnować z tego joysticka jesli takowa wersja jaka kupie bedzie go posiadać. jezeli bedzie trzeba zmienić caly ten tunel . Dla mnie jest elementem zbędnym. W tym miejscu bardziej pasowałby jakis schowek z zasuwana roletka, albo poprostu miejsce na kubek. 
       
      Jesli był taki temat poruszany to podlinkujcie. Nie znalazlem nic co by zaspokoiło moje pytania. Widziałem wątek o M4 ale te auta chyba troszeczke sie różnią ? 
       

      REGULAMIN Forum się kłania pkt 5.6  - Prezes
       
       
      • 24 odpowiedzi
    • Jak sprawdzić kod silnika?
      Czy można jakoś odczytać kod silnika i skrzyni biegów z naklejki czy VINu? Jeśli tak to jak?
      • 11 odpowiedzi
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Nasza strona utrzymywana jest wyłącznie z reklam. Dlatego prosimy o wyłącznie AdBlocka w przeglądarce podczas korzystania z witryny https://megane.com.pl .

Tak, AdBlock został przeze mnie wyłączony!